Toon posts:

[Visual Basic] E-mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op GoT veel threads gezien die gaan over het versturen van e-mail vanuit VB. Ik wil echter het omgekeerde, namelijk e-mail ontvangen en eventueel bewerkingen op de mailserver doen, zoals het verwijderen van een mailtje dat is opgehaald.

De bedoeling is dat het programma elke minuut een mailaccount controleert en het e-mailtje ophaalt. Vervolgens pakt het programma de onderwerpregel uit het mailtje en zet die in mijn msn-nickname. Om die laatste bewerking uit te voeren gebruik ik de Messenger SDK, dus da's niet zo'n probleem.

Uiteindelijk kan ik dan dus mijn msn-nickname remotely wijzigen.

Maar goed, het gaat dus om de eerste stap, het ophalen van het e-mailtje. Ik heb ook aan andere dingen gedacht, zoals PHP, maar dat zou betekenen dat ik lokaal Apache en PHP moet installeren, en daar zit ik niet zo op te wachten. Andere suggesties dan dit via mail regelen zijn natuurlijk welkom, maar ik vond dit wel een aardig concept.

Wie helpt me aan de mail-ontvang-oplossing?! :Y)

Verwijderd

Ik vind je topicstart niet geweldig, aangezien je niet aangeeft wat je wel en niet weet, wat je al geprobeerd hebben. Ik zal je toch een vorzetje geven, zodat je vanaf hier zelf verder kan ...

Er zijn 2 belangrijke protocollen voor het ophalen van mail van een mailserver, nl. POP3 en IMAP. POP3 is iets ouder en minder uitgebreid, maar wordt door meer servers ondersteund. Je zult dus verder moeten kijken naar hoe je POP3 ondersteuning in een VB applicatie kan bouwen. Ongetwijfeld zal er zowel op GoT als de rest van het Internet meer informatie te vinden zijn.

Succes :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

Het komt er kort gezegt op neer dat je de RFC van het POP3 protocol zal moeten programmeren.

op => http://www.ietf.org/rfc/rfc1939.txt
vind je een beschrijving van het POP3 protocol en kan je alles vinden wat nodig is om het te programmeren. In VB.NET is het perfect te doen, in VB6 heb ik het ook ooit gekunnen maar das alweer lang geleden ...

dit zegt op zicht bijna alles wat je nodig hebt :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
      S: <wait for connection on TCP port 110>
      C: <open connection>
      S:    +OK POP3 server ready <1896.697170952@dbc.mtview.ca.us>
      C:    APOP mrose c4c9334bac560ecc979e58001b3e22fb
      S:    +OK mrose's maildrop has 2 messages (320 octets)
      C:    STAT
      S:    +OK 2 320
      C:    LIST
      S:    +OK 2 messages (320 octets)
      S:    1 120
      S:    2 200
      S:    .
      C:    RETR 1
      S:    +OK 120 octets
      S:    <the POP3 server sends message 1>
      C:    DELE 1
      S:    +OK message 1 deleted
      C:    RETR 2
      S:    +OK 200 octets
      S:    <the POP3 server sends message 2>
      C:    DELE 2
      S:    +OK message 2 deleted
      C:    QUIT
      S:    +OK dewey POP3 server signing off (maildrop empty)
      C:  <close connection>
      S:  <wait for next connection>

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:33 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Erm, ik dacht even dat ik het niet makkelijk kon vinden (ben net begonnen met VB).

Een Duitstalige website is http://www.developer-training.de/artikel_839.aspx hier. Gaat over VB.NET. Wellicht is dit iets voor je?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Dit programma maken in VB5-6 en in VB.NET is normaal compleet verschillend
Ik weet niet wat de topicstart zal gebruiken van taal, maar er zijn voorbeelden genoeg te vinden op onderandere pscode.com en dergelijke.

In die voorbeelden krijg je meestal alles wat nodig is om te verbinden en te lezen hoeveel nieuwe mails er in de mailbox zijn, ze echt downloaden zit er meestal niet in

Verwijderd

Als je bijvoorbeeld Groupwise gebruikt kan je die ook gewoon vanuit VB aanspreken via de API. Opn die manier kan je ook mail binnenhalen.
Pagina: 1