Powernet

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:29
waarom hoor ik zou weinig over powernet ? netwerken via het lichtnet ? zijn jullie er mee bekend ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:49

DaRoot

Some say...

We hebben bij ons op de zaak zo'n setje liggen, iemand heeft het al getest. Max. 14 Mbit/sec, en zeer stabiel volgens die persoon.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Topicstarter, aangezien dit eigenlijk het eerste topic is wat er echt diep op in gaat en ik aan neem dat je dat ook wel wist, want je hebt natúúrlijk de search gebruikt ( ;) ), had je misschien wel wat meer informatie kunnen geven. Bij deze:
With the PowerNET technology data communication on in-house electricity mains becomes real. The PowerNET devices of Corinex allow the cross-linking of PC and periphery and connection to the internet through any plug socket.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6554/full.gif
Technical information:
PowerNET distributes bandwith of your DSL-, cable- or ISDN-modem to every plug socket through the existing power line. But it doesn't replace a provider or internet connection, so you will still need your provider. When have established internet connection, several computer can surf in the internet and can use e.g. a printer simultaneous with PowerNET
The possible gross data rate is about 14 Mbit/s. Minus protocol overheads a data rate of about 6-8 Mbit/s is possible (depending on distance).

Verwijderd

nieuws: Nuon stopt met ontwikkeling van powerline communication
Nuon gaat niet verder met het ontwikkelen van internet via het stopcontact in Nederland, schrijft WebWereld. Begin juni stopt Nuon het proefproject in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd. Daar werd sinds november 2001 aan 180 huishoudens internet via het elektriciteitsnet geleverd. Oorspronkelijk zou de proef februari vorig jaar afgelopen zijn, maar in mei 2002 besloot Nuon de test voor onbepaalde tijd te verlengen. Met het einde van het experiment komt tevens een einde aan proeven met powerline communication (kort: PLC) in Nederland. Hoewel het experiment redelijk is verlopen, is de technologie volgens Nuon nog niet klaar voor toepassingen op grotere schaal.

De internetsignalen blijken andere radiosignalen en huishoudelijke apparaten te storen. Nuon had daarom voor het project in Arnhem een ontheffing van het Agentschap Telecom van het ministerie van Economische Zaken. Bovendien is de technologie commercieel niet aantrekkelijk, omdat de doelgroep waarschijnlijk te klein is door de concurrentie van andere breedbandvormen. Bij PLC wordt in de transformatoren dichtbij de huizen het internetsignaal toegevoegd, ongeveer net als in de telefooncentrale bij ADSL. Als in een buurt weinig behoefte is aan PLC-internet, zal ook deze vorm van breedband dus niet winstgevend zijn.
Ik denk dat dit in Nederland gezorgd heeft voor de weinige vooruitgang.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:23:
nieuws: Nuon stopt met ontwikkeling van powerline communication

[...]

Ik denk dat dit in Nederland gezorgd heeft voor de weinige vooruitgang.
Tjah.. Hij heeft het over lokale netwerken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Yohan schreef op 09 juni 2003 @ 19:26:
[...]

Tjah.. Hij heeft het over lokale netwerken.
Ja dat snap ik, maar door zo'n actie wordt de ontwikkeling en verkoop binnen Nederland niet echt gestimuleerd ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

internetinfo schreef op 09 June 2003 @ 16:12:
Topicstarter, aangezien dit eigenlijk het eerste topic is wat er echt diep op in gaat en ik aan neem dat je dat ook wel wist, want je hebt natúúrlijk de search gebruikt ( ;) ), had je misschien wel wat meer informatie kunnen geven. Bij deze:

[...]

Technical information:

[...]
heb je hier een bron van?
* Erkens vraagt zich namelijk af wat zo'n geintje gaat kosten

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
misschien rare vraag, werkt dit ook dat je je buren kan benaderen via het net, of id het bereik te laag :?

zou wel leuk zijn, hele rijtje huizen internet delen zonder kabels te trekken

• brokenp
  • Laatst online: 23:48
bij http://www.hitechnologies.nl/ verkopen ze ze, kosten zo rond de €100 per aansluiting.

Ik zie hier niet echt een toekomst in, WIFI is sneller, en ongeveer even duur.
Ik ga hierbij vanuit dat de 14Mbit shared is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

richardkraal schreef op 09 June 2003 @ 21:57:
misschien rare vraag, werkt dit ook dat je je buren kan benaderen via het net, of id het bereik te laag :?

zou wel leuk zijn, hele rijtje huizen internet delen zonder kabels te trekken
lijkt me dat dit tegengehouden wordt in de meterkast ;)
brokenp schreef op 09 June 2003 @ 21:58:
bij http://www.hitechnologies.nl/ verkopen ze ze, kosten zo rond de €100 per aansluiting.
en daar komt dan nog een nic bij, dus veel duurder dan WIFI
Ik zie hier niet echt een toekomst in, WIFI is sneller, en ongeveer even duur.
Ik ga hierbij vanuit dat de 14Mbit shared is.
moet wel shared zijn

[ Voor 38% gewijzigd door Erkens op 09-06-2003 22:02 ]

Pagina: 1