Toon posts:

[dhtml] Drag 'n Drop met afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het laatst ergens op, ik geloof, microsoft.com. Het was een overzicht van een aantal aafbeeldingen. De afbeelding kon je aanklikken en vervolgens verslepen naar een andere deel vd pagina, zodat het product op de desbetreffende afbeelding in je winkelmand kwam.
Ik begin nu te twijfelen of dit op microsoft.com was, maar dit terzijde.

Wat ik wil gaan doen is om iets dergelijks in een cms te maken. Men ziet een overzicht van alle geuploade afbeeldingen en kan deze verslepen naar de textarea waar de pagina staat die ge-edit wordt. Vervolgens wordt, aan de hand van deze afbeelding een stukje tekst in de textarea gezet, bijvoorbeeld

code:
1
<afbeelding id=1></afbeelding>

Deze code zal later geconverteerd worden naar de afbeelding uit de database.

Heeft iemand enig idee wat een beetje de manier is om dit te doen?
Ik denk zelf zoiets:

Over de afgebeelde afbeeldingen staat een divje met diezelfde afbeelding erin, met een opacity van 30% (oid). Deze div kun je verslepen, als je hem loslaat dan kijkt een script waar de positie van de muis is. Als deze zich boven de textarea bevindt dan voegt het script de code toe zoals hierboven staat en zet de div weer terug op zijn plaats.

Of denk ik te omslachtig?
Er lopen genoeg Dhtml freaks rond hier, 't zou tof zijn als iemand wat code of een ander idee heeft. Dat het IE gaat vereissen doet mij op dit moment niet zo heel veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:29 ]

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Je kan in een contenteditable DIV wel werkelijke plaatjes plaatsen, das misschien nog wat makkelijker, hier staat een voorbeeld:
http://msdn.microsoft.com...editing/onepageeditor.htm

De plaatjes worden ingevoegd op de plaats van de cursor, dus in plaats van je plaatjes slepen naar de textarea zou je er op kunnen klikken en dat ie dan automatisch op de plek van je cursur het gekozen plaatje neerzet

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Je kunt bijvoorbeeld ook in de source kijken van de pagina's waarop je dat gezien heb in plaats van hier een verkapte scriptrequest te doen.. "Heeft iemand hier ideëen over.." valt daar in principe ook onder.

D'r zijn lijkt me genoeg scripts te vinden over (dhtml) drag-n-droppen, de link die muis geeft is daar een aardig voorbeeld van. Ik zou zeggen, leef je uit op bestaande scripts en compileer uiteindelijk zelf iets wat op jouw wensen gespecificeerd is.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.