Philips 12*10*32 brander lade springt open

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:01
Beste gotters,

Mijn oude philips 12 speed brander heeft een raar trekje. De invoer lade gaat om de tijd open en dicht. Heel raar maar waar. Ik dacht dus, prolly een virus/trojan oid. Ik heb voor de zekerheid me hele hdd geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds wanneer ik me brander van stroom voorzie, gaatie flippe met zen invoerlade, erin eruit erin eruit constant....

Dus ik dacht, misschien helpt zon firmware flash. Ik heb de nieuwste gedownload vanaf de philips site en erop gegooid met dat tooltje dat erbij zat. Tot dusver geen problemen en windows gaf ook aan dat er een nieuw device was gevonden (bios gaf ook nieuwe versie aan). Maar helaas bood dit geen soelaas.

Wie weet waar het wel aan kan liggen

btw de spex zijn

AMD Dondervogel 1200
768 mb sd ram
msi 6330 k7t turbo v 3.0
geforce 2 mx 400
maxtor 40 gb hdd
250 watt voeding

* 2 jaar lang heeftie dit niet gedaan, het gebeurde opeens...
* het is btw een 12*8*32 brander, soz 4 typo

[ Voor 7% gewijzigd door jozy op 09-06-2003 23:02 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:30
Werkt ie verder wel oke? Gaat ie ook open op het moment dat je een cd gebruikt of aan het branden bent?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• jozy
ik heb niet meer geprobeerd te branden, want hij gooit regelmatig opeens die cd eruit. Maar als jeop het knopje drukt dan komt de lade er wel uit.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Adware eroverheen :?
Virusscannen :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Misschien zit de case-knop erg strak op het contactje gedrukt. Als je een tikje tegen de brander geeft, schiet ie dan ook open?

• jozy
Ad aware pro heb ik gedraaid, al paar keer lang, niets gevonden
Virusscannen ook al paar keer gedaan, norton antivirus 2003 pro

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

Nobby

Nuts!

Doet ie het ook als je de pc opstart en in het bios gaat en hem een tijdje het menu van het bios laat zien? want als het laatje dan niet opengaat ligt het an het OS of geïnstalleerde software.

/Edit Of aan het te strak zitten van het frontje zoals Jozy The Operator zegt :)

/Edit2 Sorry operator, vautje 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Nobby op 09-06-2003 23:16 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

DAlchemist schreef op 09 juni 2003 @ 23:06:
Doet ie het ook als je de pc opstart en in het bios gaat en hem een tijdje het menu van het bios laat zien? want als het laatje dan niet opengaat ligt het an het OS of geïnstalleerde software.

/Edit Of aan het te strak zitten van het frontje zoals Jozy zegt :)
Sinds wanneer heet ik Jozy???

Boy, you're talking to The Operator ;)

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 08:23
Ik heb ooit een cd-rom speler gehad die de *hele* tijd zijn lade eruit smeet. Uiteraard dat ding opengeschroefd en de boosdoener was al snel gevonden. (keep in mind, is al weer een paar jaar terug, bij een el cheapo cd-rom spelertje) Elke keer als de lade dicht gaat, werd er via een dun en klein pinnetje een contactje gesloten, zodat de cd-rom speler wist van "Euhs, de lade zit dicht, scheuren met die hap". Bij mij was dat pinnetje afgebroken (waarschijnlijk na het dichtslaan van de lade) zodat dat ding nooit meer dacht dat de lade dicht was (er werd immers geen contact meer gemaakt). Kennelijk dacht dat stomme ding van mij dan 'Whoppaa weg met die zooi, open die lade" en ging de lade dus weer open. Een kleine stipje bisonkit bracht uitkomst in mijn situatie, en sindsdien doet hij weer trouw zijn werk. Misschien werkt jouw cd-rom speler via een zelfde systeem?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Andere mogelijkheid:
Het knopje van de open/close kan ook vastzitten en dus de hele tijd denken dat ie open en toe moet.
Gewoon eens openschroeven.

Verwijderd

He Jozy, ik heb dus precies hetzelfde probleem als jij met mijn broers 8x4x32 van Philips (Let's make things better). Lade springt willekeurig open ook in de BIOS. Toen ging er bij mij ook een lampje branden. Virus/Trojan kan dus eigenlijk niet dacht ik al, tenzij de CD-ROM firmware overschreven is door een virus. Je bent dus niet de enige pechvogel met een Afwijkende Philips brander. Wel super irri vind ik iig dat die lade echt als een GEK open en dicht schiet, ik bedoel als ik er een filmpje van zou maken dan zou je je echt *rot* lachen van verbazing hoeveel keer dat ding op en neer kan gaan per minuut ;-).

• jozy
Gillian jij weet wat ik bedoel, ik weet egt niet wat ik er aan kan doen, dat knopje zit er naar mijn mening niet strak tegen aan. Open schroeven doe ik wel aan het eind van deze week
want deze week heb ik proefwerkweek :D

tnx en hoop op nog meer reaxies
Pagina: 1