Serieuze problemen bij zonnet ADSL plus

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 14:32
Beste mede Tweakers,

Ik heb al ruim een maand een zeer slechte internet verbinding.
Sinds Zon heeft besloten om mijn Plus abonnement te verhogen van 768/128 naar 1512/256 heb ik om de 20 seconde een connection loss. Wanneer ik een bestand van 10 mb probeer te downloaden, dan kom ik ongeveer tot de helft. Daarna valt de internet verbinding er voor 10 seconde uit, en dan wordt de download gecanceld. Daarna heb ik wel weer een internet verbinding. Hierdoor kan ik geen kazaa o.a. P2P software draaien/online gamen/chatten etc etc.

Ik heb de helpdesk al menig maal gebeld, en ze zijn tot de conclussie gekomen dat het probleem aan mijn kan ligt. Onder tussen heb ik alle bekabeling vervangen / een ghost image van 3 maanden geleden terug gezet en een nieuwe ADSL moden er aan gekoppeld, maar het zelfde probleem blijft. '

Bij zonnet zeggen ze dat ik de enige ben die met deze klacht rond loopt, maar dat kan ik dus bijna niet geloven.

hebben jullie ook dit probleem, ken je iemand met dit probleem meld het dan even :).

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:17
Strange, ik heb ook Zonnet breedband Plus en heb dus echt nergens last van.

Nog nooit loss gehad, altijd een stabiele lijn etc. Helaas kan ik je dus niet verder helpen.

Wat ik mij wel afvraag is of er bij meer mensen maar ge-upgrade is naar 1024/256 ipv 1536/256. Ze zeggen dat het gefaseerd ingevoerd wordt, maar dat gaat wel een behoorlijk tijdje duren als het inderdaad zo is. Maar ach 1,5 jaar geleden heb ik het abbo afgesloten op 512/64 en ik heb nu voor geen cent extra 1024/256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Heb je het probleem al bij je splitter gezocht? misschien dat die opeens is gaan freaken oid.
Een vriend van mij heeft namelijk een zelfde probleem en de planet helpdesk suggereerde om de splitter ertussen uit te halen om te kijken of het dan wel beter werkt.
Een andere oplossing die die vriend van mij had bedacht was om het modem in de vriezer te leggen waarna hij het een tijdje beter deed :+

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Het probleem lijkt mij eerder in de modem te zitten. Wat voor eentje is het ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je KPN al gebelt? Ruis misschien... of een niet lekkere telefoonverbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gaat toevallig de telefoon over wanneer de internet verbinding wordt verbroken? Zo ja dan heb je de kabels niet goed aangesloten. Anders zou je kunnen proberen om een ander OS te installeren, het met een andere pc te proberen of anders nog eens met de helpdesk bellen.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Heb je het probleem al bij je splitter gezocht?
Ja, dat heb ik idd als tip gehad van de helpdesk, en dat maakte helaas niks uit.
Het probleem lijkt mij eerder in de modem te zitten. Wat voor eentje is het
Ik heb 2 modems geprobeerd, eerst de oude modem van zonnet van het merk Arescom, en nu heb ik er een ander aan hangen van Speedtouch.

[quote]gaat toevallig de telefoon over wanneer de internet verbinding wordt verbroken?[quote]
Nee, dit gebeurt niet.

Wat er wel gebeurd, is dat het WAN lampje gaat knipperen als ik tijdelijk geen internet verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
kan ook aan de afstand tot de centrale liggen, je snelheid is immers verdubbeld. Het zou kunnen zijn dat ie gewoon soms ff z'n carrier kwijt is.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Is inderdaad het wegvallen van je line-sync.. (fysieke koppeling tussen modem en dslam in centrale)

Je moet het dus zoeken bij je modem of je bekabeling. Probeer eens alles los te halen en het modem direct en _ALLEEN_ op het eerste aansluitpunt van de woning aan te sluiten zonder splitter en of vertakkingen.

Als het dan nog zo is heeft het misschien met de afstand te maken tussen jou en de centrale. check deze even op http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

Anders ff bij zonnet vragen of ze je profiel een stukkie terug kunnen (laten) zetten ... kijken of dat helpt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Geodan,

Eerst moet je de bovenstaande suggesties proberen. Lukt dat niet, dan lijkt jouw probleem op het probleem wat ik enkele maanden terug had (ook met een Speedtouch modem). Steeds een wegvallende line-sync en een snelheid die niet was wat hij eigenlijk moest zijn. KPN-monteurs zijn drie dagen bezig geweest. Er is vervolgens wat hardware in de telefooncentrales veranderd. Dat was wel nodig, maar daar lag het uiteindelijk niet aan.

Een operator van Planet Internet (mijn provider) zei: 'herinstalleer Windows (ME, mijn versie)'. Ik vond dat toen een belachelijk voor-de-hand-liggende oplossing. Pas toen niets anders resultaat opleverde heb ik het gedaan. En warempel: adsl helemaal okee!

Ik weet niet welke windows-versie je hebt, maar misschien zit jouw probleem ook in andere windows-versie als ME. Je kunt trouwens wel een ghost-image hebben teruggezet, maar de basis van het besturingssysteem blijft bestaan.

Nogmaals: probeer eerst de suggesties van de andere tweakers. Maar bij mij was het probleem met de herinstallatie van WinME opgelost. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Ligt het aan mij of vind ik een wegvallende line-sync door het gebruikte OS belachelijk klinken? Ik ben dan erg nieuwsgierig of iemand daar een (technische) verklaring voor heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je een USB modem hebt, dan kan dat. Dat ding is extreem afhankelijk van drivers enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Gebruik je toevallig Win98? Wellicht kan deze link dan helpen: message 9 (Mijn ADSL modem stopt na verloop van tijd met dataverkeer)

Mocht het niet het geval zijn dan heb ik niets gezegd. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Stuff op 10-06-2003 13:42 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

vriend van me haaft het zelfde probleem , ook bij zonnet , helpdesk snap er ook niks van dus je bent zeker niet de enige ....

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

:D

HA!

Ik wist wel dat ik niet alleen was....

Ik heb dus ook Zonnet plus en precies ditzelfde probleem sinds 8 mei..
Sinds de upgrade dus..

Ik heb dus direct contact opgenomen met de helpdesk, maar ze wisten niet wat het was.
Ook splitter er tussenuit gehaald, alle kabels vervangen, switch er tussenuit gehaald...
Niets hielp.
Er is toen wel een storingsmelding van gemaakt. Ongeveer 2 weken later kreeg ik het bericht van Zonnet dat zij weer bericht van Versatel hadden gekregen dat Versatel pas naar de lijn wilde kijken als ik de modem had opgestuurd, zodat ze die konden bekijken... :/
Dan zou ik dus enkele weken zonder internet zitten. Dit kan ik niet hebben, want ik heb internet voor werk nodig.

Maarja, ik heb dus ook het probleem dat het wan-link lampje ma een korte tijd uit gaat, waarna het gaat knipperen om vervolgens weer even constant te branden. Gedurende die tijd kan ik dus internettten. Ik heb de modem nu ook maar in zicht gezet, zodat ik kan zien wanneer ik op een linkje kan klikken, prettig internetten is dat zeg :P

Maarja, ik heb dus met de helpdesk gebeld over het feit dat ik m'n verbinding nodig had. Zij zeiden dat ik dan pech had (ze zeiden het wel iets vriendelijker, hoor ;) ) maar dat ik die modem moest opsturen. Ik heb aangeboden om een modem bij ze te huren of te kopen, of de modem zelf naar Versatel te brengen. Huren of kopen kon niet en het adres van Versatel was geheim 8)7

Maarja, toen is me dus aangeraden om een modem zelf te kopen... Dat heb ik dus gedaan en dat koste een smak geld. En met die modem kan ik helemaal geen verbinding krijgen :/
Gister 3 keer gebeld met de helpdesk, maar die wisten ook niet waar het aan lag... Lekker is dat dan :P
Maarja, er is mij gisteren aangeraden vandaag of morgen nog eens te bellen met de helpdesk, aangezien er dan meer mensen zouden zijn dan gisteren en er misschien wel iemand was die wist wat het probleem was...

Het is btw een SMC modem met router die ik heb gekocht en die nu stof verzamelt :P

Ik gebruik overigens XP en heb een Arescom NetDSL1000 modem/router en ik weet zeker dat het de lijn is, aangezien ik een jaar zonder problemen geinternet heb en precies na de upgrade problemen kreeg..

* Okyah gaat nu eten maar zal zodirect terug zijn :)

//Even aan speed-eten gedaan :+

Dat verbinden van de modem direct aan t isra punt heb ik ook al gedaan, dat haalde ook niets uit btw..

Mij is de eerste keer toen ik de helpdesk belde overigens verteld dat ik niet de enige was die problemen had, terwijl ik alle keren daarna te horen kreeg dat ik de enige was met dit probleem..

En idd, het is heel vervelend.. Steeds moeten wachten bij GoTten, niet online kunnen spelen, niets goed kunnen downen, niet goed kunnen IRCen..

Ohja, de rest van de upgrade komt als het goed is begin juli :)

[ Voor 13% gewijzigd door Okyah op 11-06-2003 16:34 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah "voor je werk nodig" is geen echt argument voor hun ben ik bang.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

JvS schreef op 10 juni 2003 @ 18:38:
mjah "voor je werk nodig" is geen echt argument voor hun ben ik bang.
Ik begrijp best dat ze daar niets aan hebben, maar ik meld ze alleen dat ik niet zonder reden zo zeur ;)

Maar ik heb gevraag of ik een modem kon huren of kopen bij ze en dat kon ook niet.. Dat vond ik wel jammer en niet echt van klantenservice getuigen eik..

Het probleem is namelijk dat zij normaal alle inloggegevens in je modem laden. Ik vermoedde dat er een kans bestond dat als ik een andere modem kocht en de verbinding niet direct aan de praat kreeg ik niet echt op hun hulp kon rekenen.. Dit bleek gisteren :P
Ik heb overigens ook gevraagd of ze me een andere modem konden aanraden, waarmee het zeker mogelijk zou zijn om een verbinding tot stand te brengen en waarbij zij eventueel hulp konden bieden, maar dit konden ze niet..

Maarja, ik begrijp dus dat mijn argument voor hen geen hout snijdt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 10-06-2003 18:45 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Okyah schreef op 10 June 2003 @ 18:22:
:D

HA!

Ik wist wel dat ik niet alleen was....
ben ik toch niet de enige. LAat het ff weten als het is opgelost :)
mijn probleem met het modem had ik opgelost door een programma te downloaden van de fabrikant waarmee je de instellingen kan wijzigen.
http://www.speedtouchsupport.nl/support voor SpeedTouch™ 510
Daarna moet je voor zonnet de volgende instellingen gebruiken

Configuration
Item Description

Region Nederland
Provider ADSL van Versatel
Service Name PPPoA NAT-Router & DHCP
Service Description PPP over ATM - NAT-router - DHCP server on LAN.

het gaat vooral om service name en het gedeelte PPPoA NAT-Router.

PPPoA NAT-Router geeft waan via welke dienst er met de buitenwereld wordt gecommuniceerd.
DHCP heef te maken met mijn interne lan.

Het moet PPPoA zijn, want er is een specifiek ip adres aan jou telefoonlijn gekoppeld. Dus een DHCP server heeft helemaal geen zin, omdat er geen ip adres dynamisch wordt toegewezen.

Omdat het PPP over ATM is wordt er naar een service provider-username gevraagd.
deze is <loginnaam>@zonnet-plus
pwd is gewoon je pwd van je mail account
en dan moet die het doen.

veel succes met het installeren van je modem, en laat even wat horen als er voor jou een oplossing is.

email me anders naar erikjankok@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm.. Mij was verteld dat ik PPPoE als protocol moest gebruiken, maar ik zal dan PPPoA ook even proberen :)

Ik moet nu helaas weg, dus dat wordt dan vanmiddag, maar ik laat het horen als ik iets gedaan heb :)

Maar het ziet er dus naar uit dat we ons modem op zullen moeten sturen en dat Versatel daarna pas het probleem zal verhelpen. Of misschien zijn ze het er mee eens dat het niet aan het modem ligt als we dat vervangen hebben..
Nja, als ik de andere modem aan de praat heb meld ik het hier en hang ik weer aan de telefoon bij de helpdesk ;)

//update:

Ik heb t nog eens geprobeerd, maar t wilde niet baten..
Dus weer gebeld met de helpdesk...
Nja, t was dus idd wel PPPoA en niet E, zoals me eerder was verteld. Verder moet de DHCP-server UIT idd en niet aan, zoals me eerder was verteld. Heerlijk zo'n helpdesk die van gedachten veranderd ;)

Maarja, verder klopte alles wat ik gedaan had wel. Maar er werd me verteld dat ze me niet konden helpen met dit merk, aangezien ze hier geen ervaring mee hadden :/

Lekker is dat dan, aangezien me door die zelfde helpdesk verteld is dat ik een willekeurig analoog ADSL modem kon kopen..

Maarja. Tis btw een SMC Barricade modem/router en je kan vanalles instellen, maar de man die ik sprak zei dat hij me er niet mee kon helpen, aangezien hij het modem niet kende.

Ik ben dus geen stap verder en een hoop geld kwijt.. :/

[ Voor 44% gewijzigd door Okyah op 11-06-2003 16:34 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Ik heb wel het ISRA punt door de kpn laten doormeten, en ze zagen wel iets vreemds. Ze komen vrijdag 13-06-2003 langs om alles even na te kijken. Dus wie weet dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ga ook eens posten op het zonnet forum !!

En het hoofdkantoor van Versatel is vlak bij de ArenA volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:43
Ik heb dit soort problemen dus meer gezien/gehoord. En als bovenstaande oplossingen niet werken dan kan het ook zo zijn dat er iets niet goed zit in de poort van de DSLAM. Die kunnen ze van afstand restarten en vaak is dan ook het probleem opgelost. Maar de beste oplossing was altijd wel het betreffende OS opnieuw installeren.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met xs4all en het was opgelost door mijn OS opnieuw te installeren.

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geodan, als er iets gebeurt morgen, dan meld je dat wel even, he? :>
Want dan is dat ook wat ik ga doen :)

Maarja, Tooms, ik heb al met verschillende pcs en een mac geprobeerd te internetten en t werkte bij allemaal niet..
Kheb ook verschillende OSen geprobeerd dus, nl. XP w2k en OSX. Ook geen verschil, helaas.

Maar de modem die gaat vanzelf uit, knipperen en weer aan, hoor, ook al hangt er niets aan. Het probleem ligt dus ergens vanaf de modem tot de centrale..

Posten op t zonnet-forum, tja, ik heb daar wel gezocht, hoor, maar niemand leek last te hebben van dit probleem. Wel waren er redelijk wat mensen die klaagden over de upgrade die maar half uitgevoerd was. Nu stond er op de site van Zonnet dat de upgrade in fasen uitgevoerd werd, maarja, niet iedereen wist dat dus. Zelfs een paar helpdeskmedewerkers niet :D Er is me toen gezegd dat wat ik zei niet waar was (upgrade naar 1536/256) en waar dat dan wel stond. Nou, eh... Op jullie site, op het zonnet-forum en in een brief die jullie me hebben gestuurd? 8)7

Volgens mij is het plus-abonnement een beetje het ondergeschoven kindje daar :o

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens mij heb je nu wel gepost daar, heb je alleen een slot aan je broek hangen.
Ik heb je daar een PB gestuurd met een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik daar gepost? Nee, echt niet, hoor :D
Of er moet nog een Okyah rondzwerven...

Kan je die tip anders even hier neerzetten? :)
Ik ga daar even kijken, hoor, wie degene is die zich voordoet als ikzelve :o

Btw, Tooms, als niets lukt, zal ik eens vragen over dat ding van afstand herstarten, kijken of dat iets oplevert :)

//Even gekeken op t zonnet-forum en dr was idd een topique geopend, maar door Geodan. Waarom daar echter direct een slot op gegooid is, is me een raadsel, want de topiques die daar neergezet zijn en waar de sluitende admin het over had gaan over een ander probleem :/

Kga nog even wat zoeken op dat forum, mischien had die ad het over andere topiques...

[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 13-06-2003 09:19 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geodan bedoel ik idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik kan btw niet zo snel een ander topique vinden over dit probleem, hoor..
Ik denk dat het topique een bit voorbarig gesloten is.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Slot is er alweer van af :D (ff een pb gestuurd naar de mod)
Ik vermoed dat de mod dacht dat het een firewall probleem was, en ja daar zijn meer draden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat gefaseerd invoeren op een andere manier begrepen. Dat er niet overal tegelijkertijd een upgrade wordt uitgevoerd, maar dat de verschillende centrales op verschillende data worden ge-upgrade. Maar helaas, ik heb net fff mijn modem bekeken, en inderdaad. 'slechts' 1024 , 256. Iemand enig idee wanneer de snelheid nog verder omhoog gaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 09:45:
Ik heb dat gefaseerd invoeren op een andere manier begrepen. Dat er niet overal tegelijkertijd een upgrade wordt uitgevoerd, maar dat de verschillende centrales op verschillende data worden ge-upgrade. Maar helaas, ik heb net fff mijn modem bekeken, en inderdaad. 'slechts' 1024 , 256. Iemand enig idee wanneer de snelheid nog verder omhoog gaat???
Het is mij verteld dat het verhogen in de maanden juni / julie compleet doorgevoerd zal zijn.

Dat is ook weer zo´n goede service van zonnet. Want begin maart had ik op zonnet het pakket Zon Breedband Basis gezien. Deze had precies dezelfde snelheid als plus toen, maar dan 10 euro goedkoper. Dus ik vragen of ik ook 10 euro korting kon krijgen. Maar er werd mij verteld dat half maart de snelheid zou worden verhoogd. Dus ik blij met dit nieuws. Nu is het alweer 2 maanden later, en de toegezegde verhoging is nog steeds niet helemaal door gevoerd. Ik vraag me af of we de consumentenbond niet kunnen inschakelen voor een compensatie voor alls PLUS account houders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ik begrepen heb op het zon forum ergens in juli.
Zon kennende zal het wel augustus worden ;)

http://forum.zonnet.nl/viewtopic.php?t=2086&start=375
er is al flink wat kritiek op, vooral over de slechte communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
hey Okyah,

De monteur is vandaag langs geweest. hij heeft mijn ISRA ( eerste telefoon aansluiting binnen het huis) punt door gemeten en daar was niks mis mee. Daarna was hij naar de centrale gegaan en heeft daar een kabel vervangen. Iets tussen de centrale waar mijn kabel binnen komt en het algemene netwerk van KPN. (heet dit niet een patch kabel?)
Even leek het erop dat de verbinding verbeterd was. Ik kon gewoon een uur internetten zonder dag de verbinding weg viel. Nu ik weer terug kom van me werk, blijkt het blijkt het probleem zich nog steeds voor te doen........

HELAAS DUS. Weer de helpdesk gebeld, en nu zijn de er dus van overtuigd dat ze er een monteur opaf moeten sturen. Dit kan helaas tot 10 dagen duren.

Mijn vraag hierop was dus, kan ik geen voorrang krijgen omdat ik al ruim 40 dagen met een slechte internet verbinding rondloop. hierop was zijn antwoord. Nee meneer dat kan helelaas niet, dan zouden we iedereen voorrang moeten geven. Want u bent niet de enige die al 40 dagen een slechte internet verbinding heeft.

Weer een puntje van kritiek op zonnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm... Thnx voor de info Geodan :)
Ik zal dan ook maar even contact opnemen met de helpdesk, om te vragen of er nu eindelijk naar de lijn/centrale/het wijkpunt gekeken kan worden. Ik zit me hier ook telkens op te vreten omdat die verbinding steeds wegvalt.
Maarja, met een beetje geluk heb je binnen 10 dagen weer een ok verbinding. Maar idd, die service valt flink tegen :/

Maar waar sturen ze die monteur heen? Naar jouw huis of naar de -vul hier iets in- ? :)
Want dan ga ik dat ook maar eens vragen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Naar mijn huis gaan ze iedergeval niet meer, omdat de KPN dus al is langs geweest. Ze moeten dan idd bij de wijkcentrale of iets dergelijks zijn.

Wat ik me ook steeds begin af te vragen, is of het niet allemaal lul smoesjes zijn om ons bezig te houden. Het is volgens mij niet voor niets dat verhoging van de snelheid gefaseerd wordt doorgevoerd.

een ander positief punt is nog dat ik het 06 nummer van de monteur heb gehad om te bellen als de problemen zich maandag weer / nog voor doen. Die zou dan direct contact met zonnet / versatel opnemen. Want bij KPN worden ze er ook een beetie moe van dat ze steeds moeten opdraven, en dat dan blijkt dat er niks aan hand is met de apparatuur van KPN.

misschien binnekort toch maar eens overstappen op speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, t wijkpunt dus :) Daar wilden ze bij mij pas naar kijken als ze m'n modem hadden gehad.
Mag ik jou naam noemen btw, als ze moeilijk gaan doen? Dan kan ik zeggen dat ik een andere user weet waarbij ze wel gewoon naar het wijkpunt gekeken hebben.

Maarja, dit geeft de burger ieg weer moed :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, speedlinq he, dan heb je één jaar een goede snelheid voor een leuke prijs, maar wat gebeurt er na dat jaar?

Ik heb trouwens van iemand bij zonnet begrepen dat ze wat aan de moeilijke gevallen gaan doen. Wat precies weet ik ook niet, maar ze hopen dat het dan sneller opgelost gaat worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dat zou inderdaad wel prettig zijn, het sneller oplossen van problemen. Ik vind dat ik nu al lang genoeg aanmodder. Ik heb hier echt al alles nagekeken en t probleem ligt niet bij mij, iets wat sowieso al blijkt omdat Geodan sinds dezelfde tijd hetzelfde probleem heeft en bij hem alles vervangen geen effect had..

Ik was eerst uitermate tevreden over mijn verbinding. Altijd aan, nooit problemen, ontzettend constante snelheid etc. En toen die upgrade er aan kwam was ik helemaal blij! Een verdubbeling van de snelheid, gratis! Maar bij nader inzien had ik liever gehad dat ze die upgrade niet hadden uitgevoerd, zo traag was het niet en ik kon ieg fatsoenlijk internetten...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook gehad nadat mijn upgrade was gedaan van 768/128 naar 1024/256,
dus ik alles gechecked, en als laatste had ik nieuwere (of oudere) drivers van mijn netwerkkaart geinstalleerd en voila we konden er weer tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kan ik ook nog even nakijken (hoewel ik niet denk dat er nieuwere drivers voor mijn netwerkkaart zijn) maar de verbinding valt al weg bij de modem :) Dus ook al trek ik de stekker uit mijn pc, die modem blijft disconnecten en connecten. Ook heb ik al meerdere pcs, platforms en OSs geprobeerd. Maar ik zal eens kijken, hoewel ik extreem verbaasd zou zijn als dat het zou zijn :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare

dontcare

Nomen est Omen

Okyah schreef op 11 juni 2003 @ 08:09:
Ik heb t nog eens geprobeerd, maar t wilde niet baten..
Dus weer gebeld met de helpdesk...
Nja, t was dus idd wel PPPoA en niet E, zoals me eerder was verteld. Verder moet de DHCP-server UIT idd en niet aan, zoals me eerder was verteld. Heerlijk zo'n helpdesk die van gedachten veranderd ;)

Maarja, verder klopte alles wat ik gedaan had wel. Maar er werd me verteld dat ze me niet konden helpen met dit merk, aangezien ze hier geen ervaring mee hadden :/

Lekker is dat dan, aangezien me door die zelfde helpdesk verteld is dat ik een willekeurig analoog ADSL modem kon kopen..

Maarja. Tis btw een SMC Barricade modem/router en je kan vanalles instellen, maar de man die ik sprak zei dat hij me er niet mee kon helpen, aangezien hij het modem niet kende.

Ik ben dus geen stap verder en een hoop geld kwijt.. :/
Idem , zelfde bij die vriend van me .
bij mij kwamen ze (de helpdesk) nog moeilijk met allerlei termen smijten terwijl ze er duidelijk niks van wisten (* dontcare is cisco vpn/secure specialist dus dat viel even tegen voor ze)
zonnet account heeft die vriend van me dus opegezegt , dan maar een goede provider ...
btw versatel kon me ook niet helpen , modem fabrikant niet en de zonnet helpdesk al helemaal niet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Okyah schreef op 14 juni 2003 @ 11:40:
Ok, t wijkpunt dus :) Daar wilden ze bij mij pas naar kijken als ze m'n modem hadden gehad.
Mag ik jou naam noemen btw, als ze moeilijk gaan doen? Dan kan ik zeggen dat ik een andere user weet waarbij ze wel gewoon naar het wijkpunt gekeken hebben.

Maarja, dit geeft de burger ieg weer moed :)
Hey Okyah,

Mijn gebruikersnaam bij zonnet is erikjankok. En heb je btw je nieuwe ADSL modem al aan de praat, anders moeten je me een keertje bellen ofzo, want bij mij is het namelijk wel gelukt. E-mail me maar naar tweakers@kok-online.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare

dontcare

Nomen est Omen

Geodan schreef op 15 June 2003 @ 11:11:
[...]

Hey Okyah,

Mijn gebruikersnaam bij zonnet is erikjankok. En heb je btw je nieuwe ADSL modem al aan de praat, anders moeten je me een keertje bellen ofzo, want bij mij is het namelijk wel gelukt. E-mail me maar naar tweakers@kok-online.com
was dat een smc barricade ? en zo ja hoe heb je het dan werkend gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
het is een alcatel speedtouch 530(i) en ik werk er nu mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
The story continues:

Nadat de monteur van kpn is langs geweest en heeft geconcludeerd dat er geen problemen zijn met mijn ISRA punt noch mijn connectie naar de wijkcentrale. Dus ik zonnet weer bellen. Daar krijg ik te horen dat het dus toch aan hun ligt, en dat ze nu een uitgebreide lijncheck gaan doen. Dit kan echter weer tot 30 dagen duren, net als de eerste lijncheck. Ik begin er ondertussen toch wel een beetje moe van te worden. Ook de administratie reageerd maar niet op mijn emails of ik in aanmerking kom om geld terug te krijgen.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige (samen met okyah ben die hier last van heeft.

maarja we zullen zien hoe het allemaal af loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

En Geodan? Al iets van ze gehoord? T zou dus nog 20 dagen kunnen duren.. Das wel minder zeg..

Ik over ongeveer een week weg, dan stuur ik m'n modem op en hoop dat m'n lijn weer ok is en m'n modem terug als ik terug ben. Anders weet ik nog niet precies wat ik doen moet..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zo, klein schopje hier :)

Ik heb contact opgenomen met een man die Geodan aan het helpen was (iemand van Versatel/Zonnet) en die heeft m'n lijn terug laten zetten naar de originele snelheid (768kbit/s). M'n lijn is nu weer zo stabiel als wat! :D

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de fysieke lijn ergens, maar niet aan de lengte. Mijn snelheid blijft nu zo staan, totdat de lijn bekeken is :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
Ik heb ook net die vent aan de lijn gehad. De lijn onder de grond is idd slecht. Het kan de hoge snelheid niet aan. Voor het eind van deze week gaan ze proberen het signaal over de kabel te versterken, om zo een stabiele verbinding te krijgen. Ik hoop dat dit gaat werken.

Volgens die versatel/zonnet man hebben we anders pech gehad. Dan is er geen hogere snelheid leverbaar in die regio. Dan komen we ook niet meer in aanmerking voor een korting of compensatie, want anders moet zon voor iedereen een uitzondering maken. dit staat ook in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Argh, dat zou echt vervelend zijn :/
Ze gaan dus enkel het signaal versterken en niets aan de lijn zelf doen, dat is imo wel erg matigjes :/

Dat wil dus ook zeggen dat we niet naar een hogere ADSL snelheid kunnen, ook al nemen we een ander abonnement.

Btw, mijn mededeling over de stabiliteit van de lijn is overdreven, want de verbinding valt afentoe weg!
Het is veel minder dan eerst, maar het is er nog wel. Als m'n internet nu even niet reageert kijk ik even op de modem en ja hoor... Verbinding is weer weg.

Maar daar moet dan toch wel iets aan gebeuren? Want de verbinding die ik nu heb is ook instabiel. Of staat er ook in de algemene voorwaarden dat ze er niets aan zullen doen als je een instabiele verbinding hebt. De fysieke lijn is gewoon slecht en daar hebben we last van. Wordt daar dan niets aan gedaan?

Nja, ik hoop dat het lukt met dat versterkte signaal dan, maar heb liever dat ze gewoon iets doen aan de lijn zelf..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodan
het is al weer bijna 3 weken geleden, en nog steeds geen verandering. Ik sta nu op het punt om op te stappen. Ik heb naar rekening@zonnet.nl gemailt om te vragen hoe hoog mijn compensatie op dit moment is. aangezien ik 3 maanden een zeer slechte internet verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Net terug thuis, m'n snelheid is nu op 1536 kbps gezet, maar de verbinding is weer zo instabiel als wat :/

Ik ga maar weer eens contact opnemen met zonnet/versatel...

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Even een update > mijn problemen zijn sinds enkele weken helemaal weg. Ik internet nu vrolijk met 1536 kbps per seconde :)

Geodan, hoe staat het met jouw verbinding? Overgestapt of werkt het weer? :)
Hoe zit het met andere mensen met dit probleem? Opgelost?

//Hoe het is opgelost weet ik niet, want ik krijg degene die mijn probleem in behandeling had niet te pakken...

[ Voor 19% gewijzigd door Okyah op 13-09-2003 10:59 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Pagina: 1