Toon posts:

[W2K3 Server]bij indrukken powerknop schakelt pc niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het installeren van Windows 2003 Server wil de server niet uitschakelen als ik mijn powerknop indruk.
Ik heb op een client van me ook windows 2003 server geïnstalleerd, en daar doet ie het zonder problemen.

De functie van mijn power button staat weldegelijk ingesteld in mijn power options.

Verwijderd

knop even ingedrukt houden....?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien handig al je verteld over wat voor machine we het hier hebben?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
mja, na de knop 10 seconden ingedrukt te houden valt de computer wel uit ja, maar da's gewoon de voeding uitschakelen bij mijn weten, en niet de windows netjes afsluiten.

systeem speelt bij mijn weten geen rol
amd athlon thunderbird 1400
128 MB ram
...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 17:44:
mja, na de knop 10 seconden ingedrukt te houden valt de computer wel uit ja, maar da's gewoon de voeding uitschakelen bij mijn weten, en niet de windows netjes afsluiten.

systeem speelt bij mijn weten geen rol
amd athlon thunderbird 1400
128 MB ram
...
Oh, je bedoeld als windows nog draait met de powerknop windows laten afsluiten.

Moederbord speelt daarbij een rol en de ACPI ondersteuning als ik me niet vergis.
ACPI moet dus aan staan en dan kan je bij de energie settings aangeven wat er moet gebeuren al je je powerknop indrukt.

Verwijderd

Topicstarter
moederbord ondersteund dit, vroeger stond op die pc een windows 2000 server, en die deed dit zonder problemen.

en verder had ik al gezegd dat ik al heb ingesteld wat mijn power knop moet doen bij power options

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 17:50:
moederbord ondersteund dit, vroeger stond op die pc een windows 2000 server, en die deed dit zonder problemen.

en verder had ik al gezegd dat ik al heb ingesteld wat mijn power knop moet doen bij power options
Dan zit het 'm ergens in de driver van je mobo denk ik, 'k zou het anders ook niet weten als je niks veranderd hebt.

Pagina: 1