Toon posts:

HELP bij WinXP pro installatie <-- wanhopig :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al 5 dagen bezig om WindowsXP pro NL op de PC van mijn broer te installeren. Zijn systeem heeft een geschiedenis van instabilliteit... Inmiddels was voor het probleem vervangen:
- Videokaart (geforce 2 was Abit, nu Asus)
- RAM (2x 256 MB DDR PC266)
- HD 40 GB seagate

Laatst hield WinXP er ineens mee op.. hij was een bestand kwijt en kon niet meer starten.. Dan denk je gelijk.. HD kapottos.. terug met dat ding, tijdelijk er 1 van mijzelf in en opnieuw installeren die hap..

niet dus.

elke keer als ik de setup draai en ik heb net een partitie gemaakt en geformatteerd loopt hij bij het kopieren van bestanden vast met een foutmelding dat hij het bestand niet kan kopieren en dat ik de CD moet nakijken...

Heb al vanalles geprobeerd nl:
- 4 verschillende CD-ROM spelers
- 6 verschillende Windows versies (legaal en minder legaal)
- Kabels vervangen van HD en CD
- Alles niet essentiele hardware verwijderd
- BIOS bijgewerkt
- BIOS op fabriekswaarden teruggezet
- 2 videokaarten geprobeerd

Niets mocht baten.. Na overleg met de systeembeheerder van mijn werk heb ik besloten om er een nieuw moederbord in te kopen.. De Abit KT7A eruit en een Asus A7V8X-X erin..

Alles omgezet (AMD Athlon 1700 XP CPU, geheugen etc)

Weer install geprobeerd, en weer dezelfde fout. Hij blijft bij de verschillende windows-versies wel op verschillende (willekeurige) punten hangen, maar rondt nooit de kopieerfase af :(

Heb weer de opties zoals hierboven staan geprobeerd, zonder resultaat. Als laatste heb ik de complete windows CD op de HD gezet en via dos de setup gestart.. In het begin gaat het goed (alles wordt gekopieerd naar een tijdelijke map), maar na het opnieuw starten van de Pc beland ik weer bij hetzelfde punt waar ik de hele tijd al strand.. Weer die foutmelding dat ie bestanden niet kan vinden (En alles staat op de zelfde HD)

Weet iemand een oplossing?? HELP..

TIA

Neo78

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 14:00
download es memtest86 en kijk het geheugen es na,.. random vastlopers vooral bij installen enzo klinkt als geheugen prob.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sarcast schreef op 09 June 2003 @ 20:22:
download es memtest86 en kijk het geheugen es na,.. random vastlopers vooral bij installen enzo klinkt als geheugen prob.
Als ik het zo lees het verhaal ga ik helemaal met sarcast de boot in, want als je alles al veranderd hebt, behalve het geheugen denk ik dat je daar hem ffies moet testen...

trouwens, probeer de timings van je geheugen wat lager te zeggen, misschien staan ze iets te strak en daarom maakt het geheugen schrijf en leesfouten...

• thaeppo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 20:14
Yup idd...heb exact hetzelfde probleem gehad met zowel XP als 2k...zover ik weet heeft de klacht zoals jij die beschrijft bijna altijd te maken met memory... misschien ff met een ander reepje testen

i'm not weird, i'm gifted

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep, en als het het geheugen niet is....
dan is het de voeding die brak is..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is ook al vervangen.. het zijn twee reepjes van 256 Trancend ofzoiets..

En andere windows-versie willen ook niet (2000, ME)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Deze problemen heb ik ook bij heel veel mensen gehad waar ik systemen moest installeren. Bij de een ging het in 1 keer goed, bij de ander bleef je maar fouten houden datie de bestanden van de CD niet goed kan lezen. :(
Het schijnt daarbij nogal veel uit te maken hoe de kwaliteit van de CD/DVD-speler is en of je het setup direct boot vanaf de CD of vanaf een DOS-diskette.
Wat ook weleens hielp was om een extra kopie van de CD te maken en deze dan te gebruiken als setup een bestand niet kon lezen. Dan gaatie meestal wel verder :D Alsie dan weer om een bestand gaat zagen, hoppa, weer de andere CD erin :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt wel allemaal hardware vervangen, maar heb je alle hardware ook gechecked?
Dus
- mem -> memtest
- hd's -> tools van de fabrikant
- voeding -> voltages nakijken in de bios
- cpu -> temps controleren

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 09-06-2003 20:34 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
MeAngry:
Dat met die dubbele CD heb ik ook al geprobeerd (kopie van origineel).. soms werkt het voor een paar bestanden, vaak gaat ie alsnog niet verder... heb 4 verschillende CD/DVD CDRW drives geprobeerd, zonder suc6...

momania:
memtest -> is dat een speciaal progje? BIOs zegt OK
HD is goed, als ik hem in mijn eigen PC opneem en laat controleren
Voeding.. niets te klagen volgens mij.. alles binnen normen
CPU temp is ongeveer 43 graden (AMD athlon XP 1700)

Toch bedankt..

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
Wat voor merk moederboard? Jetway oid?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DiedX schreef op 09 juni 2003 @ 21:03:
Wat voor merk moederboard? Jetway oid?
Dat staat toch wel erg duidelijk in de eerste post van het topic welke moederborden hij heeft geprobeerd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:01:
memtest -> is dat een speciaal progje? BIOs zegt OK
http://www.memtest86.com/
HD is goed, als ik hem in mijn eigen PC opneem en laat controleren
Check de site van seagate http://www.seagate.com/ of er een tool is om je HD echt te controleren. Windows controle is vaak niet afdoende.
edit:
Hier dus in geval van seagate: http://www.seagate.com/support/seatools/
Voeding.. niets te klagen volgens mij.. alles binnen normen
Post de waardes van je voltages dan ook even...
CPU temp is ongeveer 43 graden (AMD athlon XP 1700)
Daar is dus niks mis mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 09-06-2003 21:08 ]

• DiedX
  • Laatst online: 23:01
dreeke schreef op 09 June 2003 @ 21:05:
[...]

Dat staat toch wel erg duidelijk in de eerste post van het topic welke moederborden hij heeft geprobeerd.
:X

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de reply van sarcast niet gezien..
Ben nu die memtest aan het doen... hij vindt al meerder errors... hij is nu ongeveer 10 min bezig.. hoe lang duurd die test normaal voor 2x 256 MB?? Pc 266..

De tijdelijke HD is van MAXTOR.. hij komt uit mijn RAID array en als ik hem daar weer aan toe voeg (meerdere keren gedaan ivm windhoos direct op HD kopieren) is alles goed.. Norton2003 erover laten fietsen, geen probleem.. denk dat het het geheugen is...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:23:
Ik had de reply van sarcast niet gezien..
Ben nu die memtest aan het doen... hij vindt al meerder errors... hij is nu ongeveer 10 min bezig.. hoe lang duurd die test normaal voor 2x 256 MB?? Pc 266..
Als ie nu al fouten vindt is duidelijk je mem brak.
De tijdelijke HD is van MAXTOR.. hij komt uit mijn RAID array en als ik hem daar weer aan toe voeg (meerdere keren gedaan ivm windhoos direct op HD kopieren) is alles goed.. Norton2003 erover laten fietsen, geen probleem.. denk dat het het geheugen is...
En ook maxtor heeft z'n eigen tool om schijven te testen, genaamd PowerMax.
Voor meer info over HD's en handige tools daarvoor:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:23:
hij vindt al meerder errors... hij is nu ongeveer 10 min bezig.. hoe lang duurd die test normaal voor 2x 256 MB?? Pc 266..
Das dus niet goed!!

Het ligt er heel erg aan het zijn 7 testen waarvan test 4 & 5 het langste :*)

Ik denk zo'n 30 min. :)

Verwijderd

Topicstarter
thanx momania en anderen

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 21:28 ]

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 20:30:
En andere windows-versie willen ook niet (2000, ME)
Tja.. dit is dus niet echt iets voor Windows Operated Systems... Lijkt mij meer een hardware probleem :)

--> OH

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• frickY
  • Laatst online: 06-08 12:19
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 20:19:
Hallo,

Ik ben al 5 dagen bezig om WindowsXP pro NL op de PC van mijn broer te installeren. Zijn systeem heeft een geschiedenis van instabilliteit... Inmiddels was voor het probleem vervangen:
- Videokaart (geforce 2 was Abit, nu Asus)
- RAM (2x 256 MB DDR PC266)

[blablabla]

opnieuw starten van de Pc beland ik weer bij hetzelfde punt waar ik de hele tijd al strand.. Weer die foutmelding dat ie bestanden niet kan vinden (En alles staat op de zelfde HD)

Weet iemand een oplossing?? HELP..

TIA

Neo78
Had mn pa vorige week ook last van met zn AMD 1500+

PC bleeft de nacht van vrijdag op zaterdagavond aanstaan zoals elk weekend, zaterdag ochtend stond deze opeens uit. XP pro wou niet meer booten.
Keb de HD's geformat en p[nieuw gepartioneerd (maar dan andersom ;)). XP opnieuw erop gezet maar lukte niet. Contrinue hangen in de setup
98SE en 2000Pro geprobeercd, maar ook beide hangen in de setup
Memtest eroverheen gehaald, geheugen bleek ergens fout te hebben. Alle tests gingen goed, behalve de 6de (geen id meer wat da was). Mn pa nieuw geheugen laten halen en alles is weer ok. Xp draait weer, alleen wel vrij onstabiel, terwijl deze hiervoor altijd stabiel liep.

Hier was het dus echt een geheugenprobleem, en denk dat dit het bij jou ook is.

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zoals gezegd kan het dus ook de voeding zijn (meerdere malen gehad met 300W Q-Tec en Codegen voedingen).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt, het was het RAM geheugen... 1 van de 2 reepjes was kapottos.. Zonder die kan ik wel weer installeren.. Thanx again..

Neo
Pagina: 1