Pure Pinball

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben al een week helemaal verslaafd aan het spel Pure Pinball. Ze noemen het zelf een 3D pinball simulator en daar ben ik het helemaal mee eens, want het ziet er toch realistisch uit! En het speelt ook nog eens fantastisch.

De drie bijgeleverde kasten zijn helemaal 3D en zien er echt heel mooi uit. Helaas kun je niet vrij met de camera bewegen, maar zijn er twaalf min of meer vaste camera's die je kunt instellen. Sommige daarvan hangen op een vaste positie en anderen volgen de bal. Natuurlijk is een vaste camera realistischer, en ik vind het zelf eigenlijk ook prettiger spelen. Vanzelfsprekend kun je allerlei combo's, multi-balls (tot 4 tegelijk!) enz. halen. Just like the real thing!

Check deze screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball5.jpg

Grappig is trouwens dat je in de spiegeling van de bal jezelf ziet staan. Nou ja, niet jezelf, maar gewoon een of andere gast (waarschijnlijk een van de ontwikkelaars). Ik heb eens ff tussen de databestanden van het spel gezocht en de betreffende DirectDraw Surface gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball6.jpg

Wat een pinball-wizard Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/forum/images/smiles/Rock.gif

BTW: Het spel ligt nog niet in de winkels, dus als je het wilt spelen zul je nog ff moeten wachten :D Ik heb een review-exemplaar :7

What's the speed of Dark?

Verwijderd

Is het beter dan de Pro Pinball serie? Vooral Timeshock en Big Race USA vond ik erg goed: dat zijn nog steeds de beste 'pinsims' die er zijn. Deze screenies zien er even goed uit.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:37 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Hmm eindelijk weer een goed pinball spel dus? Pro pinball timeshock speel ik nu al een paar jaar maar dat begint wel redelijk te vervelen onderhand. Ik zie dat er ook redelijk wat meer ramps inzitten, beter!

I'm not as think as you stoned I am

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

dominic

will code for food

Koel, vroeger altijd gek geweest van Pinball Dreams en Psycho Pinball.. Moet zeggen dat deze er wel erg goed uitziet.. Echt weer iets om verslaafd aan te raken.. :D

Download my music on SoundCloud

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02
heb hem al een poosje ziet er goed uit

Verwijderd

Ik heb een review-exemplaar 'm net illegaal gedownload...
'm net illegaal gedownload...

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02
kun je hem ook nog legaal downen dan :)

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Die kasten zien er best leuk uit, maar als ik naar de plaatjes van achter de tafel kijk, vind ik het er een beetje pixelig uitzien. Ik hoop dat deze net zo goed is als Timeshock!, want dan wil ik hem zeker hebben. Toevallig had ik die gisteren eindelijk weer eens gedaan en meteen bijna het heelal gered.

Nou ja, eerst maar eens op de demo wachten. Ik ben wel eens vaker teleurgesteld in een 'geweldig' pinball spel.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• lzandman
  • Niet online
General_Failure schreef op 10 June 2003 @ 12:23:
Die kasten zien er best leuk uit, maar als ik naar de plaatjes van achter de tafel kijk, vind ik het er een beetje pixelig uitzien.
Dat komt omdat de plaatjes zijn verkleind en naar JPEG zijn geconverteerd. De kast ziet er schitterend uit met mijn Radeon 9700 PRO. En dan heb ik nog niet eens FSAA aan staan.

• lzandman
  • Niet online
Heheh, ik kon het niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wowleon/PurePinball7.jpg

lzandman achter de flipperkast. En nee, ik ben niet zo vet. Dat is het vervormende effect van de bal :D

Verwijderd

Vind het irritant dat die camera de bal achtervolgt en dat je niet gewoon de hele kast ziet...
Verder vind ik de pinball soms nepperig bewegen en reageren op aanraking met de flippers..

Big Race USA vind ik nog altijd een van de beste pinball sims :)

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 14:48:
Vind het irritant dat die camera de bal achtervolgt en dat je niet gewoon de hele kast ziet...
Maar dat kun je zelf instellen. Ik gebruik zelf altijd de cam die onder F2 zit. Dan staat de camera stil en lijkt het alsof je gewoon achter de kast staat. Heel realistisch en zeker niet irritant.
Verder vind ik de pinball soms nepperig bewegen en reageren op aanraking met de flippers..
Mmmm... Ik ben opgegroeid met flipperkasten (mijn vader is een grote speelautomatenexploitant) en ik ben toch erg onder de indruk van de realistische physics in dit spel.

Verwijderd

Hmm... dat eerste had ik eerst maar eens uit moeten zoeken voordat ik het zei |:(

En die nepperige physics, tja.. ik heb misschien niet lang genoeg gespeeld :?

Verwijderd

Ik vind 'n zwaar tegenvallen! Grafisch is het wel mooi en zo al die reflecties. Maar de gameplay is klote. Een bal moet van een flipper kunnen afspringen op de andere flipper, hier kegelt ie direct het midden in. Al met al: tegenval!

• lzandman
  • Niet online
De makers hebben vandaag de playable demo van Pure Pinball op hun site gezet. Kunnen jullie 'm allemaal ff spelen :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Hij valt mij ook tegen.
Vooral boven in is het , bij alledrie de kasten, met al die ramps die overelkaar heengaan een rommelpotje geworden .

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vind het wel aardig maar er zijn wel wat minpunten:

- Soms vage bal physics
- Kasten wat minder
- Verveeld snel (bij mij)
- Zwaar (grafisch, bij mij draaid het goed maar denk dat het op mindere systemen minder draaid)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 11:32:
[...]

'm net illegaal gedownload...
Waar slaat dat nou weer op dan :? Misschien heeft de TS wel connecties of vrienden of kennisen zitten die bij dat bedrijf zitten en mocht hij hem testen. Kan toch :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Ze hebben de naam veranderd..
Zie: Ball Adventure Benchmaking Scores

• lzandman
  • Niet online
GGS_VR6 schreef op 11 juni 2003 @ 16:19:
Waar slaat dat nou weer op dan :? Misschien heeft de TS wel connecties of vrienden of kennisen zitten die bij dat bedrijf zitten en mocht hij hem testen. Kan toch :?
Ik was tot vorige week medewerker van de website Studenten.net en zodoende kreeg ik nogal wat beta's en review-exemplaren in mijn postvak, waaronder deze :)

Vorige week ben ik ontslagen, vanwege 'bedrijfseconomische redenen'... Ze konden me niet meer betalen :( Nu dus snel op zoek naar een nieuwe baan. Maar misschien dat ik die film- en game-reviews op free-lance basis voor ze kan blijven doen...

Verwijderd

De Pro Pinball serie is nog altijd het beste :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
hmm, ziet er in elk geval gelikt uit en maakt een realistische indruk, wat van mij niet zonodig hoeft ik vond altijd psycho pinball en extreme pinball het leukst, en die waren nou niet direkt realistisch te noemen. Al die ramps over elkaar heen zodat het er chaotisch uitziet is gewoon een gevolg van een realistich pinball spel in een echte flipperkast is het doorgaans ook zo onoverzichtelijk.
en wel handig dat je de kast helemaal ziet als je multiball hebt
wel behoorlijk zwaar volgens mij met alle grafische opties open loopt ie wel op 1024*768 maar ik heb de indruk dat ie het maar net trekt, en ik vind toch dat ik best een snelle PC heb

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Tis echt een vette flipper 8)7
Best mooi grafisch enzo (terwijl het speel maar 1 CD is :Y) )

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zweer het nog steeds bij pinball fantasies

if broken it is, fix it you should

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
Nah het is leuk om ff een half uurtje door te brengen als je niks te doen hebt :D M'n topscore is pas 32 miljoen, terwijl de laagste score in de topscorelijkst met 100 miljoen begint 8)7 :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Pagina: 1