Toon posts:

Jewel notebooks

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 notebooks. De 8070 is wel meer dan 100 euro duurder, alleen heeft wel een centrino waar je veel over hoort.
Wat adviseren jullie en waarom? (andere merken even buiten beschouwing.

Ik wil het liefst er apps op laten draaien zoals MS Visual Studio, Illustrator en zo af en toe een game zoals Generals.

Alvast bedankt.

Jewel 4020Jewel 8070
Pentium 4 2.4 GhzPentium Centrino 1.3 Ghz
nVidia GeForce4 GO
64MB Dedicated videogeheugen
ATI Mobility M9000 64MB Dedicated videogeheugen
AC'97 Sound Blaster compatibleRealTek ALC202
4 Speakers ingebouwd2 Speakers ingebouwd
Interne 1.44MB FloppydriveGEEN 1.44MB Floppydrive

Beide hebben een 40 GB harde schijf met 5400 rpm, 512 MB DDR en een dvd/cdrw combi

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Met de zware pakketten die jij draait zul je sowieso veel meer plezier hebben van de krachtigere P4 processor. Wel moet je voor ogen houden dat het hier (voor zover ik kan zien) om een desktop cpu gaat (= veel warmte, redelijk luiddruchtig).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

hou het bij de 2.4 pentium... voor jou doeleinden

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Houd het inderdaad zeker bij de P4.
Let er wel op dat je, als je hem bestelt, ff controleert of ze er het goede type HDD in hebben zitten. We hebben er op mijn vorige werk eentje gehad waarbij de notebook werd uitgeleverd met een verkeerd type harddisk. Kun je installeren wat je wilt, maar booten van die harddisk zal hij nooit goed doen.

Verwijderd

En laten we eerlijk zijn. Een echte tweaker kan natuurlijk niet zonder de 1.44 MB 3,5 inch floppy drive. of wel soms?

• yohan
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 22:56:
En laten we eerlijk zijn. Een echte tweaker kan natuurlijk niet zonder de 1.44 MB 3,5 inch floppy drive. of wel soms?
Tuurlijk wel :) Floppy's gebruiken we niet meer in deze tijd.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

uit de FAQ:
Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

Verwijderd

Yohan schreef op 09 juni 2003 @ 22:58:
[...]

Tuurlijk wel :) Floppy's gebruiken we niet meer in deze tijd.
Blijkbaar stonden mijn letter zo serieus gedrukt dat de grap niet over is gekomen.

:|

Verwijderd

Hij vraagt wel naar een specifieke vergelijking... don't be hard on the boy.

Welkom overigens Jeevay

• yohan
Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 23:00:
[...]

Blijkbaar stonden mijn letter zo serieus gedrukt dat de grap niet over is gekomen.

:|
Of ik was ff niet helder genoeg. Kon et me ook al niet voorstellen ;)

• T-Blizzard
  • Laatst online: 07-08 16:24
Wil je ook nog meningen hebben van jewel?

Ik heb 2 jewels saffier 1440 en een 1440+

De eerste brande na 2 dagen uit... behuizing, moederbord, cpu moesten vervangen worden.... foute bios in dat ding....
3 maand later combo-drive dood... ook vervangen.... de eerste keer repareren duurde 5 week en de 2 keer duurde het 3 weken.. :r
Met de 2e heb ik gelukkig nog niks gehad... (laat ik het even afkloppen)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 23:02:
[...]

Hij vraagt wel naar een specifieke vergelijking... don't be hard on the boy.
Over wat hij vraagt zijn echt wel zat reviews te vinden (zeker over de nieuwe centrino, gezien dat een redelijk hot item is).
Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.
vooral dit stuk lijkt me hier belangrijk.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
En op je weg naar de FAQ mag je de Hoe is dit systeem? sticky ook even doornemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.