Een online kennis van me heeft een opzet voor een site met puzzeltjes. Nou zitten er een aantal tussen die wel leuk zijn, maar waar ik toch echt niet uit kom. Ik vind 't wel interessant om uit te zoeken, maar ik zit helemaal vast.
The solution fits this regex: m/^\/([r])([e])[infernal]{0}g\2x\2s\1[u]{1}[l]\2\/$/
Dat is alles wat er staat, buiten een invoerveld voor het antwoord. Ik ben al flink aan het zoeken gegaan naar de standaard syntax van regular expressions, maar kan het antwoord toch echt niet vinden.
Ik zie het volgende:
m/ voor ^, ^ is het begin van een string, dus hier doe ik niets mee
een 'r'
een 'e'
0 x 'infernal'
een 'g'
literal 2
een 'x'
literal 2
een 's'
een '1'
1 x 'u'
literal 2
literal /
een '$'
Dat komt dus uit op reg2x2s1u2/$, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Is er een manier om de exacte match(es) te vinden zonder dat ik een string invoer waar deze expressie op los wordt gelaten?
The solution fits this regex: m/^\/([r])([e])[infernal]{0}g\2x\2s\1[u]{1}[l]\2\/$/
Dat is alles wat er staat, buiten een invoerveld voor het antwoord. Ik ben al flink aan het zoeken gegaan naar de standaard syntax van regular expressions, maar kan het antwoord toch echt niet vinden.
Ik zie het volgende:
m/ voor ^, ^ is het begin van een string, dus hier doe ik niets mee
een 'r'
een 'e'
0 x 'infernal'
een 'g'
literal 2
een 'x'
literal 2
een 's'
een '1'
1 x 'u'
literal 2
literal /
een '$'
Dat komt dus uit op reg2x2s1u2/$, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Is er een manier om de exacte match(es) te vinden zonder dat ik een string invoer waar deze expressie op los wordt gelaten?
[ Voor 8% gewijzigd door Kaastosti op 09-06-2003 18:35 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.