Toon posts:

IIS map beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik eenvoudig een map password-beveiligen in mijn c:\Inetpub\wwwroot directory? Bij mijn provider (linux) moet dat met .htpasswd enzo maar hoe moet dat in XP Pro? Moet dat idd met gebruikers aanmaken of kan t ook eenvoudiger? Ik wil gewoon een map op mijn HTTP server waar niet iedereen bij kan (alleen lezen, niet schrijven)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Kan alleen als je je c schijf of de schijf waar je de map hebt staan als NTFS formateerd. Dan kan je eenvoudig rechten toewijzen aan de map :) Maar in IIS kan je ook rechten opgeven natuurlijk.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
is NTFS

Verwijderd

Topicstarter
Kom er dus niet uit... Hoe kan ik die rechten toewijzen? Ik heb één account bij WinXP zonder wachtwoord met alle rechten

Verwijderd

Sorry dat ik in dit draadje even tussenkom, maar ik heb webspace op een linuxbak en zou ook graag simpel een mapje maken dat beveiligd is. Kan iemand -als dat mogelijk is- kort uitleggen hoe die htpasswd file precies werkt? Of waar te zoeken?

• FastBunny
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:51:
Kom er dus niet uit... Hoe kan ik die rechten toewijzen? Ik heb één account bij WinXP zonder wachtwoord met alle rechten
Rechtklikken op de map, dan naar security ofzo. En daar everyone op read only zetten en jezelf op full controll. Simpel nietwaar.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Predator
  • Laatst online: 21:41

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:56:
Sorry dat ik in dit draadje even tussenkom, maar ik heb webspace op een linuxbak en zou ook graag simpel een mapje maken dat beveiligd is. Kan iemand -als dat mogelijk is- kort uitleggen hoe die htpasswd file precies werkt? Of waar te zoeken?
google.com of apache.org ;)

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

in IIS van microsoft moet je op 2 manieren de rechten zetten.
A: op de website zelf.
B: op NTFS niveau waar de map staat."Everyone read" "jij" Full Control.
Ook is het belangrijk de extenties die je niet gebruikt te verwijderen van je website dan wordt die minder hackable...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 19:56:
I know, info op inet genoeg, het probleem is dat ik geen shell access heb. Kan ik dit gebruiken zonder shell access?
Pagina: 1