Ik heb van de week een ZIP via IDE gekregen van iemand, en deze met plezier ingebouwd, het systeem herkende de drive, en de diskettes konden er in en er uit, maar het systeem geeft steeds aan dat de disk geformateerd moet worden, terwijl het pre formatted disks zijn. Maar toch, ik dacht laat ik hem maar gewoon formateren. Ja mis..... dan geeft ie ineens aan: Kan disk niet formateren. ARGHHHH. Balen.... Zou dit kunnen komen door bijvoorbeeld vuile koppen, zo ja hoe krijg ik die schoon???? Of is de driver gewoon DEFECT.
Hoor je hem ook nog klikken of niet?
als hij klikt is die drive vrijwel zeker dood.
als hij klikt is die drive vrijwel zeker dood.
Nee hij klinkt normaal, net als de drive van mijn ouders maar dat is een SCSI
Dat is juist het gekke
Dat is juist het gekke
Hmm, probeer die disks die je in die IDE hebt gehad eens te lezen in die SCSI drive?
als ze het dan niet doen zou ik die IDE drive helemaal niet meer vertrouwen.
als ze het dan niet doen zou ik die IDE drive helemaal niet meer vertrouwen.
Dan denk ik dat mijn IDE ZIP dood is.
want de disks die in die SCSI drive het wel doen, doen in mijn drive niks, Ik heb al gezocht naar ZIP disk cleaning diskettes, maar daar heb ik nog niks op gevonden. Misschien dat dat helpt??
Staat hij wel in de juiste stand? Achterop de ZIP-drive zit een jumper met 3 instellingen, probeer eens 1 van de andere 2 standen.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ik weet wel dat er vette problemen waren met die ide zip icm via 686b.
nou heb jij een nforce (toch?) maar je weet maar nooit....
kan je zien welke revisie of firmware erin zit? staat misschien ergens op de zip anders is het met iomegaware uit te lezen.
kan je zien welke revisie of firmware erin zit? staat misschien ergens op de zip anders is het met iomegaware uit te lezen.
Dat was idd een probleem dat het heeeeeeeeeeeel lang duurde om bestanden te kopierensharkzor schreef op 09 June 2003 @ 21:21:
ik weet wel dat er vette problemen waren met die ide zip icm via 686b.
en ook vooral dat je pc hing of hij vertikte het gewoonTerw_Dan schreef op 09 juni 2003 @ 21:27:
[...]
Dat was idd een probleem dat het heeeeeeeeeeeel lang duurde om bestanden te kopieren(dik een uur voor nog geen 100mb bijvoorbeeld).
ik had t ook. even opgezocht, volgens sisoftsandra scsi information heb ik firmware 14.A
Word de zip in je bios wel herkend als een ZIP? Meestal kun je in je bios ook aangeven of ie herkend moet worden als HD of als floppy (B:).
For I am grey, between the darkness and the light
Verwijderd
waarom gaf die iemand die zip eigenlijk weg? 
neem een pendrive joh, is toch veel makkelijker? Hier staan wat leuke, 128MB en direct een MP3 speler
) http://www.megapagina.nl/shop/
neem een pendrive joh, is toch veel makkelijker? Hier staan wat leuke, 128MB en direct een MP3 speler
Da's die jumper waar ik het over had.GreyGhost schreef op 10 juni 2003 @ 16:53:
Word de zip in je bios wel herkend als een ZIP? Meestal kun je in je bios ook aangeven of ie herkend moet worden als HD of als floppy (B:).
(Aardige tip, maar dat vraagt hij niet en) Dat kost weer geld. Daarnaast wil hij deze ZIP-drive aan de praat krijgen zodat hij ook makkelijk kan uitwisselen met een reeds werkende.Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 16:57:
neem een pendrive joh, is toch veel makkelijker? Hier staan wat leuke, 128MB en direct een MP3 speler) http://www.megapagina.nl/shop/
[ Voor 45% gewijzigd door DUX op 10-06-2003 18:49 ]
For I am grey, between the darkness and the light
Moet toegeven, ik had het niet helemaal goed gelezen. Maar ik flikte datzelfde geintje om dat ding te laten herkennen als floppy (B:), maar dan dus met die jumper.
Ik heb het zelfde ook al een keer gehad. Als ik mij goed herinner was het een combinatie van IDE apparaten. Op een of andere manier had ie een probleem met mijn cd-rom speler of andere schijven.
Probeer hem eens door alleen je primaire HD op de 1e IDE poort en de ZIP op de primaire van de 2e IDE poort. Beide geconfigureerd als master
Probeer hem eens door alleen je primaire HD op de 1e IDE poort en de ZIP op de primaire van de 2e IDE poort. Beide geconfigureerd als master
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
ik heb dit wel eens gezien toen bleek een veroudere ide driver het probleem te zijn.
standaard windows driver ide verhielp het probleem toen ook.
probeer dat eens
standaard windows driver ide verhielp het probleem toen ook.
probeer dat eens
Pagina: 1