Vragen over de XP 2500+ en A7N8X

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22
Hallo, ik heb wat vragen over een computer upgrade die ik binnenkort wil gaan doen.

Ik heb de search al gebruikt, maar daar kwam ik toch niet helemaal bij de antwoorden die ik zocht.

Ik wil mijn PC upgraden d.m.v. het moederbord uptegraden incl. proc + geheugen.
Het moederbord en de proccesor heb ik al gekozen namelijk:
AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB)
Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0

Mijn eerste vraag gaat over het moederbord:
Ik zie dat veel mensen hier op Tweakers, veel moeilijkheden etc. met dit bord hebben, is dit bij de Rev 2.0 opgelost?

Mijn tweede en derde vraag gaan over de XP 2500+ Barthon en het geheugen:
Ik wil dus een 2500+ kopen, en deze draait op 166 FSB. Nou is het logisch dat ik PC 2700 koop, aangezien die ook op 166 draait.

Nu wou ik wel gaan overklokken met de 2500+, ik vraag mij af of ik met een paar casefans + dikke koeler op de proccesor de 200 kan halen.
Als dit het geval is, kan ik beter PC 3200 geheugen kopen, is het niet? Zodat de proc en het geheugen weer synchroon lopen, en dus volgens de FAQ sneller.

Kan iemand mij dan vertellen of ik gewoon Dane-Elec kan nemen, ik weet niet of dit geheugen (goed) te overklokken is, maar duur is het niet (en goed wel) want de mening in het topic over Dane-Elec overklokken liepen erg uiteen.
Dus evenkort samengevat:

De AMD XP 2500+ haalt die de FSB van 200?
Welk geheugen kan ik het best nemen (PC 2700 of 3200, en maakt het merk nog wat uit (ik zat de denken aan Dane-Elec)

Nu kom ik aan bij mijn laatste vraag, is het (goed) te doen de 2500+ op 200 te laten draaien, of zelfs hoger?

Ik las van verschillende mensen dat dit hun was gelukt (op dit forum) maar ik weet niet of zij daar een waterkoeler etc. voor hebbeb gebruikt.
Heb ik dus genoeg aan een stuk of 3 casefans, een goede koeler zoals de Aero7 (suggesties zijn welkom) en natuurlijk koelpasta :)

Alvast bedankt wie mij wil/kan helpen :P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

je vraagt hier om een hoop info

maar als je een beetje gezocht had kon je deze info zo kunnen vinden
en je had met gemak al deze vragen kunnen posten in een van de topics over elk van de onderdelen die je wil gaan kopen :>

Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

[rml][ OC] AMD Barton Overclockresultaten[/rml]

ik kan je garanderen dat hier al de antwoorden op je vragen in staan :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tiuri
Nee, bovenstaande topics heb ik (grotendeels, ze zijn groot) doorgelezen. Maar je hebt gelijk ik zal mijn vragen daar ook in herposten (en mijn vraag over geheugen?)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Tiuri schreef op 10 June 2003 @ 09:22:
Nee, bovenstaande topics heb ik (grotendeels, ze zijn groot) doorgelezen. Maar je hebt gelijk ik zal mijn vragen daar ook in herposten (en mijn vraag over geheugen?)
daar is ook een oc topic over
was hem aan het zoeken maar kan hem 123 niet vinden :P

gevonden :P
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic (deel 2)[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 10-06-2003 09:26 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Het mobo en CPU zullen makkelijk >200 kunnen draaien imo, maar ram overklokken is een heel ander verhaal. Neem iig geen hassiebassie noname OEM geheugen, ik heb hier bijv. 1 strip liggen die nog geen 1 MHz wil overklokken terwijl Corsair XMS-3500/32000 strippen met gemak alle instellingen van het moederbord wil trekken in sync met CPU. (A7N8X rev 1.04 bios1004 met AMD XP2000+ en A7N8X rev 1.04 bios1003 met AMD XP2600+ - beiden met 1x 120mm input casefan en CoolerMaster HHC-L61C met Papst 12dB)...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 09:33 ]

• Tiuri
Ja daar ligt dus mijn dilemma.

Aangezien de 2500+ goed te overklokkenm is (en volgens euss makkelijk 200 moet halen) is het dan niet beter als ik 2 keer Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 haal? In plaats van PC 2700 (dan heb ik gene gekut met overklokken, en als ik de 200 niet haal met de 2500+ klok ik het geheugen wat naar benden om het synchroon te laten lopen)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Tiuri schreef op 10 June 2003 @ 09:37:
Ja daar ligt dus mijn dilemma.

Aangezien de 2500+ goed te overklokkenm is (en volgens euss makkelijk 200 moet halen) is het dan niet beter als ik 2 keer Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 haal? In plaats van PC 2700 (dan heb ik gene gekut met overklokken, en als ik de 200 niet haal met de 2500+ klok ik het geheugen wat naar benden om het synchroon te laten lopen)
Je kan idd beter pc3200 mem kopen, heb ik ook gedaan.

HEt is dan natuurlijk niet zekers dat je de 200 fsb haalt he.

Ik heb 7 casefans :P en een Volcano 9 cooler, maar kom stabiel niet hoger dan 195x11.5, me fsb komt wel op 230, maar dan moet ik mn multiplier weer omloaag doen. PC2700 kun je ook wel kopen, maar dan is het niet zeker dat je 200 haalt, of 200 op cas3 bv.

Grolsch Royce!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je gegarandeerd je geheugen op 200Mhz wilt laten draaien moet je minimaal PC3200 nemen, punt. Speculeren over het wel of niet halen van deze snelheid door welke PC2700 DIMM heeft geen zin omdat daar geen enkele zekerheid over te geven is. Je kunt wel diverse ervaringen hier over lezen in het DDR topic waar Shunt naar heeft gelinked. De andere vragen zijn ook makkelijk te beantwoorden met de search (zie wederom de gegeven links) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.