[BIOS] Updaten M7VKA

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn pleegpa heeft net een nieuwe HD gekocht. Een 120gb Maxtor (ja die van de norrod)

Nu wou ik hem in zijn pc (Fujitsu Siemens Expert) plaatsen, maar de schijf werd niet herkend.

Nix aan het handje dacht ik, ik update het bios wel ff.

Maar nu komt het... Je hoort bij het mobo (Biostar M7VKA) via een optie in het bios te flashen, maar je raad het al, die optie is er niet :/

Ik heb het bios van de biostar site gehaald, maar die krijg ik er dus niet op. En op de Fujitsu Siemens site kwam ik ook niks tegen wat op een bios leek voor dit model.

Ik wil ook ff melden dat de pc het best goed doet. Geen klachten en redelijk snel voor 1ghz ;)
//edit3
Ik heb nu de schijf als enige aan het mobo gehangen en nu wordtie wel herkend. Toen ik hem met de andere schijf gebruikte werdtie niet herkend, ben nu aan het formatten
///toevoeging

Aangezien dit mobo geen normale M7vka is lijkt me het niet goed op een normaal M7VKA bios te flashen. Ik dacht dat het misschien wel via Awardflash kon, maar bedacht me ineens dat het huidige bios al anders is dan het retail bios.

Kan het geen kwaad als ik een retail bios (van Biostar) in dit mobo flash? Tzou kunnen dat het eea iets anders is... Ik heb nog nie eerder zoiets gedaan met een kant-en-klaar pc.
Maar hoe krijg ik een nieuw bios op het mobo ? De normale manier van het flashen via het bios werkt dus niet

/edit
de hd werkt naar behoren.. :( ik was STOM geweest om niet naar de jumpersettings te kijken. Ik voel me nu knap stom en on-GoT-waardig :(

Maar als iemand een tip heeft over het updaten van het bios , graag !

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 09-06-2003 23:10 ]