Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KS0107B LCD + Motorola 68HC11 uP

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 21:54
Dit is het plan,

Ik heb een motorola 68HC11 als microprocessor die op een 4*40 karakter display informatie toont. (Hij toont de tooncodes van de brandweer met bijbehorende brandweergroep+plaats, tijd en tooncode.) Het is een stand-alone apparaat dus NIET aangesloten op de computer.
Zie http://www.zveidek.de/Hard.html

Ok, dit display is te groot naar mijn smaak (wil het hele project kleiner maken)
Nu wil ik er een MG-12864-6 grafisch lcd op aansluiten. Die is prima qua grootte
(Hij is 5.5*5.5 mm groot en de enige die ik kon vinden van die grootte. Dit is erg belangrijk voor inbouw)
info :http ://www.truly.net/lcd/dt12864-6.htm

Die wordt aangestuurd (on-board) door een KS0107B (driver) en ks0108B (controller), Zie ook dit topic: [rml][ LCD] LCD uit een canon colorpass 3000[/rml]/

Ok, begrijp ik het goed dat die KS0107B aangestuurd kan worden middels een 8-bit microprocessor? (en daar komt de motorola 68HC11 8-bit weer om de hoek kijken.)
Is iemand bekend met deze (motorola 68HC11 of 6800 serie) processor en hoe ik deze LCD daarmee werkend zou moeten kijgen? En ben ik nog wat vergeten qua electronica?

Er zit trouwens ook een I2C bus op het project, kan ik het display misschien daarmee verbinden?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

En dit hele geheel wil je weer in je pc bouwen?
Ik denk dat dit meer iets is voor General Chat.
Omdat dit nix met PC`s te maken heefd.

• Ierlandfan
"Het is een stand-alone apparaat dus NIET aangesloten op de computer."
en sinds het gaat over het aansturen van displays............en het programmeren via de computer en het met electronica te maken heeft?

Verwijderd

Alle lcd topics staan hier dus waarom deze niet ;) Ik heb geen ervaring met motorola 68HC11 ik heb echter wel wat kaas gegeten van die ks0108 het is een vrij domme controller zonder character rom dus je zal alle lettertjes zelf pixeltje voor pixeltje moeten tekenen.

Heb je de aansturing voor de hd44780 ook zelf gemaakt? dan zal je met deze controller denk ik ook weinig problemen hebben, en anders is het een leuke uitdaging maar zeker te doen volgens mij.

• Ierlandfan
Ik heb de aansturing van de hd44780 niet zelf gemaakt en ik heb niet de source code van het project, alleen de machinetaal code waar ik niet zoveel mee kan, dus moet ik het decoder protocol, de aansturing van alle onderdelen en de aansturing van de print zelf opnieuw programmeren. Ik heb het blokschema van wat ie doet wel klaar en het programma in ruwe versie ook wel klaar, nu nog een leuke programmeertaal vinden die makkelijk te leren is.

• Ierlandfan
weet iemand (Zotty?) of ik de output van het karakterdisplay eventueel kan converteren naar het grafische display?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Normaal gesproken moeten elektronica-topics in CME comuter gerelateerd zijn, maar omdat dit wel een project van enig niveau lijkt mag 'ie van mij nog wel even blijven staan ;)
Pagina: 1