Ik zag het laatst ergens op, ik geloof, microsoft.com. Het was een overzicht van een aantal aafbeeldingen. De afbeelding kon je aanklikken en vervolgens verslepen naar een andere deel vd pagina, zodat het product op de desbetreffende afbeelding in je winkelmand kwam.
Ik begin nu te twijfelen of dit op microsoft.com was, maar dit terzijde.
Wat ik wil gaan doen is om iets dergelijks in een cms te maken. Men ziet een overzicht van alle geuploade afbeeldingen en kan deze verslepen naar de textarea waar de pagina staat die ge-edit wordt. Vervolgens wordt, aan de hand van deze afbeelding een stukje tekst in de textarea gezet, bijvoorbeeld
Deze code zal later geconverteerd worden naar de afbeelding uit de database.
Heeft iemand enig idee wat een beetje de manier is om dit te doen?
Ik denk zelf zoiets:
Over de afgebeelde afbeeldingen staat een divje met diezelfde afbeelding erin, met een opacity van 30% (oid). Deze div kun je verslepen, als je hem loslaat dan kijkt een script waar de positie van de muis is. Als deze zich boven de textarea bevindt dan voegt het script de code toe zoals hierboven staat en zet de div weer terug op zijn plaats.
Of denk ik te omslachtig?
Er lopen genoeg Dhtml freaks rond hier, 't zou tof zijn als iemand wat code of een ander idee heeft. Dat het IE gaat vereissen doet mij op dit moment niet zo heel veel.
Ik begin nu te twijfelen of dit op microsoft.com was, maar dit terzijde.
Wat ik wil gaan doen is om iets dergelijks in een cms te maken. Men ziet een overzicht van alle geuploade afbeeldingen en kan deze verslepen naar de textarea waar de pagina staat die ge-edit wordt. Vervolgens wordt, aan de hand van deze afbeelding een stukje tekst in de textarea gezet, bijvoorbeeld
code:
1
| <afbeelding id=1></afbeelding> |
Deze code zal later geconverteerd worden naar de afbeelding uit de database.
Heeft iemand enig idee wat een beetje de manier is om dit te doen?
Ik denk zelf zoiets:
Over de afgebeelde afbeeldingen staat een divje met diezelfde afbeelding erin, met een opacity van 30% (oid). Deze div kun je verslepen, als je hem loslaat dan kijkt een script waar de positie van de muis is. Als deze zich boven de textarea bevindt dan voegt het script de code toe zoals hierboven staat en zet de div weer terug op zijn plaats.
Of denk ik te omslachtig?
Er lopen genoeg Dhtml freaks rond hier, 't zou tof zijn als iemand wat code of een ander idee heeft. Dat het IE gaat vereissen doet mij op dit moment niet zo heel veel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:29 ]