Toon posts:

constante toepassingsfouten na toevoegen sdram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
afgelopen week heb ik het sdram in mijn compaq presario 5374EA verdubbeld, van 256 naar 512. ik heb het door compaq/hp aanbevolen merk micron daarvoor gebruikt. in eerste instantie leek het allemaal perfect te werken (en hopelijk doet het dat nog), maar sinds een paar dagen krijg ik constante toepassingsfouten en van die standaard xp error pop-ups (met de "verzend rapport optie"). bij software die voorheen perfect installeerde en functioneerde. hier voorbeelden...

Toepassingsfout
De instructie op 0x77f48738 verwijst naar geheugen op 0x00000038. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

Toepassingsfout
De instructie op 0x77f496f9 verwijst naar geheugen op 0x00000024. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

ik weet niet of het daadwerkelijk aan het nieuwe sdram ligt, maar het is wel heel toevallig dat het juist nu na het installeren daarvan gebeurt. ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen dit heel irritant probleem op te lossen of mij zou kunnen vertellen wat er precies aan de hand is en of het daadwerkelijk aan het sdram ligt.

- iroquois

Verwijderd

Trek je oude reepje eruit en kijk of het aanhoudt.

Zo ja, verwissel dan het eruit gehaalde oude reepje met het nieuwe reepje. Dan weet je zeker welk reepje het is. Let ook even op geheugentimings in je bios.

Kans is in ieder geval aanwezig dat het nieuwe reepje defect is. Heb ik al regelmatig meegemaakt met nieuw geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb beide reepjes in een ander slot gedaan, allebei apart, alle combinaties geprobeerd... niks geen resultaat. ik heb nog steeds dezelfde errors... dan lijkt het mij dat het niet direct aan het sdram ligt. al deze problemen begonnen ook pas 3 a 4 dagen na het toevoegen van het reepje. enig ander idee wat de oorzaak (en oplossing) kan zijn?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien ben je iets te ruw geweest toe je het geheugen installeerde en is er wat gesneuveld?

memtest heeft een goed programma om geheugen te testen.

Technische PMG FAQ: Lees die even door, met name Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Hoogstwaarschijnlijk een hardwarefout en zal ik je vraag ook naar PMG verplaatsen, maar kijk eerst even (nou ja: een paar uur) wat memtest86 aangeeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:17
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 01:40:
ik weet niet of het daadwerkelijk aan het nieuwe sdram ligt
De foutmeldingen die je opgeeft geven precies geheugen foutmeldingen weer.. Dus ja, het lijkt me toch wel 100% aan het geheugen te liggen.

Probeer eens van bank te wisselen en Memtest, oftewel die dingen die hierboven staan ;) Compaq is imo overigens helaas niet altijd probleemloos qua geheugenmodules :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
heb memtest gerunned. geen foutmeldingen. waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 14:47

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 22:07:
heb memtest gerunned. geen foutmeldingen. waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
ik heb sinds vandaag dezelfde meldingen.

vorige week de PC opnieuw geinstalleerd...er is verder niets aan de configuratei veranderd. ik heb ookal ander geheugen geprobeerd.

ik krijg de melding trouwens als ik windows xp opstart in veilige modus bij het inlogscherm.

alss ik windows xp normaal opstart dan blijft hij als ik op "ok" heb gedrukt bij het inlogscherm gewoon hangen...het gekleurde balkje blijft echter wel bewegen.

ik zit me ook al suf te zoeken op de MSKB.

als ik op de foutcodes zoek:

0x744b1a00, 077f42cd0, 0x000b000 en 0x002c0074

dan vind ie bij MS helamaal niets en in de FAQ is er ook niets over bekend

[ Voor 47% gewijzigd door nexhil op 09-09-2003 09:59 ]

Pagina: 1