• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 16:23
Ik zat te kijken voor een nieuwe mp3-cd speler, en kwam ineens een aantal nieuwe (en mooie) sony spelertjes tegen:

Sony D-NE1
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/morpheus_nl/dne1_small.jpg
CD Walkman met MP3-CD weergave

· ATRAC3plus formaat voor hoge kwaliteit geluid & hoge data compressie (30 CD op 1 CD-R/RW)
· ATRAC3plus/ATRAC3/MP3 compatible
· Group (ATRAC3plus/ATRAC3) & folder (MP3) functie om gemakkelijk songs te vinden en te organiseren
· SIMPLE BURNER software included for ATRAC3plus/ATRAC3 format
· Volledig rond Walkman design
· Slank verlicht LCD stick afstandsbediening (ID3-tag en CD-TEXT indicatie)
· G-Protection jog proof in 2 modes
· Jog dial voor gemakkelijke bediening
· Inclusief oplaadstation
· Handige bookmark functie (999 songs X 5 CD for ATRAC3plus)
· Optische digitale uitgang voor MD Link
· Digital Mega Bass
· Afm. HxBxD 15.8 x 135.5 x 135.5 mm
· Gewicht 179 gram
· Kleur zilver

Op de sony site valt te lezen dat de afspeeltijd 150 uur is voor het ATRAC3plus formaat, 90 uur voor CDDA (G-PROTECTION 1) en 82 uur voor CDDA (G-PROTECTION 2).
Prijsindicatie: € 229,00

Sony D-NE715 L
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/morpheus_nl/D-NE715.jpg
CD WALKMAN met MP3-CD weergave

· ATRAC3plus formaat voor hoge kwaliteit geluid & hoge data compressie (30 CD op 1 CD-R/RW)
· ATRAC3plus/ATRAC3/MP3 compatible
· Group (ATRAC3plus/ATRAC3) & folder (MP3) functie om gemakkelijk songs te vinden en te organiseren
· SIMPLE BURNER software included for ATRAC3plus/ATRAC3 format
· Volledig rond WALKMAN design
· Dot matrix 2-line LCD on the unit (ID3-tag & CD-TEXT indication)
· Jog dial voor gemakkelijke bediening
· G-Protection jog proof in 2 modes
· Nieuw stick afstandsbediening en oplaadbare batterijen meegeleverd
· Handige bookmark functie (999 songs X 5 CD for ATRAC3plus)
· Digital Mega Bass
· Afm. HxBxD 28.7 x 136 x 136 mm
· Gewicht 199.1 gram
· Kleur zilver

Afspeeltijd voor ATRAC3plus is 95 uur, CDDA (G-PROTECTION 1) is 55 uur en voor CDDA (G-PROTECTION 2) 50 uur.
€ 175,00

Sony D-NE711
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/morpheus_nl/D-NE7111.jpg
CD WALKMAN met MP3

·Specificaties zijn hetzelfde als van de D-NE715 alleen zonder afstandsbediening.
Prijsindicatie: € 149,00

Prijzen heb ik van deze site.

Dit lijken mij toch best hele leuke mp3 cd-spelers. Heb geen ervaring met mp3 spelers van sony, maar wel met minidisc spelers en gewone discmans van sony en die bevielen mij altijd prima. Ben zowieso wel een beetje Sony-fan. Vooral die D-NE1 ziet er mooi uit, met die afstandsbediening die ook bij mijn minidisc zat (was een MZ-R900). Alleen mijn vraag: doen of niet?
Je hoort eigenlijk nooit wat over Sony mp3-cd spelers, het is bijna altijd I-River. Maar dit zijn nieuwe modellen dus wellicht zijn ze beter dan voorgaande modellen? :)
Vooral die lange afspeeltijd is wel relaxed, hoef je niet om de 3 dagen op te laden.

Wat ik me wel een beetje afvraag; in hoeverre zijn het 'echt' mp3-cd spelers? Met die Net-MD minidisc spelers worden je mp3-tjes met een speciaal programmaatje eerst geconverteerd voordat ze erop worden gezet. Ik heb eigenlijk niet zo'n trek om elk mp3tje 1 voor 1 te gaan converteren voordat ze echt afgespeeld kunnen worden. Iemand meer info hierover? Het lijkt me dat dit wel echte mp3 spelers zijn; in de zin van dat je niet eerst alles moet converteren omdat de afspeeltijd ook apart vermeld staat voor atrac3 en CDDA, en je op de remote de ID3 tag af kunt lezen...

En heeft iemand al ervaring met 1 van deze spelers?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51

Aidix

Geluidspietlut

Je vraagt erom, je krijgt het :)

Het zijn gewone MP3 spelers die tevens Atrac3 en Atrac3+ aan kunnen. Atrac3+ biedt geen toegevoegde waarde, dat is een lowbitrate codec (64 en 48kbit) die echt verschrikkelijk slecht klinkt. (64kbit wma lookalike) Atrac3 LP2 met 132kbit is goed te doen, maar je Mp3tjes converteren is niet nodig, want die spelen ook in native mode.. Bovendien zit er geen software bij om MP3 in Atrac3 te converteren. Alleen om CD's te rippen.

Bedenk echter wel dat je hier dus een apparaat hebt met een 2x5mw versterker (iriver 2x12mw) een gare bijgeleverde koptelefoon (iriver MX300) en een zeer matige LCD remote met 2 lijntjes text (iriver grote grafische LCD) en eenvoudige MegaBas (iriver: een equalizer)

Die lange afspeeltijd is is list&bedrog! Dat haalt ie alleen als je er ook AA batterijen aan hangt in een extern batterypack. Gebruik je de gewone NiMH die erbij zitten dan speelt hij even lang als een iriver.

Er is dus totaal geen rede om er een te kopen, elke koreaanse speler is beter dan dit stelletje. Die onderste twee zijn nog eens mega gr00t ook.

Verwijderd

geen ervaring maar ze zijn wel heel mooi
maar ga er maar vanuit dat ze goed zijn ik heb nooit problemen gehad met sony

Verwijderd

Aidix schreef op 09 June 2003 @ 16:38:
heleboel bla bla

Er is dus totaal geen rede om er een te kopen, elke koreaanse speler is beter dan dit stelletje. Die onderste twee zijn nog eens mega gr00t ook.
Dan is een NetMD misschien een beter optie... bijna hetzelfde maar dan veel kleiner :P

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

en ohja
Maar dit zijn nieuwe modellen dus wellicht zijn ze beter dan voorgaande modellen?
Dat is wel te hopen want de vorige modellen konden niet eens voor of achteruit spoelen in een mp3 en waren daarmee echt een dieptepunt in de geschiedenis der MP3CD spelers. only Sony...

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=353

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=292

Zit een Sony slimline loopwerk in trouwens...
Dus ja dezelfde als in die DJ-NE1

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Combineer dat mooie loopwerk met een mooier uiterlijk en vriendelijkere prijs en je hebt een betere kandidaat a la Dioneer en Cenix :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• BackSlash
Aidix schreef op 09 juni 2003 @ 16:38:
...Bedenk echter wel dat je hier dus een apparaat hebt met een 2x5mw versterker (iriver 2x12mw) een gare bijgeleverde koptelefoon (iriver MX300) en een zeer matige LCD remote met 2 lijntjes text (iriver grote grafische LCD) en eenvoudige MegaBas (iriver: een equalizer)

Die lange afspeeltijd is is list&bedrog! Dat haalt ie alleen als je er ook AA batterijen aan hangt in een extern batterypack. Gebruik je de gewone NiMH die erbij zitten dan speelt hij even lang als een iriver.

Hmm begin nu toch wel erg te twijfelen :| Met name over die 2x5mw versterker. Nu ik erover nadenk vond ik mijn minidisc ook niet erg hard gaan en was toch wel een nadeeltje. En na eventjes googelen zie ik dat die minidisc ook een 2x5mw versterker had. Ik heb ook een discman gehad (Sony DEJ-621) en die had een versterker van 2x10mw en dat was wel weer hard genoeg.
Dat van die bijgeleverde koptelefoon boeit mij niet, ik heb toch al Sony (ja weer sony :P) Groove doppen. Ook heb ik die Sennheiser MX300 gehad maar zelfs die bass vond ik te magertjes. Hoe harder die bass hoe beter vind ik.

MegaBass ipv een Equalizer kan idd een nadeel zijn. Op mijn minidisc zat ook een Equalizer, op mijn Sony discman Megabass. Toch vond ik het geluid op de discman mooier klinken. Dit omdat hij ten eerste een stukkie harder kon en omdat de bass op de discman ook harder kon. Ik heb dus eigenlijk betere ervaring met Megabass dan met een equalizer :D Stiekem hoop(te) ik daarom dat het geluid van die D-NE1 vergelijkbaar is met mijn oude discman.

Die remote van de D-NE1 vind ik juist een voordeel van dat apparaat. Ik heb de voorloper van die remote gehad bij mijn minidisc, die had 1 regeltje text. Ik vond dat altijd een heerlijk ding zowel in gebruik als voor het oog :9~ Lekker klein en compact, en goed verlicht. En wat moet je in godsnaam met een groot grafisch display?? Wordt ie alleen maar groter van en ik wil em graag klein en compact.

Dat van die lange afspeeltijd is idd wel een beetje lullig. Maargoed als er dan nog 20-30 uur overblijft kan ik daar ook mee leven.

Wat ik zo mooi vind van die D-NE1 is dat ie daadwerkelijk helemaal rond is. De meeste spelers zijn net niet helemaal rond. En het design van zo'n speler is voor mij ook erg belangrijk....hmm moeilijk!

Je vergelijkt hem verder de hele tijd met "Iriver". Welk model bedoel je dan?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Elke iriver is ongeveer hetzelfde, ze hebben allemaal een enorme berg functionaliteit die bij die Ne1 ver te zoeken is.
Hoe ga jij die 600 Atrac3+ songs navigeren met 2 regeltjes magere tekst en 1 uitschuifbare draaiknop op je Ne1??
Op een iRiver krijg je een grafisch overzicht, en met de joystick achtige bediening ga je daar heel snel en makkelijk doorheen. Op een iriver kan je de bass en treble cutoff bijstellen. Alles grafisch.

En ach bass en hard, ik heb hier diverse Sony zooi zoals een minidisc MZR70, 505 en 707 en een Discman D-EJ1000 (vorige topmodel). Die zooi kraakt allemaal als je megabass op 2 zet en het volume opendraait. Een iRiver gaat een stuk harder en vervormt nooit. Die boenk boenk bass die jij zo prachtig vindt heb je inderdaad alleen in een oud type speler met megabass. Maar dan heb ik een betere tip voor je koop een oude walkman (wm ex53 bijvoorbeeld) die hebben de meest afschuwelijke boenk knars bass die je je maar kan wensen, en gaan nog erg hard ook :)

Voel je je trouwens niet een beetje genaaid als je voor €149 een beter product krijgt dan voor €229 ???
Maarja het is jouw geld natuurlijk :)

• BackSlash
Hoe ga jij die 600 Atrac3+ songs navigeren met 2 regeltjes magere tekst en 1 uitschuifbare draaiknop op je Ne1??
Op een iRiver krijg je een grafisch overzicht, en met de joystick achtige bediening ga je daar heel snel en makkelijk doorheen.
Nou muziek zal ik niet in Atrac3 formaat luisteren, alleen mp3. Bijna al mijn mp3's zijn 192 kbps en zal dan rond de 120 nummers op een cd hebben staan. Stel dat je deze verdeeld over een paar mapjes, en dan zal het navigeren geen probleem worden lijkt me met die remote.
En ach bass en hard, ik heb hier diverse Sony zooi zoals een minidisc MZR70, 505 en 707 en een Discman D-EJ1000 (vorige topmodel). Die zooi kraakt allemaal als je megabass op 2 zet en het volume opendraait. Een iRiver gaat een stuk harder en vervormt nooit.
Ik had ook problemen met harde bass op m'n minidisc, dat begon ook te kraken :/ En dat vind ik wel een vereiste; harde bass zonder gekraak. En aan een walkman begin ik niet meer, wil wel een beetje makkelijk muziek kunnen opnemen op bijv. cd (ben niet voor niks van minidisc afgestapt :))
Voel je je trouwens niet een beetje genaaid als je voor €149 een beter product krijgt dan voor €229 ???
Maarja het is jouw geld natuurlijk :)
Al met al is het denk ik wel zonde van m'n geld ja. Echter wanneer het geluid top was geweest had ik hem misschien nog wel gekocht. En echt mooi vind ik die Cenix Nezz van €159,- niet... :/

Tja en veel keus hou je dan niet over. De enigste speler die voor mij dan nog over zou blijven, gelet op design en functionaliteit, is de IRiver iMP 550 Slim-X. En laat die nou net € 245,- kosten :/

Waarom moet alles wat ik mooi vind nou weer zo duur zijn :P

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Morpheus_ schreef op 09 June 2003 @ 23:40:
Tja en veel keus hou je dan niet over. De enigste speler die voor mij dan nog over zou blijven, gelet op design en functionaliteit, is de IRiver iMP 550 Slim-X. En laat die nou net € 245,- kosten :/
Wees blij, ik heb destijds 289 betaald voor mijn iMP-350 :)

Overigens wil ik die wel kwijt, omdat ik van plan ben een jukebox-achtig iets aan te schaffen in de richting van iPod o.i.d.

Zie mn profiel voor contact :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Hmm ik zie je eigenlijk altijd sony afzeiken, ze maken ook goede producten... Je weet geneens of dit product slechter is of beter dan iets anders dush..... blaten kan iederen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 03:39 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 03:36:
[...]

Hmm ik zie je eigenlijk altijd sony afzeiken, ze maken ook goede producten... Je weet geneens of dit product slechter is of beter dan iets anders dush..... blaten kan iederen....
Ik dacht al wannneer komt er een :)
Waarom komen mannetjes als jij niet gewoon even langs een kijkje nemen naar mijn ruime verzameling audio apparatuur om vervolgens zelf tot de conclusie te komen dat wat ik hier vertel geen blaatpraat is?

Denk je dat ik die Sony D-EJ1000 en MZN505/707/R70 etc heb gekocht om af te zeiken? Nee natuurlijk niet, omdat ik hoopte dat ik er plezier van kon hebben. Helaas blijkt steevast dat producten van andere merken niet alleen goedkoper zijn maar ook beter. Daar kan ik weinig aan veranderen.

De meeste argumenten die in dit MP3CDspeler vergelijk worden gegeven zijn trouwens niet op mening gebaseerd, maar op vaststaande feiten.
Je zou blij moeten zijn dat er iemand is die inhoudelijk erop in gaat, de meeste adviezen op Tweak0rz.slet zijn van het niveau" ik had ook sony en was wel goed" En op de MiniDisc discussies hier snapt 90% niet eens hoe het ding werkt, maar geeft wel advies. Nee daaar heb je wat aan |:(

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb trouwens nog wel even een paar leuke quotes uit een review van zo'n apparaat:

"You have to use the simple burner program, which won't save the ATRAC3 encoded files from one session to another. What does this mean? It means you're going to wait about 2-3 hours on my Athlon XP 1900+ to burn a full ATRAC3 CD. Boo-urns!"

"it (the player) handles all MP3s you can throw at it, including those wacky VBR MP3s, but only so long as it's at 44.1kHZ. It's a Sony thing. The Clie barfs at any MP3 that's not 44.1kHZ."

Dus, HiFiGek, bij deze weten we dat hij slechter is dan andere apparaten, die voldoen namelijk wél aan de MP3 standaard (afspelen op 32 en 22khz samplerate)
Nu is het natuurlijk ook wel interessant om even aan te geven waarom hij geen lagere samplerates wilt afspelen, nou dan kan je dus geen lage bitrate mp3's gebruiken en ben je gedwongen Atrac3/Atrac3+ erop te zetten. WMA vreet ie namelijk ook niet.

En dat MP3 recoden in AT3, nou dat kan volgens de handleiding wel, maar:
"It won't, for example, convert any VBRs, "Copyrighted' MP3s (via ID3), improperly ID3'd MP3s, etc."
dus ja dan blijft er weinig over, en is het eenvoudiger te stellen dat hij het niet kan.

• BackSlash
Yohan schreef op 09 June 2003 @ 23:43:
Wees blij, ik heb destijds 289 betaald voor mijn iMP-350 :)

Overigens wil ik die wel kwijt, omdat ik van plan ben een jukebox-achtig iets aan te schaffen in de richting van iPod o.i.d.

Zie mn profiel voor contact :)
Thanx but no thanx, ik heb op dit moment ook al een mp3 cd speler van een of ander vaag merk. Die functioneert op zich prima maar was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Op het plaatje leek ie helemaal rond, maar hij is meer ovaal. En de NiMh batterijen gaan erg kort mee, zo'n 6-8 uur. Aangezien ik em dagelijks ongeveer 3 uur gebruik moet ik om de 2 dagen opladen. Ik zat daarom een beetje te kijken op internet naar een andere, en dat ik deze dan misschien zou verkopen en met een beetje geld erbij een nieuwe zou kopen.

Maar die IMP-350 is me dan net een te kleine vooruitgang. De speler die ik nu heb is iets dunner en met dat geluid dat hij produceert is op zich ook weinig mis, al had de bass voor mij net een klein beetje harder gemogen, maar op zich is die niet verkeerd. Maar als ik een andere koop moet ie echt rond zijn, dunner, lang kunnen afspelen èn als het effe kan hardere bass. O ja, en hij moet er ook nog es mooi uitzien :P

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Morpheus_ schreef op 10 juni 2003 @ 13:20:
[...]

Thanx but no thanx, ik heb op dit moment ook al een mp3 cd speler van een of ander vaag merk. Die functioneert op zich prima maar was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Op het plaatje leek ie helemaal rond, maar hij is meer ovaal. En de NiMh batterijen gaan erg kort mee, zo'n 6-8 uur. Aangezien ik em dagelijks ongeveer 3 uur gebruik moet ik om de 2 dagen opladen. Ik zat daarom een beetje te kijken op internet naar een andere, en dat ik deze dan misschien zou verkopen en met een beetje geld erbij een nieuwe zou kopen.

Maar die IMP-350 is me dan net een te kleine vooruitgang. De speler die ik nu heb is iets dunner en met dat geluid dat hij produceert is op zich ook weinig mis, al had de bass voor mij net een klein beetje harder gemogen, maar op zich is die niet verkeerd. Maar als ik een andere koop moet ie echt rond zijn, dunner, lang kunnen afspelen èn als het effe kan hardere bass. O ja, en hij moet er ook nog es mooi uitzien :P
Kan me haast niet voorstellen dat jouw 'vaag-merk-mp3-cd-speler'dunner is, de iRiver's zijn namelijk de dunste ter wereld :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• BackSlash
Tis toch echt zo, 15,5 mm. Zie ook hier
Op de plaatjes ziet ie er trouwens strakker uit dan int echt :/

[ Voor 22% gewijzigd door BackSlash op 10-06-2003 13:46 ]

Verwijderd

Hmm ik ben geen "mannetje" en je toon op dit forum tegen iedereen is al een paar maanden slecht. Daarom ga ik ook geen moeite doen om alles te lezen, krijg eerst eens respect :Y)

We weten allemaal dat je troep van sony hebt gehad en dat je het rukt vindt maar val ons er niet mee lastig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:25 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Oke oke, ik houd mijn mond wel :)
Ik wil de topicstarter aanraden om die Sony MP3CD speler te halen, hij zal er vast een hoop plezier van hebben.

Zo dan ga ik nu ff genieten van mijn muziek opgenomen met mijn Sony Sony SLV-SE700 Hifi videorecorder via mijn Sony MZN505 NetMD op een Sony 80minuten MDtje afgespeeld op de Sony MZN707 door mijn Sony MDR-Q53 koptelefoon. _/-\o_ (no kidding)
Dus.. ;)

[ Voor 158% gewijzigd door Aidix op 10-06-2003 15:56 ]

Verwijderd

Met een edit van 158 procent zozo :Z
Pagina: 1