Zekering 12V DVD slaat door

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik zo'n DVD set voor in de auto die in een tas wordt geleverd.
Nu wou ik het vandaag ff proberen en tot nu toe is de zekering die in de 12V aansluiting zit doorgeslagen.

Dit gebeurt telkens als je op een willekeurige knop drukt.

DVD heeft trouwens zonder probleem gelopen.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

En je vraag is?

Je zou kunnen proberen om een iets zwaardere zekering te nemen en dan met een multimeter te kijken wat het ding trekt..

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
seninha schreef op 09 June 2003 @ 17:43:
Sinds gisteren heb ik zo'n DVD set voor in de auto die in een tas wordt geleverd.
Nu wou ik het vandaag ff proberen en tot nu toe is de zekering die in de 12V aansluiting zit doorgeslagen.

Dit gebeurt telkens als je op een willekeurige knop drukt.

DVD heeft trouwens zonder probleem gelopen.
Hoeveel amp. zekering is die 12V aansluiting gezekerd? Zit er bv. een 10amp in, probeer er dan eens een 15amp zekering in te doen. Springt tie ook nog stuk, dan is het apparaat toch de boosdoener denk ik..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 14:23
zit er in de dvdspeler ook een zekering? kijk ff hoeveel die is. ALs die nou "veel" meer is dan 12 A dan zou ik een nieuwe groep in je auto maken en daar een zekering inzetten zodat je gewoon normaal je dvdspeler kunt gebruiken

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
ja, sorry vraag was een beetje vaag.

Maar het zit dus zo. Standaart wordt er een 3A zekering in de 12V stekker gebruikt. Die brand dus door als je een knop indruk van de DVD speler nadat ie even gebruikt is.

De stekker zelf is daarna erg warm. (niet dat je je vingers aan brand).

In de DVD speler zelf zit ook een zekering.

Nou had ik zelf ook de gedachte om een zwaardere zekering te gebruiken maar tot hoeveel kan ik gaan :?
Ik wil natuurljk niet dat alles naar z'n moer gaat.

En als ik nou een zwaardere zekering instop en wil meten wat de DVD trekt, waar kan ik dat het beste meten ?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op 09 juni 2003 @ 20:26:
ja, sorry vraag was een beetje vaag.

Maar het zit dus zo. Standaart wordt er een 3A zekering in de 12V stekker gebruikt. Die brand dus door als je een knop indruk van de DVD speler nadat ie even gebruikt is.

De stekker zelf is daarna erg warm. (niet dat je je vingers aan brand).

In de DVD speler zelf zit ook een zekering.

Nou had ik zelf ook de gedachte om een zwaardere zekering te gebruiken maar tot hoeveel kan ik gaan :?
Ik wil natuurljk niet dat alles naar z'n moer gaat.

En als ik nou een zwaardere zekering instop en wil meten wat de DVD trekt, waar kan ik dat het beste meten ?
je laat gewoon de zekering er ff uit en je meet tussen de twee punten waar je normaal de zekering tussenstopt de stroom

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat gaat dus niet , want de zekering zit dus in de stekker die in je sig.aansteker moet.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1