Toon posts:

Bios terugzetten van radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie oh wie kan me helpen?
Heb een tijdje geleden mijn Club3D radeon 9700np ge-updated? Naar een radeon 9700p. Heb nu echter een probleem, dat mijn pc niet met 2 geheugenplankjes wil werken. Zowel in single channel, als in dual channel niet.

Om te testen of dit heeft te maken met de videokaart, wil ik de bios van de club3d radeon kaart weer downgraden naar de standaard bios. Waar kan ik die vinden? Of in ieder geval een gewone radeon 9700 bios, niet de 9700 pro bios.

Mijn pc is een athlon xp2700+, 333mhz fsb, met 2 modulen hyperx, 512Mb, 2700, en een asus a7n8x deluxe ver. 2 mobo. Heb al een aantal mobo's geprobeerd, andere geheugen modulen, probleem bleef het zelfde, stabiel met 1 geheugenplankje, instabiel met 2. Het enige wat het nu - volgens mij dus - nog kan zijn, is of de grafiese kaart, of de cpu zelf. Om de grafiese kaart uit te sluiten wil ik dus weer de normale 9700 bios er op zetten. Wie oh wie kan me verder helpen?

Effe helemaal off topic... Hoe kan ik mijn cpu testen zodat ik die ook uit kan sluiten van het probleem? Oh ja, doe niets aan overkloKken en heb een Channel Well Technology voeding van 480W. Gebruik gewoon de standaard waarden welke door het bios gegenereerd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 19:31 ]

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:26:
ff helemaal off topic... hoe kan ik mijn cpu testen? :))) zodat ik die ook uit kan sluiten van het probleem?
Dat kan met prime95's 'torture test'. Suc6

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

testen Sisoft Sandra 2003 (Burn-in test voor de CPU (Multimedia en algoritme)

Club3D 9700 non-pro bios, wel unlocked http://www.3dchipset.com/files/bios/ati/97npClub.zip

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp... Nu nog 1 vraagje, waar jullie ongetwijfeld ook het antwoord op weten, en wat waarschijnlijk ook wel ergens hier te vinden is: Waar kan ik iets vinden om een bootable diskette te maken?

Verwijderd

www.bootdisk.com te vinden @ faq

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 19:52 ]

Verwijderd

Voor het testen van geheugen heb je geen bootdiskette nodig, er is ook een bootable CDROM image van Memtest-x86.

Overigens is het wel zo verstandig om je biossen eerst te saven ipv blindelings flashen zonder terugweg....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 09:25 ]

Pagina: 1