Toon posts:

hoe krijg ik surround sound in bv winamp?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen!

Ik heb pas van iemand een Creative Soundblaster Audigy overgenomen en nu ben ik per ongeluk tot de ontdekking gekomen date je 2 speakersets kunt aansluiten en dat je dan surround sound hebt (ben newbie met dit soort dingen! :D).

Okee nu het probleem;
Ik heb dus die speakers aangesloten als volgt:
1 speakerset (2 speakers van 480 Watt) op de Line Out (dus gewoon de ingang waar m'n boxen altijd op zaten), dit zijn dus de twee boxen aan de voorkant.
En de andere speakerset heb ik aangesloten op de rear out (2 speakers van 240 Watt).

In games en films (dvd; power dvd) werkt het allemaal prima! Mooi geluid uit alle 4 de boxen. Maar zodra ik programma's als Winamp en Windows Media Player gebruik dan komt er alleen geluid uit de 2 voorste boxen. Kan ik op de een of andere manier in die programma's alle vier de boxen aan de praat krijgen?

Ik had al eerder op dit forum over dit onderwerp gezocht, niet echt iets gezien dat het zelfde probleem is als bij mij.

Ik gebruik Windows XP, en voor m'n 'Creative Soundblaster Audigy Player' gebruik ik die laatste beta drivers (EAX ADVANCED HD Performance Beta Release 07/05/2003 19:58:00).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!

groetjes

Reg

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36
Afbeeldingslocatie: http://www23.brinkster.com/rjtinge/audigy.jpg

Oranje = center/subwoofer
Rose= microfoon
Groen = voor
zwart = achter

Heb je ze zo geconfigureerd? Er zit bij de Audigy een progje dat Creative Surround Mixer heet... Probeer daar es je spul in te stellen.. En anders bij de volumeregeling eventjes kijken wat er met de line out enzo gebeurd als je winamp start...

overigens groeten we hier in onze posts niet @ GoT... Evengoed welkom...

(sorry voor de vage pic, ik kan zo moeilijk met mn cam achter de pc komen :p)

[ Voor 27% gewijzigd door RobertJ op 09-06-2003 20:54 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Verder ligt dat niet direct aan de player, maar aan de audiostream. MP3 zal nooit en te nimmer echt surround zijn. Wel kun je door de achterste boxen geluid laten komen (zie bovengenoemde tip) maar dat zal nooit surround zijn als dit niet in het formaat opgenomen zit. Zoals dat bij AC3 of DTS het geval is.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Sick Nick

Drop the top!

cobratbq schreef op 09 juni 2003 @ 20:50:
Verder ligt dat niet direct aan de player, maar aan de audiostream. MP3 zal nooit en te nimmer echt surround zijn. Wel kun je door de achterste boxen geluid laten komen (zie bovengenoemde tip) maar dat zal nooit surround zijn als dit niet in het formaat opgenomen zit. Zoals dat bij AC3 of DTS het geval is.
Gewoon dolby surround kan dus wel in een mp3 zitten aangezien dat gewoon een stereosignaal is waar het achterkanaal in zit verwerkt. De decoder zorgt dan dat het juiste geluid naar de juiste speaker gaat. Dan heb je dus 4.0 geluid en geen 5.1 maar het kan dus wel met mp3 alleen.
Enige kanttekening --> weinig tot geen mp3 bevatten dolby surround dus heeft het nog geen zin en zal je gewoon stereo uit de voor en achter speakers krijgen.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

voor winamp is een plugin te downloaden bij : http://www.wavearts.com/downloads.html

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Je kunt wel gewoon je achterspeakers aanzetten door in windows je luidspreker opstelling op Quadrofonische luidsprekers te zetten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gewoon je speakerinstellingen van windows en van de audigy goed zetten en eventueel directsound proberen, net zoals in al die andere topics hierover te lezen staat

[search=achterspeakers audigy winamp]

Zie ook de FAQ (eerste optie).

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 09-06-2003 21:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.