Toon posts:

webserver achter draytek router

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Draytek 2200 E met firmware versie 2.3.6 (RC5) en ik wil hier een webserver op instellen.

Ik heb Wanadoo Broadband Basic met een Eurodocsis modem. En ik gebruik
Abbys webserver. (voorheen toen ik geen router had werkte dit prima)

Door bij NAT setup bij Configure Port Redirection Table de public en private poort op 80 te zetten en de private ip op 192.168.1.20 dacht ik mijn webserver draaiende te krijgen.
voorbeeld = http://www.draytek.nl/router/v2x00.php?type=2200e

De ingebouwde webserver van m'n router heb ik op poort 8080 gezet bij Management Setup.

vanaf mijn interne ip werkt mijn webserver maar van buitenaf niet. :/

Heeft iemand toevallig dezelfde configuratie (Wanadoo Broadband Basic + Draytek 2200 E) en werkt de webserver?

Na weken te hebben gezocht op diverse forums hoop ik op een goede oplossing.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

ripexx

bibs

Lees eens het volgende verhaal: Het Grote Poortmappingsverhaal
Hierin wordt het een en ander duidelijk uitgelegd. Daarnaast zal een draytec router niet al te moeilijk te configuren zijn :)

Als ik het goed gezien heb dan kan je het volgende aangeven in: Advanced Setup > NAT Setup > Port Redirection van je webadmin van je router.

Voor een webserver vul je in:
Servicename: http
Protocol: TCP
Publicport: 80
Private ip: 192.168.1.20
Private port: 80

Daarnaast is het niet noodzakelijk om het poortnummer van je webinterface te veranderen naar poort 8080 want deze moet alleen intern via het interne ip van de router aanspreekbaar zijn.

Verder is dit niet echt PNS ;)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Je doet het goed.

Je moet goed nakijken dat je internet webserver ook 192.168.1.20 heeft en dat de webserver ook op poort 80 werkt.

Ik zit in precies dezelfde situatie maar bij mij werkt het ;)

Heb je wel TCP aangeklikt en niet UDP ?

mijn situatie:
WWW - TCP - 80 - 192.168.1.200 - 80 - v

Okee, iemand was me voor. Ik heb zelf ook de poort van management console van de webserver veranderd.

Reden is simpeler dan Ripexx denkt: ik heb een domein. Mijn domein verwijst naar mijn IP. Als ik mijn domeinnaam intype en ik verander geen poorten, dan kom ik op mn webinterface uit.

Als ik hem WEL verander (bij mij zit hij op 81) dan kom ik netjes op mijn webserver. Dat veranderen is kennelijk dus wel nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 21:36 . Reden: te laat, iemand was me al voor ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

ripexx

bibs

Dan vind ik het toch een slecht zaak dat de webinterface in een standaard config direct van af je externe ip te benaderen is. :X

Zo kan iedereen je instellingen wijzigen als je de zaak niet met een pass beveiligd en wat doet nou iedere knuppel, installeren dat ding en als het werk niets meer aan doen. Maar iedereen kan wel in je config, oja die voor geinstalleerde wachtwoorden zijn ook zo moeilijk te raden. ;) :P

Beetje jammer maar dan wel noodzakelijk.

buit is binnen sukkel

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:22

ralfbosz

xm create bosz -c

De draytek is NIET standaard van internet te bereiken, je KAN het aanzetten. Dus als de persoon dit gedaan heeft is hij niet erg slim, zeker omdat de Draytek geen https doet.

Ook een tip: Intern werkt het doorverwijzen niet, je kan dus niet door je externe ip-adres in te tikken je webserver bereiken, je zal ALTIJD op je router uitkomen (waar je dus als hij op poort 80 luistert je webinterface krijgt).

rm -r *

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vergeet alle posts hiervoor!!!

Het gaat nl. niet werken, omdat zodra je een VPN-connectie gebruikt, zoals je bij L2TP/IPSec bij Wanadoo doet bij het inbellen, NAT en NAT-DMZ (en misschien ook de firewall, ik weet het niet zeker) niet gaat werken!!! (Ik zit in dezelfde situatie)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer Vinnienerd dan wacht ik wel op de nieuwste firmware. Ik had namelijk toch gehoopt dat het nog op een andere manier zou kunnen. Maar door het onderstaande in te vullen komen de mensen nog niet op m'n webserver.

Publicport: 80
Private ip: 192.168.1.20
Private port: 80
Pagina: 1