[UPC] Fontys/TUe Verbinding

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
Een vriendin van me zit sinds een weekje op een nieuwe kamer. Het internet aldaar is geregeld via de TU/e en de Fontys te Eindhoven. Deze verbinding gaat via UPC. Voordat je echt kan internetten, moet je met je Fontys/TUe gebruikersnaam inloggen en 't macadres van je NIC invoeren. Dit staat goed uitgelegd, en non-n00b die ik ben, weet ook wel waarom en hoe. Nog even op haar bak 't MAC adres gecontroleerd met "winipcfg", en daarna ingevoerd. Ik zou een kwartiertje moeten wachten, daarna werkte het ook echt.

Aangezien haar PC erg sloom is (P133 met 96mb ram) dacht ik ff goed bezig te zijn en heb Win98SE met 98Lite Pro geinstalleerd (voor de kenners, dit is een stukje sofware die de cab files edit zodat alle onnodige shit niet geinstalleerd wordt). Daarna geprobeerd om op internet te komen, maar alle adressen gingen naar die registratie pagina. Het leek er dus op dat ik het macadres opnieuw moest invullen, maar aangezien die niet veranderd na een format, lijkt me dat erg onlogisch.

Misschien zou het ergens anders aan liggen, dus ik heb het geregistreerde MAC adres verwijderd, uurtje gewacht en opnieuw geregged. No luck, het werkt gewoon niet meer. KAn iemand mij vertellen waarom dit niet meer werkt, en op welke manier dit op te lossen is?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik zou toch even contact opnemen met systeembeheer van de TU/e - Fontys ik denk dat die je beter kunnen helpen :)

• jpiscaer
Dat inderdaad, maar misschien is er op GoT iemand die er ervaring mee heeft. Morgen gaat het telefoontje ook de deur uit :)

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
haal het kabelmodem eens van de stroom af.... bij mij wil dat soms wel eens helpen (Campus moet je ook MAC adressen hebben...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Hela dat heb ik ook. Heb sinds kort een kamer en jahoor meteen op t net :) Zoals TS aangeeft moet jeje registreren op de pagina om vervolgens op t net te kunnen komen. Waar het met mn laptop van de tu wel lukt, lukt het me niet met mn desktop?? Mac-adres staat gewoon genoteerd alleen hij gaat ook steeds naar de registratie pagina.

Tu laptop = wel
desktop = niet

ps dr staat wel 98 op de desktop maar dat maakt toch niet uit??

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• jpiscaer
Dat zou niet uit mogen maken, een MAC-adres of het invoeren en accorderen daarvan op de registratiepagina is totaal platform onafhankelijk. Ik heb al een mailtje de deur uitgedaan naar de Fontys studentenhelpdesk omtrendt dit probleem... Als ik meer info heb zal ik dat hier posten, voor andere mensen die dit probleem mogelijk ook ervaren

Verwijderd

Hmm, wazig, dat registreren. @ UvT gaat het via provider @home, en deze zegt dat na het doorgeven van je MAC-adres aan de PC-shop van de UvT, je dan binnen x uur online kan zijn. En als je dan eenmaal online bent, hoef je niks te registreren.

Overigens: ik neem aan dat het MAC-adres gelijk is gebleven na die re-install van Win98?

• jpiscaer
Uiteraard is het MAC adres gelijk gebleven, en ook al zou dat niet zo zijn, ik heb 't gechecked en opnieuw geprobeerd.. Dat zou dus geen probleem moeten zijn. Morgen probeer ik 't weer even...

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

404error

Page Not Found

Ik zit ook op zo'n fontys aansluiting, geeft idd een hoop geklooi, weet niet meer hoe ik hem aan de praat gekregen heb maar het staat op de site. Goed lezen, anders doe je het fout. En als hij het eenmaal doet, blijft hij het ook doen!!! (bij mij al 3 jaar!!!)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had van mijn laptop het MAC-adres ingevoerd op die site (athome.tue.nl geloof ik), ik plugde mijn laptop op school er in en ik kon internetten. Vriend van me woont op kamers in Eindhoven, heeft ook de TU/e verbinding, maar heeft geen kabelmodem nodig, aangezien daar gewoon UTP uit de muur komt (logisch gezien zou mijn laptop dus ook bij hem op het net moeten kunnen, never tried)... is dat bij die vriendin van jou ook zo ?

Mother, will they like this song?

• jpiscaer
Het probleem is nu opgelost. Een huisgenoot van d'r heeft op zijn account ingelogd en haar MAC-Adres ingevuld, en 't werkt... Ik blijf er nu ook lekker van af :)

Verwijderd

Ook ik zit op een kamer en heb internet via dat netwerk. Heb ook een tijd hetzelfde probleem gehad. Mijn PC mee naar een maat verder op in de straat en daar aangesloten -> werkt perfect. Thuis weer aansluiten -> niks. Ik heb ook al die helpdesks enzo gebeld maar zonder resultaat. Uiteindelijk in een kwade bui die netwerk kaart eruit getrokken en een nieuwe van 8 euro erin en JAAAA dat was het. Vraag me niet wat nu precies. Het enige verschil was dat die oude kaart 10 MBit was en die van nu 10/100 MBit. Misschien conflict tussen de router in het studentenhuis en je netwerkkaart ofzo. Dat zou het enige zijn waar ik op kan komen.
Pagina: 1