Mobiel internet buitenland kosten ?

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-04 11:51

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik ga binnenkort op vakantie. Nou neem ik m'n notebook mee zodat ik oa. m'n foto's kan storen onderweg. Het leek me wel handig, omdat ik toch een notebook+gsm bij me heb, om een mobiele internet setup te maken.

Zo gezegt zo gedaan, alles werkt nu en ik kan vanuit het buitenland inbellen met een gratis ZON account. Nou vraag ik me af alleen af wat de kosten zijn als ik dus met m'n gsm ga inbellen bij ZON, zijn dit gewoon dezelfde kosten als ik zou bellen met m'n gsm vanuit het buitenland ?

En daarnaast kan je bij het installeren van het gsm modem kiezen uit:
- Analog V.32
- ISDN V.110
Uit de install-manual van het GSM modem;
There are two types of modem available for each of the three mobile phones listed, one analog modem with the V.32 protocol and one ISDN modem supporting V.110.
The fast connection establishment is the advantage of the ISDN modem, but you have to be sure that the opposite ISDN modem supports V.110 with a bitrate adaptation of 9600 bit/s.

Als de ISDN V.110 optie werkt bij ZON (wat ik nog moet proberen), is het dan zo dat door de hogere snelheid, de mobiele kosten ook hoger worden ?

Verwijderd

Je belt gewoon in op een nummer dus het kost gewoon wat je normaal betaald vanuit het buitenland voor bellen naar nederland.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ja ik ben een n00b op dat gebied, ik dacht je verzend/ontvangt DATA dus daar zijn misschien andere tarieven voor :?

maar dat is dus niet zo ?

Verwijderd

Volgens mij niet, zolang je niet gaat gprs'en ofzo is het normale tarief van toepassing denk ik. :)
Bel anders de helpdesk van zon of je telefoon-provider op voor zekerheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 00:19 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik zie het al:

Data en Fax kosten zijn identiek aan belkosten (O2 website)
Dat is neem ik aan hetgeen wat ik bedoel.

[edit]
En omdat er verder niets bij staat zullen er naar ik mag aannemen ook geen verschillen in kosten zijn m.b.t. verschillende protocollen (V.32 en V.110)

[ Voor 65% gewijzigd door PaPa op 10-06-2003 00:29 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Je kunt gewoon met V.110 inbellen; gaat een heel klein beetje sneller inderdaad dan analoog (nog steeds erg traag hoor! 9600 bps). Kost niks extra's.
De kosten zijn zoals bovengenoemd gelijk aan bellen naar een vaste lijn in Nederland. Let je wel op dat je naar het 036 nummer inbelt van Zon?

Overigens: probeer het eerst ook in Nederland; dan merk je of het werkt.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Korakal schreef op 10 juni 2003 @ 00:41:
Je kunt gewoon met V.110 inbellen; gaat een heel klein beetje sneller inderdaad dan analoog (nog steeds erg traag hoor! 9600 bps). Kost niks extra's.
De kosten zijn zoals bovengenoemd gelijk aan bellen naar een vaste lijn in Nederland. Let je wel op dat je naar het 036 nummer inbelt van Zon?

Overigens: probeer het eerst ook in Nederland; dan merk je of het werkt.
Dat wilde ik ff weten :)

Ja ik heb geprobeerd in te bellen met V.110 bij ZON naar het 036 nummer en dat werkt perfect, gaat idd erg traag :+

Ik heb zo'n O2-500 abo waarmee je dus 500 minuten 'gratis' kan bellen (waaronder naar vaste telefoons). Dus als ik het goed begrijp dan gaat het bellen naar dat 036 nummer (vanuit NL) van mijn 'gratis' 500 minuten af ?

[ Voor 3% gewijzigd door PaPa op 10-06-2003 01:54 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PaPa schreef op 10 juni 2003 @ 01:43:
[...]

Dat wilde ik ff weten :)

Ja ik heb geprobeerd in te bellen met V.110 bij ZON naar het 036 nummer en dat werkt perfect, gaat idd erg traag :+

Ik heb zo'n O2-500 abo waarmee je dus 500 minuten 'gratis' kan bellen (waaronder naar vaste telefoons). Dus als ik het goed begrijp dan gaat het bellen naar dat 036 nummer (vanuit NL) van mijn 'gratis' 500 minuten af ?
Nee. Voor buitenland moet je altijd betalen. Gaan dus niet van je 500min af. Dat is trouwens bij alle providers (ex Orange)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• PaPa

PaPa

Topicstarter
The Dolf schreef op 10 juni 2003 @ 02:08:
[...]

Nee. Voor buitenland moet je altijd betalen. Gaan dus niet van je 500min af. Dat is trouwens bij alle providers (ex Orange)
Ja ik weet dat de kosten die je in het buitenland maakt daar niet bij zitten, ik bedoel vanuit Nederland en dat zei ik trouwen ook (vanuit NL) 8)7 ja het is al laat ;)

Bij 02 zijn de kosten momenteel € 1,10 p/minuut om vanuit het buitenland (Europa) te bellen, bellen & data is gelijk. Vind ik erg prijzig maargoed om 's een mailtje te sturen, dat is nog wel te doen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

PaPa schreef op 10 June 2003 @ 02:52:
[...]

Ja ik weet dat de kosten die je in het buitenland maakt daar niet bij zitten, ik bedoel vanuit Nederland en dat zei ik trouwen ook (vanuit NL) 8)7 ja het is al laat ;)
Ook als je je IN Nederland bevindt valt het niet binnen je belbundel. Je belbundel zijn namelijk spraak-minuten en dat wat jij wilt doen is dataverkeer. Je betaalt dus altijd apart ervoor!
Bij 02 zijn de kosten momenteel € 1,10 p/minuut om vanuit het buitenland (Europa) te bellen, bellen & data is gelijk. Vind ik erg prijzig maargoed om 's een mailtje te sturen, dat is nog wel te doen.
Internetcafé's kun je steeds vaker overal vinden en vaak kun je in bibliotheken gratis Internetten...
Pagina: 1