Waarschuwing: Nieuw T-Mobile abbo in het buitenland!

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
http://wereldverkenning.n...=News&file=article&sid=99

Een kleine waarschuwing naar aanleiding van bovenstaand artikel: Het is het beleid van T-Mobile om het bellen in het buitenland pas open te stellen NA de eerste factuur is betaald.

Dit kan betekenen dat je pas 2 maanden na de aanschaf van je toestel in het buitenland kan bellen. Voor hen die dus momenteel voor de keuze staan om een nieuwe telefoon te nemen *en* van de zomer naar het buitenland gaan dienen zich goed te realiseren dat ze in het buitenland dus even niet meer kunnen telefoneren of SMS-en indien ze kiezen voor een T-Mobile abbonement.

Andere maatschappijen zijn vooralsnog geen probleem. Na die 2 maanden is het bij T-Mobile ook geen probleem, maar het is nogal lullig als je net een telefoon hebt gekocht en je merkt in het buitenland in ene keer dat je niets kunt :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:36
Dat is toch al zo sinds het T-mobile is, althans een paar dagen nadat ik m'n abbo had in februari kon ik niet bellen in duitsland. Zocht het in het boekje van T-mobile na en daar stond het in dat je pas na 2 maand kon bellen in het buitenland.

Flickr | Lego collectie

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 13:43
Lekkere lame actie

Verwijderd

Ik ben bij O2 2 jaar bezig geweest en zelfs toen kregen ze het nog niet voor elkaar om mij in het buitenland te laten bellen!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Volgens mij is dit bij iedere provider het geval. Misschien niet na de eerste factuur, maar wel pas na het ontvangen van je identificatie. Je kan als het goed is dan ook niet bellen naar 0900, 0906 & 0909 nummers.

Overigens is dit bij T-mobile echt niet nieuw, dit was al toen ik abonnee werd in december het geval.
Dus het is gelijk maar lam als een bedrijf zeker van zijn geld wil zijn ?
Kom nou zeg, dit is een hele normale actie die goed te begrijpen valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Attilla op 10-06-2003 08:28 ]

Verwijderd

Het is wel na de eerste factuur, maar je kan die alvast betalen aan T-Mobile, met een borg ofzo en dan kan het wel. Dus als het per se moet, kan je het regelen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bij Vodafone en KPN kan je gelijk bellen in het buitenland, bij de rest is het mogelijk dat je wat langer moet wachten.

T-Mobile, O2 en Orange hebben lagere toelatings eisen dan KPN of Vodafone, dat is dus mede mogelijk omdat ze buitenland bellen pas later toelaten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 10 juni 2003 @ 12:56:
T-Mobile, O2 en Orange hebben lagere toelatings eisen dan KPN of Vodafone, dat is dus mede mogelijk omdat ze buitenland bellen pas later toelaten.
Bij Orange kun je ook direct na activatie in het buitenland bellen. Er zit wel een limiet op het bedrag dat je kunt verbellen vóór je de eerste rekening hebt betaald. Kom je daarboven dan word je afgesloten en kun je weer aangesloten worden als je een voorschot betaalt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ben al 3 jaar klant bij Ben & nu bij T-Mobile. 3 jaar geleden moest ik ook al de eerste factuur betalen voordat ik in het buitenland kon bellen.

Mijn vriendin is 2 jaar geleden bij Ben gegaan en moest ook de eerste factuur betalen voordat ze in het buitenland kon bellen.

En als ik mij niet vergis staat dit zelfs in de AV dus je kon het al van te voren weten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik ben in maart naar Engeland gegaan, ik had toen net een maand mijn T-Mobile abbonement. Heb toen gebeld met hun, en gevraagd of ik daar kon bellen.
Was geen probleem volgens hem. Hele aardige kerel, tarieven verteld, voor en nadelen, wat het goedkoopst was, dat soort dingen.
Was ook helemaal geen probleem om te bellen.
Vaag dat het dus eigenlijk niet hoort te kunnen. :?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

MADG0BLIN schreef op 10 juni 2003 @ 13:30:
Ik ben in maart naar Engeland gegaan, ik had toen net een maand mijn T-Mobile abbonement. Heb toen gebeld met hun, en gevraagd of ik daar kon bellen.
Was geen probleem volgens hem. Hele aardige kerel, tarieven verteld, voor en nadelen, wat het goedkoopst was, dat soort dingen.
Was ook helemaal geen probleem om te bellen.
Vaag dat het dus eigenlijk niet hoort te kunnen. :?
Dan ben jij waarschijnlijk hoog ingeschaald qua kredietwaardigheid..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 10 June 2003 @ 12:56:
Bij Vodafone en KPN kan je gelijk bellen in het buitenland
Dat was vroeger nog niet. Toen ik een Libertel abonnement nam was de voorwaarde dat ik pas na drie maanden in het buitenland kon bellen. Dat ging ook niet automatisch, maar moest schriftelijk worden aangevraagd.
Tja, toen er nog maar twee aanbieders waren, konden ze zich nog wat permitteren, waaronder klantonvriendelijkheid.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb Dutchtone, KPN en Libertel gehad (werk en prive) en kon meteen in het buitenland bellen. Althans, ik kreeg een buitenlands netwerk :)

Ik kwam destijds vaak in het weekend in Brussel, Antwerpen, en een paar plaatsen in Duitsland - gewoon omdat het leuk was :P Nu heb ik uiteraard geen Nederlandse telefoon meer, maar het leek me toch wel een waarschuwing waard.... zeker als je een mobieltje aanschaft voor noodgevallen op vakantie ofzo.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

euhm, das bij het o2 abbonement ook zo, eerste factuur moet betaald zijn wil je kunnen bellen in het buitenland naar andere buitenlandse nummers.

Tsja, ik kan er niet mee zitten ... ik wacht wel even ...

Verwijderd

Bartjuh schreef op 10 June 2003 @ 21:16:
euhm, das bij het o2 abbonement ook zo, eerste factuur moet betaald zijn wil je kunnen bellen in het buitenland naar andere buitenlandse nummers.

Tsja, ik kan er niet mee zitten ... ik wacht wel even ...
Mijn probleem hebben ze never nooit op kunnen lossen. Best lullig als je opeens in buitenland staat en ding doet het niet :(

Ben blij dak nou van het gezeik af ben, vorige week met me werk mobiel van Vodasnol naar KPrutN gegaan en eigluk gewoon zeker dattie het doet (groot abo doet wonderen)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

*kuch* was bij Ben ookal *kuch*

Wat ze niet zeggen is dat het ook afhankelijk is van je kredietwaardigheid (zag het hierboven ookal voorbij komen). Mocht je te laag scoren moet je idd eerst je factuur betalen, maar mocht je eerder naar het buitenland gaan, kan je gewoon helpdesk bellen en desnoods borg betalen.

...gamen blijft leuk...

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een arme student, maar toen ik mijn abonnement net nam was ik van plan om een weekend naar belgië te gaan. Dus voor de zekerheid Ben maar gebeld.

Ja dat is na het betalen van de eerste factuur ja.
- maar daar heb ik niks aan ik ga van de week weg
Ok meneer dan zal ik het nu alvast voor u omzetten

Dus gewoon bellen naar die lui :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 16:32

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Je kan ook 150 euro vooruit betalen dan halen ze de blokkering eraf en de 0900 kan je dan ook bellen.
Dit heb ik ook gehad ff 150 euro betalen (nouja me werk dan ;) ) en als hun het binnen hebben word de blokkade gelijk opgeheven

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

dit is al heeeeel lang zo .. volgens mij is het zelf vanaf het begin van ben zo geweest maar dat weet ik niet zeker...
Pagina: 1