Hoi,
Ik heb een volledig werkend Tulip TC44 moederbord, waar een pentium-mmx 166mhz processor en 4 strips met in totaal 64mb geheugen op zitten.
Nu had ik er dus nooit cache geheugen op zitten, maar vandaag toch maar eens zo'n stripje geregeld(256kb spb cache met een sticker van hp er op).
Wanneer ik dit stripje er in druk gaat de procfan(zelf er op gezet) een halve seconde draaien en stopt er dan mee, dit doet mij denken aan kortsluiting.
Ik kan op internet niets vinden over dit probleem.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Andere processor er op(pentium100 non-mmx)
jumper naast het cacheslot verzetten/verwijderen
2 strips geheugen er uit/geen geheugen er in.
Helaas draaiden al mijn pogingen op niets uit, met cache er in stopt de voeding er gewoon meteen mee.
Heeft iemand dit eerder gehad of heeft iemand een mogelijke oplossing?
Ik heb een volledig werkend Tulip TC44 moederbord, waar een pentium-mmx 166mhz processor en 4 strips met in totaal 64mb geheugen op zitten.
Nu had ik er dus nooit cache geheugen op zitten, maar vandaag toch maar eens zo'n stripje geregeld(256kb spb cache met een sticker van hp er op).
Wanneer ik dit stripje er in druk gaat de procfan(zelf er op gezet) een halve seconde draaien en stopt er dan mee, dit doet mij denken aan kortsluiting.
Ik kan op internet niets vinden over dit probleem.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Andere processor er op(pentium100 non-mmx)
jumper naast het cacheslot verzetten/verwijderen
2 strips geheugen er uit/geen geheugen er in.
Helaas draaiden al mijn pogingen op niets uit, met cache er in stopt de voeding er gewoon meteen mee.
Heeft iemand dit eerder gehad of heeft iemand een mogelijke oplossing?
edit:
Het gaat dus om deze strip: http://free.priceminister...ockid=ad01&layoutid=AD080
Text is wel frans
Het gaat dus om deze strip: http://free.priceminister...ockid=ad01&layoutid=AD080
Text is wel frans
[ Voor 10% gewijzigd door Jorn op 09-06-2003 20:33 ]
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)