[Speedtouch 510] Multiplayeren met ADSL op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb dus een Alcatel Speedtouch 510 ADSL modem. Ik wil hiermee multiplayeren op mijn netwerk met meerdere PC's tegelijk op zone.com. Ik heb al veel forums afgezocht oa GoT zonder enig resultaat.
Bij de Speedtoch config kan ik 1 nat server bepalen waartoe alle poorten gemapt worden. Alleen dat is dus voor 1 PC. Ik wil dit voor meerdere PC mogelijk maken. Is het niet mogelijk om met bv. een Freesco (linux) servertje alle poorten naar alle DHCP clients door te geven? Ik denk dat het mogelijk moet kunnen zijn omdat het met Counter Strike ook lukt. Daarmee spelen we ook met 3 verschillende PC's teglijk op internet. Mijn vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met meerdere PC's teglijk van mijn netwerk op zone.com kan spelen?

Poorten die nodig zijn:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q240429

Het spel maakt gebruik van de DX7 methode

Specs:
Xs4all Basic ADSL Abo
Alacatel Speedtouch 510
modem vesrie: Software Version 4.0.0.9.0
Modem Service Description: PPP over ATM - NAT-router - DHCP server on LAN

Ik hoop dat alles duidelijk is.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Zolang je niet voor server speelt kun je met zo veel PC's online als je wilt. Uitgaand verkeer (dus het bezoeken van een andere server) is geen probleem. Als je wilt dat meerdere mensen bij jou komen kijken dan moet je die poorten wel opengooien. Dit gaat dan op voor CS en het lijkt me dat het zo ook opgaat voor andere spellen...

Ben wel benieuwd of het jouw lukt met een programma als FreeSCO, want dan zou ik ook file transfers kunnen doen achter die 510-modem zonder poorten hoeven in te stellen op 1 enkele PC.

[edit]
Lukt het dan niet met Zone.com? Heb je het al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 09-06-2003 16:33 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Nou dat van FreeSco was eerder een suggestie. Ik weet namelijk helmaal niet of het mogelijk is. Maar wat je zegt idd klopt wel het gaat wel zolang je niet host dan kan iedereen zegmaar spelen. Maar is er zegmaar een manier om te zorgen dat iedereen kan hosten op mijn netwerk?