HP Procurve 2524 trager dan 10Mbit hub *

Pagina: 1
Acties:

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
OP ons bedrijf hebben we net een stel nieuwe switches aangeschaft. Namelijk de hp procurve 2524 modellen. En we hebben vorige week eens geprobeerd een aantal pc's over te zetten van onze oude 10Mbit hub's naar de nieuwe 100Mbit switches. Maar nu bleek de snelheid gewoon zwaar langzaam te zijn. Zelfs trager dan op de oude hubs.

Nus is de persoon die met deze switches is bezig geweest niet den meest inteligente persoon en nu kan ik de schade weer recht gaan zetten. Maar ik heb nog geen ervaring met deze switches.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik naar het probleem ga zoeken ??

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Moeten switches niet eerst het netwerk 'leren kennnen' ?
Zoiets heb ik ooit eens gelezen/gehoord. Dat zulke switches dus niet direct snel zijn, maar naar mate er meer netwerk verkeer is geweest ze steeds sneller worden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

de 2524's zijn managable... ik zou dus als eerste stap gaan kijken of er geen rare dingen in de config staan.

Zijn de NIC's in de pc's ook 100 mbit? staan ze misschien op 10 mbit mode (hard ingesteld).

Succes!

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
Alles is langzaam. Sommige pc's staan handmatig ingesteld op 10 of 100Mbit. En andere staan weer op auto. De nic's zijn bijna allemaal van Intel. Met uitzondering van een aantal 3com's. Maar ik zal de drivers en instellingen daarvan ook nog eens goed nakijken.

Alvast bedankt voor de tip's

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:45

Adze

CCNP !

Is het misschien dat doordat je netwerk zoveel verbetert is dat de pc erachter het wat moeilijker krijgen... Ik denk aan een server die voorheen het redelijk aankon, maar nu de factor 10 stroom hem teveel wordt.

En denk ook aan de kabels... Misschien heb je wel cat 3 kabel en heb je nu zoveeeeeel errors dat het niet vooruit te branden is. Kijk in de switch maar eens naar frame errors.

Succes.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
voor switch/netwerkkaart is relevant :
- speed (10 of 100 Mbit)
- duplex (full of half)
voor beide kanten van de verbinding moet hetzelfde ingesteld zijn.
je kunt autonegotiate (=autosensing) op de switch proberen (meestal default), maar soms werkt niet.
dan kun je misschien het beste kijken hoe de netwerkkaart ingesteld staat en die gegevens overnemen op de betreffende switchport. dus handmatig hard instellen op de switchport.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik neem aan dat je wel cat5 of cat5e of cat6 kabel gebruikt en geen CAT3. Want dan is het probleem dus je kabel.

Verder kan je nog proberen om je switch op 10 half vast te zetten en te kijken wat dan je werktstations doen.

Hoe zijn de switches onderlingen gekoppeld ?

Zitten ze mischien nog met een uplink aan de 10mbit hubs en staat de switch op 100 full ? of 10 full ?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Ten eerste zou ik via de consolekabel de switch gaan configureren. IP-adres toewijzen en dergelijke. Dan kun je de switch benaderen via een webinterface en zo het netwerk monitoren. Bij Port counters kun je kijken of het verkeer veel fouten genereert.
Pagina: 1