Toon posts:

[voeding] voeding brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een codegen 300Watt voeding die ik 3 jaar geleden bij mijn kast kreeg.Het probleem is nu dat hij in games crasht, en eergister ook al gewoon in windows.Ik weet bijna zeker dat de voeding gewoon z'n beste tijd heeft gehad, aangezien de +5v maar gemiddeld 4,70V afgeeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royveurink/plaatje.bmp

Mijn specs:
Aopen ak73 pro a
AMD TB 1,2 ghz
512mb pc133 geheugen
Leadtek Geforce 4 ti 4200 128mb >> deze word absoluut niet warm in games
Fuyitsu 20.4gb HD
nog 3 fans erin + een ccfl

ik heb nu de 3 fans eruit en de ccfl, maar dit helpt niks. Hij crasht dan nog steeds.

Ik had ook al gezocht naar een andere voeding, en kwam uit op de Zalman 400 Watt (ZM400A-APF)

nu wil ik eerst weten of het ook echt aan mijn voeding ligt, en of het dan ook echt nodig is om een andere voeding te kopen

alvast bedankt

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4,7 Volt is toch echt veels te weinig. MIsschien dat het niet alleen aan je voeding ligt, maar een nieuwe voeding is zeker geen overbodige luxe, eerder een verplichting. Zalman is goed, pers. blijf ik zelf toch bij de Enermax :)

ps. Je 5+ volt geeft min. zelfs 4,63 ofzo, da's echt niet gezond hoor, je schijven kunnen daardoor echt problemen krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 09-06-2003 16:25 . Reden: lage 5+ ]

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Beste manier om dit te weteb te komen is er ff een andere voeding in hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste manier om dit te weteb te komen is er ff een andere voeding in hangen.
ik heb geen andere voeding, en laat staan mensen hier in de buurt, me broer heeft wel 1, maar das exact dezelfde :S dus daar schiet ik ook nie veel mee op

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dan KOOP je een nieuwe voeding.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Zalman is goed, pers. blijf ik zelf toch bij de Enermax
wat is er eigenlijk beter aan een enermax?
Dan KOOP je een nieuwe voeding.
niet iedereen heeft de geldpest.......

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 16:42 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 16:40:
[...]

wat is er eigenlijk beter aan een enermax?

stabiel!

[...]

niet iedereen heeft de geldpest.......
De Q-Tec 550 Watt met Dual Fan is rond de 50 Euro, en voor die prijs is het de stevigste voeding!

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar kvraag me af of die wel zo goed is, want kheb namelijk geen zin om om de 3 jaar een nieuwe voeding te kopen, daarbij komt ook nog dat ik een stille voeding wil

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 17:00:
ja oke, maar kvraag me af of die wel zo goed is, want kheb namelijk geen zin om om de 3 jaar een nieuwe voeding te kopen, daarbij komt ook nog dat ik een stille voeding wil
Kijk eens voor een goede Zalman voeding! Of een Enermax

Hier een Enermax: http://www.tweakers.net/pricewatch/26861
En hier een Zalman: http://www.tweakers.net/pricewatch/33419

Effe kijken wat voor wattage je nodig gaat hebben en maar eens in de price watch kijken wat die krengetjes kosten!

Misschien is het wel een beetje duur, maar om je hardware te lang op een slechte voeding te laten lopen kan de dood worden voor je overige hardware!

Verwijderd

Topicstarter
wat is beter, een zalman 400W of een enermax 400W? zijn allebei toch wel stabiel ? en geven allebei goeie voltages af...

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Als ik jou was zou ik toch echt de Q-Tech 550W voeding kopen hoor. 50 Euro, geeft goede voltages en veel power (alhoewel 550W alleen maar de piek spanning is..) ;)

Learn something new every day.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zalman is vooral stil en er zijn weinig klachten over. De enermax 400W is ook stil en is nog stabieler op de voltlijnen.

Het hangt er ook af hoeveel wat over de voltlijnen loopt, ik zoek het even op.

Hier staat die informatie over de zalman voeding: http://www.zalman.co.kr/english/product/zm400a-apf.htm , let op het blokje over de voltlijnen en hun amperilage, hoe hoger de amperes, hoe meer energy, hoe meer wattage!

En hier over wat je mag verwachten van de enermax voedingen: http://www.enermax.com.tw/product.htm

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 09-06-2003 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 1 vraag, welke voeding is beter, deze Enermax EG365AX-VE FM
of deze Zalman 400 Watt (ZM400A-APF)?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dat ligt totaal aan je zelf....het is een keuze voor budget, geluid, amperes....oftewel kies gewoon diegene die jij zelf het beste lijkt!

Verwijderd

kijk ff op www.tomshardware.com , daar staat wel een review

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb beslote, ik heb de zalman besteld, laten we hopen dat het probleem nu over is :) bedankt voor jullie hulp

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hmm, wel heel toevallig dat er nou net vandaag een review van 13 voedingen staat : link.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik zonet ook doorgelezen :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, ze hebben de Q-tecs niet getest, oh well....uit gebruikers ervaringen hoor je dat over het algemeen het zeer goede stabiele voedingen zijn! De 550 Watt versie tenminste!

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 09-06-2003 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
okek heb me nieuw voeding binnen...en me computer doet het weer helemaal goed:) kheb btw de zalman 400W voeding gekocht

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 20:43:
okek heb me nieuw voeding binnen...en me computer doet het weer helemaal goed:) kheb btw de zalman 400W voeding gekocht
Kijk, en wat hebben we hier dus van geleerd... Ook bij pc's geldt soms, goedkoop is duurkoop :P

(man met ervaring van Q-tec -> Enermax)

Verwijderd

nou 400 watt ik ook wel een beetje overdreven vind ik waarom: je hebt niet een zware systeem. dus ik had jou liever een 350 watt aangeraden.
Pagina: 1