Toon posts:

[vb] app kill

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe je in vb een app kan killen...
ik had iets van pscode gedownload maar die werkt niet met NT :'(

weet iemand hoe je dit wel kan laten werken...?
p.s. ik zit nu zelf onder 2k weet niet of dat wat uitmaakt...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Lekker duidelijk uitgelegd ook... :?

- Welke app wil je killen (eentje van jezelf of die van een ander)
- Waarom wil je die app killen
- Wat weet je van de app (naam, handle, etc...)

Simpelste antwoord dat ik nu kan bedenken: handle opvragen met findwindow en dan een WM_Close message senden.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
gewoon dat je er 1 kan kiezen en dat als je op de commandbutton drukt dat hij sluit...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 09:13:
gewoon dat je er 1 kan kiezen en dat als je op de commandbutton drukt dat hij sluit...
Wat is er dan mis met taskmanager?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
nix maar ik ben gewoon benieuwd hoe dit in vb moet

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je wil dus de taskmanager nabouwen? Dan zul je eerst eens aan de gang moeten om alle applicaties die je hebt draaien in een lijstje te krijgen.
Vervolgens kun je dmv FindWindow en SendMessage de zaken uit mijn eerdere post gebruiken.

Ik vind het echter een enge app die jij wil gaan maken, omdat het nou eenmaal niet de bedoeling is dat je andere apps gaat sluiten met jouw app. Tenzij je een volledige program manager wil gaan schrijven die je gaat embedden in een Windows Shell, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk... ;)

Voorzetje: in een timer via EnumWindows alle Toplevel windows bij elkaar zoeken en de handles hiervan in een array stoppen. Als je een app selecteert, kun je dus de index van de array op de index van de listbox zetten. Vervolgens een WM_Close message senden.

My personal website

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 09:17:
nix maar ik ben gewoon benieuwd hoe dit in vb moet
Dan zie ik het probleem niet.
Ik heb zelf geen verstand van VB, maar er zal vaat wel een standaard commando zijn om een handle aan de hand van een naam te killen.
Hoe? Zoek en gij zult vinden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
dat project wat ik van pscode had gehaalt haalde wel alle processen in een listbox maar ik kon allen niet killen...

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij wil jij alleen maar code zien. En terwijl ik je al twee keer de goeie kant in heb geduwd blijf jij maar terugkomen om te vragen welke kant je nou in moet.

Probeer zelf eens iets. Als je dat niet wil: ga verder zoeken naar code, maar doe dat dan niet op GoT.

[ Voor 2% gewijzigd door OZ-Gump op 10-06-2003 09:23 . Reden: ...tellen... ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
sorry heb nog niet geslapen en ben dus nog een beetje moe zal ff proberen

Verwijderd

Ik heb ook zoiets voor ... Ik moet ook een programma sluiten (om even te verduidelijken: ik heb een programma, en daar staat een update button op, die download een up-to-date update programma. Die updater moet dan het eerste app killen (anders kan je exe niet deleten).).

Maar ik kan mijn programma ook niet gekilled krijgen (heel vreemd).
Ik werk met findwindow & dan zend ik nen kill (ik zou moeten kijken voor het zeker te weten).

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ik werk met findwindow & dan zend ik nen kill (ik zou moeten kijken voor het zeker te weten).
Doe dat dan eerst even....? Dit is ongeveer hetzelfde als "Ja hoor, tank hem maar alvast vol met diesel. Ik denk dat 'ie daar op loopt, maar dat moet ik alleen nog ff nakijken." Om vervolgens je complete tank te moeten laten leegzuigen omdat je toch op super loodvrij rijdt...

Oftewel: zoek even op wat je doet, wees duidelijk en houd je aan de FAQ. Dit is namelijk een post waar niemand iets mee kan....

Tip wat betreft je updater:
Laat de te updaten applicatie de updater aanroepen. Op die manier start je de updater vanuit het 'moeder programma' en sluit je direct het moeder prog. Je updater weet dan direct welke app geupdate moet worden (evt. command line parameter) en kan deze herstarten als hij klaar is. Geen moeilijke dingen met apps afsluiten vanuit andere en een makkelijkere manier voor de gebruiker. (Menukeuze: download updates in plaats van aparte app starten, app opzoeken (hoe heette 't ook alweer) update kiezen en hopen dat alles goedgaat)

My personal website

Pagina: 1