[PHP?] 404 pagina's na submit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hoi!

Ik heb een redelijk forum draaien met dagelijks meer dan tienduizend posts, alleen heb ik een probleempje, vele leden klagen over 404 pagina's na het submitten van formulieren, ik heb er zelf minder last van, maar af en toe ook wel. Na het drukken op submit verschijnt vrijwel gelijk een 404 pagina, MAAR, de post (of iets anders) is wel geplaatst.

Open ik een nieuw venster is het weg, maar gebeurd het na een tijdje ook wel weer. Ligt dit aan de server (overigens eigendom van mezelf, kan dus aan gesleuteld worden) of aan de website?

Mij lijkt het laatste want op andere sites heb ik deze problemen niet. Het forum is gewoon een PHP forum (InvisionBoard).

Wie kan me helpen? Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
1) Weet je zeker dat het een 404 is. Kijk eens naar de HTTP code met een sniffer oid
2) Je apache is waarschijnlijk degene die de HTTP pagina terugstuurt. Dit kan zijn omdat hij 'overbelast' is qua request (maybe omdat er veel PHP pagina's op het moment met de DB bezig zijn, welke de request lang open houden). Probeer eens te kijken (met een stresstool) waarneer de problemen zich gaan voordoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de server logs misschien meer informatie verschaffen. Zolang je het probleem niet kan reproduceren is het lastig om te ontdekken wat er fout gaat.

Verder is het ook niet echt de bedoeling dat wij support gaan leveren op kant-en-klare software, dus wellicht is het zinvol om op bij de maker van InvisionBoard aan te kloppen voor support.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Nee, dat weet ik, maar ik weet niet zeker of het probleem bij InvisionBoard ligt of niet, als dat wel het geval is ben hier uiteraard niet op de juiste plaats.

Bedankt voor de tips, ik ga morgen eens kijken! :)