Tv-out van club3d ait radeon 9500?

Pagina: 1
Acties:

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe videokaart te kopen om mijn geforce2 mx te vervangen.

Ik zit te denken aan de 'Club3D Ati Radeon 9500, 64 MB DDR, DVI/TV' Ik twijvel er nauwelijks aan dat deze kaart het qua games een stuk beter zal gaan doen dan het kaartje wat ik nu heb.

Mijn vraag is echter hoe de tv-out van dat ding is. Aangezien ik bijna dagelijks gebruik maak van tv-out vind ik dit ook erg belangrijk. Ik wil dus geen zwarte randen om het beeld hebben enzo en een mooi stil beeld is ook wel gewensd. Ook wil ik graag een nview/twinview optie en dergelijke. Heeft iemand hier ervaring mee (of met een vergelijkbare kaart) en is deze videokaart een aanrader of juist niet wat betreft tv-out (alternatieven hoor ik graag, maar goede prestaties in games vind ik ook belangrijk).

typfoutje in topictitel :X

[ Voor 6% gewijzigd door JedaiNait op 09-06-2003 21:31 ]

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55
Volgens mij heeft de kaart wel HydraVision wat de ATi variant is van Twinview, maar hoe het zit met de beeldkwaliteit: geen idee

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Die van mij geeft goed beeld, ook stil. Maar ik heb wel een rand boven en onder. Ik heb het nog niet uitgezocht hoe je dat weg kunt werken. het zal vast wel kunnen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik gebruik nu tv-tool tegen die randen, maar die doet het niet bij die karat geloof ik.
Moet je overigens de resolutie in windows ook veranderen (naar 800x600) om het beeld goed op je tv te krijgen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Nee, die wordt vanzelf verkleind. BTW, ati tv-out is erg goed, daar kun je vanuit gaan.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

ik heb die 64MB 9500 (club3d maar met ati koeler, dus bba kaart :)) ook en de tv-out is perfect bij mij.
Dus ik zou zeggen: snel kopen die kaart (102 euro nu, ik had hem voor 89 euro :)). Ze gaan heeeel snel wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 23:17 ]

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 23:11:
Dus ik zou zeggen: snel kopen die kaart (102 euro nu, ik had hem voor 89 euro :)). Ze gaan heeeel snel wel.
besteld *)

• vassago
  • Laatst online: 12:35
Pff, als je van een Nvidia kaart naar een ATI kaart gaat is de TV-OUT zowiezo een stuk beter....

Verwijderd

vassago schreef op 09 juni 2003 @ 23:56:
Pff, als je van een Nvidia kaart naar een ATI kaart gaat is de TV-OUT zowiezo een stuk beter....
volgens mij was flamen hier verboden?

• vassago
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 00:03:
[...]

volgens mij was flamen hier verboden?
Sinds wanneer zijn feiten flames :?

Verwijderd

Uit ervaring kan ik dat voor 100% bevestigen.

Verwijderd in "ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) -"
Ik denk dat het eerder een mening is
Iets wat herhaalbaar, aantoonbaar en meetbaar is = een wetenschappelijk feit.
Iets wat afhankelijk is van perceptie/intrepetatie en niet meetbaar is = een mening.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:08 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Tja je kunt het een feit noemen maar is het wel aan te tonen?

Ik denk dat het eerder een mening is :)

Het verschil tussen de Tvout van G2 TI -> G3 TI200 was minieem.

Het verschil tussen TI200 -> Raden 8500 vond ik wel merkbaar, de Radeon had scherper, rustiger beeld dan de GeForce3.

Maar het kan ook per kaart en merk verschillen natuurlijk :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Standaard heeft de TV-out van de Radeons boven en onder balken, maar met een tweakproggie als Rage3D Tweak kun je overscan inschakelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik heb nu de 128 mb versie van het kaartje gekocht en de Tv-out van dat ding bevalt me uitstekend, alleen heb ik nog een vraagje. Ik heb namelijk overlay ingeschakeld zodat ik films kan kijken op mijn tv. Alleen zie ik nu de ondertiteling niet op mijn tv (wel op pc). Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Ik gebruik overigens het programma micro-dvd om m'n divxjes af te spelen.

Verwijderd

clone inschakelen en overlay uitschakelen
of de TVoutput als primair instellen:

http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_ati.php
http://www.xs4all.nl/~miloman/full-screen-ati.html
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

en bij MicroDVD kun je ook instellen dat er een alternatieve vorm van overlays gebruikt moet worden, daar kun je ook nog mee "rommelen".

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:11 ]

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:04:
clone inschakelen en overlay uitschakelen
of de TVoutput als primair instellen:
Dat werkt wel, maar nu kan ik geen filmpjes meer op mijn monitor bekijken (zonder overlay te gebruiken). Dus dit vind ik ook niet echt perfect.

• vassago
JedaiNait schreef op 18 juni 2003 @ 19:04:
[...]

Dat werkt wel, maar nu kan ik geen filmpjes meer op mijn monitor bekijken (zonder overlay te gebruiken). Dus dit vind ik ook niet echt perfect.
Is er een reden dat je beide tegelijk wilt of vind je het gewoon lastig om steeds te switchen?

In het laatste geval kan je gewoon 2 schemes aanmaken, een zonder TV-uit en een met.
Met 1 klik kan je dan switchen

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik vind het gewoon lastig :) en met 2 schemes blijft dat zo, ik bedoel gewoon switchen is niet veel meer werk. Ik wil gewoon graag zonder moeite meteen een film kunnen kijken op mijn pc... (jaja * JedaiNait is lui)

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
hmm, ik had dat Ati icoon op de taskbar uitgezet, nu weer aan en dat werkt in principe wel redelijk in combinatie met die schemes. Perfect is het nog niet :)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik ben ook laatst van een gf2mx naar een radeon9100 gegaan

en ik kan je zeggen tv-out is stukken mooier alhoewel ik over de gf2mx tv-out ook niks te klagen had......

maar nu kan ik dingen als cinema weergave inschakelen enzo
verder heb ik wel last van die balkjes ja, maar die zijn vrij klein

je kunt ze wegkrijgen door overlay te gebruiken: maar dan heb ik het idee dat je weer iets verliest aan de zijkanten :? (dit was bij mn gf2mx heel erg, knipte complete stukken ervanaf)

en ik vind het ronduit irritant dat ik om de overlay knop te zien, rage3d moet installeren

zo'n extern progje met allerlei functies alleen voor die ene button :(

[ Voor 17% gewijzigd door Noedelsupke op 18-06-2003 20:05 ]

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1