Radeon 9700 paars beeld, na tijd uitstaan..

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Ik heb de laatste tijd last van mijn PC'tje met mijn Hercules Radeon 9700 Pro.
Ik had het eerst een keer in GTA Vice City, toen merkte ik dat de kart errug warm werd.
Ik heb al 2 extra fans aangesloten die er recht op blazen, maar zelfs in Windows wordt het beeld nu al slecht (beeld wordt wazig met groene en paarse blokken)

Ik heb toen de PC een uur uit gezet met de kast open.
Maar zelfs toen ik de PC aan deed was het beeld in de BIOS al met paarse blokken en de kaard was helemaal niet warm..

Ik ben dit ook al tegen gekomen toen de PC zeker 6 uur heeft uit gestaan...

Is mijn kaartje nu kapot ofzo? (GARANTIE??)

Kzal nog proberen om een screenshot te posten..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Je moet er gewoon terug gaan naar de winkel. Dit is zowie zo niet normaal. Kijk eens of de fan wel draaid en of de koeler goed contact maakt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Mooya
hier is de screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/mooijaart/opslag_plaatjes/gaar_beeld.jpg

• Mooya
Terug naar de winkel, of contact opnemen met Hercules??

(En de fan draait wel gewoon
en het is een week nadat ik geluidsdempende matten in mijn Chieftec kast heb gebouwd.. enig verband misschien??)

[ Voor 58% gewijzigd door Mooya op 09-06-2003 22:22 ]

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

*hier stond een domme leesfout*

[ Voor 81% gewijzigd door Tittysmack op 09-06-2003 22:27 ]

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Mooya
Tittysmack schreef op 09 juni 2003 @ 22:22:
Ik denk niet dat het gaat helpen, maar probeer voor de grap eens degauss op je monitor? als ik aan m'n monitor zit te rommelen krijg ik soms ook paarse vlekken in beeld.
8)7
Daarom heb ik er een screenshot van gemaakt om op een andere PC te controlleren :)
Ik heb er geen foto van gemaakt, dus het beeld is écht zo..

• Saeverix
  • Laatst online: 09:18
Je kaartje is gewoon brak... Je hebt hem vast niet OC'ed. En je hebt mischien "Tweaked" Drivers?

En als je in je bios bent bijvoorbeeld, is het dan ook zo? Anders is het gewoon een driverprobleem en doe je er goed aan gewoon ff FORMAT C te doen en windows en alle shit er opnieuw op te zetten.

Als dit niet zo is, moet je t ding gewoon terug brengen, dit valt gewoon onder de garantie als je verder niks aan de kaart hebt verneukt..

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Mooya
Hij is niet OC'ed, en het kan ook geen driverprobleem zijn want het is al zo voordat Windows geladen is...

Maar ik heb hem een half jaar geleden met een BIOS geflashed omdat ik een ASUS A7v8x moederbord heb. die had problemen met de AGP 8x...
Maar daar kan het ook niet door komen, want hij heeft het daarna altijd perfect gedaan..

Maar misschien dat ik Windoos er morgen eens opnieuw opgooi

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:30

MasterFreak

Zeker weten!

Hmmm ditzelfde beeld kreeg ik na het overclocken van m'n Club3D Radeon 9700, memory was te hoog geclockt geloof ik. Jij hebt hem niet oc'ed, maybe dat bij jouw je memory wel kapoet is. Garantie lijkt mij.

• Saeverix
Mooya schreef op 09 juni 2003 @ 22:34:
Hij is niet OC'ed, en het kan ook geen driverprobleem zijn want het is al zo voordat Windows geladen is...

Maar ik heb hem een half jaar geleden met een BIOS geflashed omdat ik een ASUS A7v8x moederbord heb. die had problemen met de AGP 8x...
Maar daar kan het ook niet door komen, want hij heeft het daarna altijd perfect gedaan..

Maar misschien dat ik Windoos er morgen eens opnieuw opgooi
nou als het bij het opstarten en in het bios ook zo is heeft windows opnieuw erop zetten ook geen nut, en moet je hem gewoon ter reparatie (omruil) opsturen...

Succes der mee!

• Mooya
Ik heb gisteren een RMA gestuurd naar zaak waar ik hem gekocht heb, maar tot nu toe geen reactie..
Ik heb de kaart voor de zekerheid ook nog ff in mijn andere PC gedaan en daar had ik meteen hetzelfde probleem. Dus is echt 100% kapot ;(

K'zet nog wel neer wat de verdere akties zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Mooya op 11-06-2003 20:13 ]

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Ik heb een zelfde probleem met mijn Sapphire R9500 128mb NP...

Als ik af en toe mn pc aanzet en beeld krijg zit heel het beeld vol met artifacts :( ,
en nee ik heb geen andere bios geflashed.

Ff resetten en ik heb weer een normaal beeld, ik denk zelf dat het misschien de combi mobo-videokaart is , maja het kan net zo goed m'n 400watt noname voeding zijn...

Heb m al s RMA gestuurd , nieuwe gekregen, maar probleem blijft... |:( 8)7

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 17:57

Mud.Starrr

I shoot people for money

ik heb dit vaker gezien en gehoord, weet niet hoe het komt, maar alle mensen die ik ken die dit hadde hebben hem teruggestuurd nieuwe kaart gekregen.

ikzelf heb een 9700pro en mn andere pc een 9500 pro, bijde zonder enkel probleem sinds een jaar en een half jaar voor de 9500

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Even checken: weet je zeker dat het niet je monitor is? Hang er even een andere aan zou ik zeggen. Tzou jammer zijn als we met zijn allen op het verkeerde spoor zitten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Dinictus schreef op 12 June 2003 @ 17:21:
Even checken: weet je zeker dat het niet je monitor is? Hang er even een andere aan zou ik zeggen. Tzou jammer zijn als we met zijn allen op het verkeerde spoor zitten.
Dat kan dus niet omdat hij een screenshot heeft gemaakt (en de monitor heeft daar natuurlijk geen invloed op)

• Saeverix
IDD screenshot komt van de Video kaart, niet van de Monitor.... DUH :>

Pagina: 1