Toon posts:

tv out werkt niet met windows xp en neomagic 256av:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probllempje met mijn laptop, namelijk een toshiba tecra 8000. Ik heb hem met windows xp erop gekocht en alles werkt verder prima. Alleen de tv-out werkt niet. Ik heb er al wel het een en ander over gelezen in andere topics maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Als ik namelijk naar beeldscherm opties ga, en dan naar de geavanceerde opties voor de neomagic card dan staat er geen eens een mogelijkheid om de tv-out te activeren laat staan dat de optie greyed out is. Ik snap er echt niks van. :( Ik hop dat iemand mij hierbij kan helpen, alvast bedankt.

Bram

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21
Ik heb zelf ook een Toshiba Tecra 8000 met tvout... alleen heb ik nooit die tvout goed werkend gekregen! Komt gewoon door die brakke 2,5 mb neomagic videokaart die erin zit...

Geef het maar op :/ Het ios de meest brakke chipset voor een videokaart die er is.. ook totaal geen direct3d ondersteuning.. alleen directdraw..

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Probeer hier eens de goeie driver van te installeren, misschien dat het helpt. Het is de enige misschien werkende oplossing die ik ben tegengekomen in 10 minuten zoeken:
http://www.video-drivers....d=3&rvd=5&thx=9&bng=7&o=5

Er staan wat drivers bij waarvan beweerd wordt dat de tv-out erbij werkt. Ook staat in het commentaar van 1 van de drivers dat op de Sony :S site ook werkende drivers staan...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
av>vb

Verwijderd

Topicstarter
hey jdebruijn, bedankt voor de moeite, ik heb wat van die drivers geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Ik zie nergens een optie om over te switchen naar het tv scherm. Bij mijn pc zit dat gewoon bij beeldscherm eigenschappen en dan geavanceerd, dan ga ik naar adapter en kan ik vervolgens de tv optie aanklikken, maar bij mijn toshiba zie ik dat nergens staan en toch is hier ook windows xp opgezet.

(Ik heb zelf ook een Toshiba Tecra 8000 met tvout... alleen heb ik nooit die tvout goed werkend gekregen! Komt gewoon door die brakke 2,5 mb neomagic videokaart die erin zit...)

Griffin jij hebt mishien geen windows xp erop, maar kun je mij vertellen waar jij de optei voor het overswitchen naar tv-scherm hebt staan?
Alvast bedankt.

bram

Verwijderd

Euh, guys....het werk wel degelijk....alleen niet zo als met een gforce kaart.
Ik heb ook een T8000.

Je kunt kiezen dmv FN+F5.

je bureaublad e.d. kun je SOMS in de laagste resolutie, en max 65553 kleuren dmv van deze combinatie overschakelen naar het (tv)scherm. Het kan niet op beide schermen tegelijk.

Echter werkt dit niet, speel dan eens met Winamp b.v. een Visualisatie af (b.v. milkdrop voor Winamp2)...geef het een resolutie van 320 * 240 (of 512*384)....en druk dan eens de combinatie-toets in...

Tadaaa.....anders als het niet werkt, ff de juiste driver van de tishiba site halen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb mn tv-out nu wekrende met die drivers:) Divxjes en andere videobestanden draait ie erg goed alleen het volgende probleempje doet zich nu voor, namelijk als ik naar tv switch dan vult het scherm zich niet helemaal met mijn beeld van mn laptop. Ook is ie raar gecentreerd, niet in het midden en past ie het beeld niet aan aan de weergave. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Bram

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je beeldscherm mag niet hoger staan dan 1024x768 met 16bits kleur, anders werkt het niet. En de "beste" drivers om dit voor elkaar te krijgen zijn grappig genoeg die van IBM :) IBM heeft een laptop op de markt gehad die dezelfde chipset gebruikt, en hebben hiervoor drivers uitgebracht die WEL de tv-out ondersteunen. Deze heb ik altijd gebruikt en werkten prima... Weet inmiddels niet meer zo welke het waren, omdat ik tegenwoordig met een 8100 werkt, die "gelukkig" een S3 chipset heeft. Maar het is prima te vinden met een kwartiertje google... Succes!

Verwijderd

Topicstarter
(je bureaublad e.d. kun je SOMS in de laagste resolutie, en max 65553 kleuren dmv van deze combinatie overschakelen naar het (tv)scherm. Het kan niet op beide schermen tegelijk.)

Het werkt bij mij wel met beide schermen tegelijk hoor maar het beeld op mn tv past zich nog steeds niet aan aan het formaat van mijn tv.:( iemand een tip?

bram

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, met de ibm drivers is het al beter. Maar hey scherm van mijn tv vult zich nog steeds niet volledig met het beeld van mijn laptop........

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 22:21:
hmmm, met de ibm drivers is het al beter. Maar hey scherm van mijn tv vult zich nog steeds niet volledig met het beeld van mijn laptop........
Neej, dat komt omdat je TV-Out tot 800x600 gaat. Ook als je gaat klonen zal je laptopscherm terugschakelen naar 800x600 omdat je TV-Out gewoon niet hoger gaat.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Kippenijzer

Kippenijzer

Wat je andere topic betreft, die balken kom je niet vanaf, de moderne tv-out chips zijn intelliginet en doen een bepaalde vorm van panning op het blled, zodat hij meer van je tv bedekt. Dat gaat je niet lukken, met geen enkel programma, omdat de chip het in dit geval gewoon niet ondersteund, enige optie, grotere tv kopen, dan houd je absoluut gezien een grotere beeloppervlak over (relatief natuurlijk precies hetzelfde). Of je moet zo'n VGA->TV box kopen, want dan gebruik je de ingebouwde chip niet meer, maar daar was je waarschijnlijk niet naar op zoek...

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Overigens heb ik met mijn Nvidia Geforce 4 MX440 in de nieuwste drivers een optie waarmee de tv-out grootte traploos is in te stellen. Hiermee zijn balken voorgoed verleden tijd :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
(Overigens heb ik met mijn Nvidia Geforce 4 MX440 in de nieuwste drivers een optie waarmee de tv-out grootte traploos is in te stellen. Hiermee zijn balken voorgoed verleden tijd)

Helaas heb ik die niet, zullen vast ook niet beschikbaar zijn voor mijn videokaart. Wel las ik iets over een verouderde bios, dat die problemen zou kunnen veroorzaken met de videokaart. Nou heb ik nog nooit mn bios geupdate, is het de moeite waard om dit te doen en zou het eventueel mn zwarte balken op mn tv scherm weghalen? Want ik heb namelijk niet alleen rechts en links zwarte balken, ik heb er onderaan ook een:( .....

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lezen is toch iets wat weinig mensen doen, wat post ik nou 2 posts boeven die van jou? De chip ondersteund het niet, hartstikke leuk dat moderne kaarten alles met een stukje software kunnen, maar dat komt puur omdat die software hardwaremogelijkheden die in de normale drivers niet gebruikt worden aanspreken, en dat heeft deze chip gewoon niet...
[programma + output]
Hee 256AV, doe die blaken eens weg!?!
256AV: "He wat, balken, ik zie ze niet hoor, zie jij ze?"
[/p+o]
:+

Verwijderd

Topicstarter
:( ehm......nog iemand die een toshiba tecra 8000 wil kopen.........hij heeft een vet relaxte tv-out.......... >:) >:) >:)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2003 @ 20:53:
Hey ik heb mn tv-out nu wekrende met die drivers:) Divxjes en andere videobestanden draait ie erg goed alleen het volgende probleempje doet zich nu voor, namelijk als ik naar tv switch dan vult het scherm zich niet helemaal met mijn beeld van mn laptop. Ook is ie raar gecentreerd, niet in het midden en past ie het beeld niet aan aan de weergave. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Bram
Zou ik mogen vragen hoe jij divxjes goed kunt draaien? Ik heb ook een tecra 8000 366mhz met 128 mb en draai windows 2000. Hij hapert bij veel programmatjes (WMP, BSPlayer en Winamp 2). Ik gebruik nu de IBM drivers. Zou het ook aan de codecs kunnen liggen? Dat hij de verkeerde gebruikt? Ik heb xvid/divx5.1 geinstalleerd.

offtopic:
Sorry voor deze kick, maar bram212 had geen emailadres in zijn profiel staan

Arch Linux

Pagina: 1