Toon posts:

Draadloos Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecom accespoint+zo'n pcmcia kaart met antenne (WL-105b en WL-110b).
De kaart is snel en goed te installeren, ik stel de settings in (zoals in de hnadleiding, wat ik heel vreemd vond dat ip handmatig ingevoerd moest worden) en hij krijgt contact met de accespoint. Vervolgens staat er Accespoint: Off bij de info, die je krijgt te zien als hij net verbinding heeft gemaakt.
Als ik dan de ip settings wel bijwerken met het bijgeleverde proggie, zodat de accespoint contact krijgt en ook internet doorgeeft, dan geeft ie een (no 11g) fout aan.
Accespoint zit direct aangesloten op mijn kabelmodem (een Motorola)
Ik snap er dus helemaal niks meer van, maar ik denk dat het iets met ip en dergelijke invoeringen te maken heeft. Ik zit er helemaal niet zo in en vat het niet echt.
Weet iemand hier raad mee en kan mij op weg helpen?

:'(

Verwijderd

Geef eens meer info: je OS,gebruikte ip adressen en/of eventuele screenshots van de foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter

IK gebruik het gegeven ip adres en DNS van de handleiding (staat namelijk, dat je die moet invoeren):

ip: 168.192.1250
DNS: 255.255.255.0

En dat vul ik dan in bij de settings van de Pcmcia kaart en dan wil ik via een bijgeleverd proggie van de accespoint (ip-setting heet het) de ip settings saven zodat hij aangaat dus. Eigenlijk denk ik dat hij deze info via dit proggie hoort te retrieven van de acces point zelf.
Als ik die ip settings invul, dan geeft hij de 11g fout aan en als ik niks invul, dan retrieved hij iets, maar er gebeurd niks. Hij maaakt het zelf aan denk ik, want dan komen de gegevens van boven erin te staan.
Dus ik vat dat niet helemaal.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
typefout in je handleiding misschien? Het zou wel eens 192.168.12.50 moeten kunnen zijn ... (of 1.250, ik weet niet waar die punt moet staan ...)

Happy Blessings <3

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ik zou ook dhcp proberen, weet je tenminste zeker dat je wifi kaartje verbinding heeft met het AP als dat lukt. no 11g lijkt trouwens op het wifi protocol te slaan : je hebt 802.11a 11b en 11g dus het lijkt dat die 11g probeert en dat dit niet lukt. misschien kun je 11b forceren. 11g kan ook 11b aan.