Kappen op je speakers: erop of eraf

Pagina: 1
Acties:
  • 2.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519

Topicstarter
Ik vraag me af of julie de kappen van je speakers er op houden of er (soms) af hebben.
Een aantal redenen waarom ik ze er op laat:
- Stof
- Mensen die toch even moeten voelen omdat ze hun handen niet thuis kunnen houden

Een aantal redenen waarom ik ze er soms af haal
- Bij sommige muziek hoor ik verschil
- Zien er mooier uit

Zo was laatst het zusje van mijn vriendin hier en ik had de kappen op de speakers zitten (we hebben net een nieuw huis). De volgende dag had ik de kappen er af en toen zei ze "wat een mooie speakers". Kortom: zonder kappen zien ze er stoer en mooi uit en vallen ze op.

Maar natuurlijk gaat de geluidskwaliteit boven alles!

Hebben julie ze er af of er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

ik heb ze d'r op omdat ik het mooier vind met en idd is het stofverhaal ook wel belangrijk.

Dat je verschil hoort met of zonder heb ik idd gelijk in maar het is moeilijk te zeggen of het beter of slechter klinkt omdat het verschil minimaal is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verschil is niet groot maar toch merkbaar. Ik moet zeggen dat het heel verschillend is, zo hou ik met films meestal de kappen erop (ik heb B&W 603S3's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik heb de kappen erop maar ja ik heb ook niet de doorsnee speaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb de kappen eraf wegens,

- Ik vind het er mooier uit zien.
- Ik vind dat mijn hoog gedempt wordt door de kappen
- Er hier niemand aanzit, dus het beschadigingsrisico minimaal is. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GaMeOver: ik heb het gevoal dat als ik ze er af LAAT dat er dan iets kan gebeuren.. Welke speakers had jij ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Ik heb de kappen er op, om twee redenen:

1) vriendin
2) kat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vriendin vind het mooier als ze er af zijn. Persoonlijk ben ik nogal een schijterd omdat ik dus bang ben dat er iets tegen aan komt.

Het kan dus niet al te veel kwaad als ik de kappen er af laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 23519 schreef op 09 June 2003 @ 14:41:
GaMeOver: ik heb het gevoal dat als ik ze er af LAAT dat er dan iets kan gebeuren.. Welke speakers had jij ook alweer?
Hier staat mijn setup:

GaMeOvEr in "Post hier foto's en specs van je home-ci"

:)

Iets kan gebeuren, tja. Bij ons kunnen ook de katter erin gaan hangen, maar juist dat stofje vinden ze leuker dan die conussen of dat hout...

Zonder kappen erop, boeit de poezen die speakers echt helemaal niets. Wat andere beschadigingen betreft, zo'n kap is ook alleen maar een frame met een dun doekje ervoor, dat houd niet veel beschadigingen tegen. Nu kun je tenminste _zien_ waar de kwetsbare onderdelen zitten, met die kappen vaak juist weer niet.

Ik denk dus dat ze "beschermingstechnisch" weinig nut hebben.

Voor stof, ach. Ik heb ze nu een jaar staan, zonder kappen. Ik zie verdomd weinig stof op mijn midden en hoogunit, mijn andere conussen kun je met een stofdoekje wel voorzichtig af doen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door GaMeOvEr op 09-06-2003 14:50 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik laat ze er altijd af, vind ik veel mooier.
Als er dan eens een peuter op bezoek is zet ik ze wel even buiten het bereik van de handjes.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

justmental schreef op 09 juni 2003 @ 14:44:
Ik laat ze er altijd af, vind ik veel mooier.
Als er dan eens een peuter op bezoek is zet ik ze wel even buiten het bereik van de handjes.
Dat gaat bij mij nogal lastig. :P Ze zijn niet dusdanig compact dat ik ze ff kan verplaatsen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Anoniem: 23519 schreef op 09 juni 2003 @ 14:42:
Mijn vriendin vind het mooier als ze er af zijn. Persoonlijk ben ik nogal een schijterd omdat ik dus bang ben dat er iets tegen aan komt.

Het kan dus niet al te veel kwaad als ik de kappen er af laat?
In je openingspost gaf je toch al de nadelen aan? Ja ze zijn wat beter beschermd maar het ligt aan de situatie bij jou thuis of het echt een risico is.

Ik denk eerder dat jij je zorgen mag maken om het bevestigingsmechanisme van je kappen als je ze bij muziek eraf haalt en bij film ze er weer opzet :P

Is dit trouwens geen opsomtopic? en anders is het ook al eens langsgeweest ;)

Ik heb ze er trouwens op, niet bang voor beschadigingen maar zonder zijn ze lelijk. Persoonlijk ben ik wel groot voorstander van kaploos, dat is meestal veel mooier (behalve bij mij).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 09-06-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Gewoon d'r af laten als er geen gevaar voor beschadiging is. Klinkt vaak beter, vooral als het speakerdoek helemaal vol stof zit. Zelf heb ik niet eens beschermkappen, dus dan is het simpel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik moet bekennen dat ik ze er toch liever af haal maar dat is dan alleen omdat het er stoerder uit ziet en iets beter klinkt. :) Weet je wat? Ik ga ze er nu af halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Ik heb ze erop. Het is eigenlijk wel ietsjes mooier zonder, maar ze vallen me dan teveel op. En dat vooral door de gouden conus..
En mét kap ziet hij er heel deftig uit vind ik, en past veel beter in de achtergrond..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/speak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/hifi.jpg

Edit: En nog een oude foto van de speaker zonder kap. Ik vind hem teveel opvallen zo.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/naked.jpg

(Monitor Audio Silver 4i)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 09-06-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Liever eraf, maar ik heb ze toch erop, om een hele simpele reden. Er kan nog wel eens wat in mijn kamer omvallen en dan een scheur in je conusje lijkt me niet echt denderend.

eraf

Afbeeldingslocatie: http://www.convoy.com.au/images/products/LX2004.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-06-2003 15:24 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb ze er net afgehaald.. En toen ik daar toch stond maar gelijk twee fototjes gemaakt (moest het even met mijn smartphone doen want m'n digicam zit in de lader):

Afbeeldingslocatie: http://wouter.pocketpc-club.nl/Mijn_Hometheater/ht_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wouter.pocketpc-club.nl/Mijn_Hometheater/ht_2.jpg

Toch wel mooier zo zonder die kappen.. Mijn huis is vrij licht dus ze vallen niet heel erg op. Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 17:06
heb je de search al gebruikt? hier liep een tijdje terug ook een draadje over namelijk.

nvm, kan zelf ook niet meer vinden :P

[ Voor 20% gewijzigd door sarcast op 09-06-2003 15:02 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, heb ik gebruikt.. heb ik dan overheen gekeken.. excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 23519 schreef op 09 June 2003 @ 14:57:
Nou ik heb ze er net afgehaald.. En toen ik daar toch stond maar gelijk twee fototjes gemaakt (moest het even met mijn smartphone doen want m'n digicam zit in de lader):

[afbeelding]
[afbeelding]

Toch wel mooier zo zonder die kappen.. Mijn huis is vrij licht dus ze vallen niet heel erg op. Dat scheelt weer.
Mooie speakers !
Welk type is dit ook alweer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Hehehe op mijn speakers zitten geen eens kappen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44303

Ik heb ze eraf gehaald omdat ik dat mooier vind, zo zie je de woofers ook nog wat wapperen en het hoog is wat beter.
Van de week ook nog een ongeluk gehad daardoor, er viel een stuk kunstof van 50x10 precies tegen de woofer, gelukkig geen schade.

met doek:
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/kefimages/104.jpg

zonder doek:
http://members.home.nl/lange135/plaatjes/set3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
B&W 603S3.. zonder kappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Anoniem: 23519 schreef op 09 juni 2003 @ 14:57:

[afbeelding]
[afbeelding]

Zijn dat al je cd's?? :o want als dat alles is lijkt me dat je wel hele dure speakers hebt gekocht voor die paar cd'tjes.

Bij mij kunnen trouwens de kappen er niet eens af :)

[ Voor 6% gewijzigd door Repeat op 09-06-2003 15:10 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou nee, in m'n werkkamer heb ik nog wel een redelijk kastje staan met cd's. Daarentegen heb ik de receiver+speakers niet specifiek voor muziek gekocht maar meer voor HT. Overigens vind ik het stereo geluid (en de CS2 / NEO6) uit de Marantz SR5300 wel erg lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 21:51
Anoniem: 44303 schreef op 09 June 2003 @ 15:03:
Ik heb ze eraf gehaald omdat ik dat mooier vind, zo zie je de woofers ook nog wat wapperen en het hoog is wat beter.
Van de week ook nog een ongeluk gehad daardoor, er viel een stuk kunstof van 50x10 precies tegen de woofer, gelukkig geen schade.

met doek:
[afbeelding]

zonder doek:
WOW ik ben dus niet de enige met Kef boxen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519 schreef op 09 June 2003 @ 15:06:
Overigens vind ik het stereo geluid (en de CS2 / NEO6) uit de Marantz SR5300 wel erg lekker klinken.
Hmm, daar ben je dan redelijk afwijkend in :) Veel mensen valt het stereo-geluid van de Marantz surround-recievers bar tegen. Heb je enige vergelijking met een andere stereoversterker gedaan, of is dit zeg maar gewoon een constatering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ben uiteraard gewoon gaan luisteren. Heb daar een paar uur gezeten en deze combo kwam bij stereo als beste uit.

Smaken verschillen he ;) .. Heb ook nog gekeken naar de Yamaha 640, vond ik ook lekker klinken. Heb dus een redelijk vreemde smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519 schreef op 09 June 2003 @ 15:15:
Nee, ben uiteraard gewoon gaan luisteren. Heb daar een paar uur gezeten en deze combo kwam bij stereo als beste uit.

Smaken verschillen he ;) .. Heb ook nog gekeken naar de Yamaha 640, vond ik ook lekker klinken. Heb dus een redelijk vreemde smaak :)
:D Nou ja, als jij er gelukkig mee bent maakt het helemaal niets uit wat andere mensen vinden :) Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

met doek:
[afbeelding]

zonder doek:
Waarom zo'n verschrikkelijk kleedje onder je speakers ? :X
Koop dan iets wat er mooi onder past, staat een stuk strakker.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op 09 June 2003 @ 15:46:
[...]

Waarom zo'n verschrikkelijk kleedje onder je speakers ? :X
Koop dan iets wat er mooi onder past, staat een stuk strakker.
Dat is al een foto van een tijdje terug, heb momenteel even wat problemen (of @home met uploaden). Nu staan ze op originele Kef standaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44303 schreef op 09 June 2003 @ 15:58:
[...]

Dat is al een foto van een tijdje terug, heb momenteel even wat problemen (of @home met uploaden). Nu staan ze op originele Kef standaards.
Ik vind het binnenwerk van die KEF's nou niet bepaald mooi. Hadden ze beter kunnen doen IMO. Ik had in jouw geval de kap erop gelaten.
zo zie je de woofers wat wapperen
:o Vind je dat zo mooi dan?

Misschien is het overigens een beter idee om dit topic te vernoemen naar "Hoe zien jouw speakers eruit? Deel 3" :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 09-06-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb ze er met serieus luisteren af, het klinkt net iets beter dan (marginaal maar als ik er voor ga zitten why not!)

Afbeeldingslocatie: http://www.northstarleading.com/cabasse/graphics/Farella401Lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik hou de kappen van 2 van mijn 6 speakers er juist op omdat die een hele mooie "grill" hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door -En4Cer- op 09-06-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 05:42

JeroenT

hoi!

Alleen het gedeelte van het mid/tweeter gaat eraf, de woofers vallen te veel op vind ik

Afbeeldingslocatie: http://www.ah.wakwak.com/~digital/P92100111.JPG Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/products/images/products/kappa90.gif

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenT op 09-06-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59

reiker

dan jij!

Repeat schreef op 09 juni 2003 @ 15:04:
[...]

Zijn dat al je cd's?? :o want als dat alles is lijkt me dat je wel hele dure speakers hebt gekocht voor die paar cd'tjes.

Bij mij kunnen trouwens de kappen er niet eens af :)
Je kunt toch helemaal gek zijn van die paar cd's ?? Of juist veel radio luisteren... Daar gooien ze namelijk ook muziek de ether op :P

Ik heb trouwens ook heel weinig cd's, en een setje B&W CM4's. Maar ik verwacht dat die speakers nog wel een jaartje of tien/twintig meegaan, en dat ik in die tijd nog wel wat cd's erbij krijg...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 19:20
Afbeeldingslocatie: http://stuff.gijs-weeber.nl/b&w/PICT1450%20(Large).JPG

Eraf dus, klinkt wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb ze er eigenlijk altijd op (infinity refrence 41mk2) maar ik zal eens kijken hoe t eruit ziet zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb geen frontjes voor de speakers die ik nu heb.....ze zijn er wel, maar dat was een optie bij deze speaker en aangezien ik ze tweedehands heb had ik geen keus. Maar ik had ze toch zonder gekocht want ik vind het niet erg mooi op deze. Geluidstechnisch verschilt het per speaker, de ene fabrikant laat zich er over uit en de ander (de meesten) laat het aan de luisteraar zelf over om te beslissen. Thiel is een merk dat zijn speakers dusdanig afstelt dat ze met frontjes beter klinken dan zonder de frontjes.....ze zitten er bij Thiel ook redelijk stevig op. Maar ook bij Thiel ligt het dan nog aan je omgeving en je persoonlijke voorkeur. Bij mijn vorige speakers was het bij mij trouwens een kwestie van afwisselen....dan stonden de frontjes weken- of maandelang in de hoek en dan weer op de speakers. Stof kun je trouwens zo weg stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Ik heb 2 mission 751's, en ik laat lekker de kap eraf. zo vaak zitten de mensen er niet aan...
Ik heb nou niet bepaald zulke goede oren / speakers dat ik het verschil met een "sound transparent" kap erop hoor, maar ik houd ze eraf omdat ze gewoon damn mooi zijn!
(voor mijn budget dan)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb ze er ook af , klinkt beter en ziet er mooier uit :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Erop, ziet er minder mooi uit, en het lijkt iets minder mooi te klinken, maar alleen vanwege de bescherming. Omdat ik veel rondklooi met planken in mijn TV kast is dat geen overbodige luxe. Daarnaast schijnt het dat mijn speakers, B&W CDM7NTs, redelijk gevoelig zijn voor stof tussen het kevlar en de conus van de midrange driver... maar da's bij veel meer speakers denk ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb ze er lekker op, is toch maar een heel dun doekje die niets tegenhoudt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 20:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

de enige echte degelijke originele B&W DM602 :)

Ik heb ze ook zonder kappen, ik vind het er wel mooi uitzien, dat gele met zwart.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417 schreef op 09 juni 2003 @ 16:01:
[...]

Ik vind het binnenwerk van die KEF's nou niet bepaald mooi. Hadden ze beter kunnen doen IMO. Ik had in jouw geval de kap erop gelaten.
Dat zal wel mede komen doordat het model alweer 20jaar oud is, en met 50watt max moet je soms wel oppassen (ivm uitslag) met die vage bassdrums van tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44303 op 09-06-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik denk dat ik de mijne er toch ook maar af ga laten ... Zit nu zo eens te denken, deze jongens staan nu een jaartje op mijn kamer (B&W DM2a, zie usericon), en er is nog nooit iets tegenaangevallen waarvan ik dacht 'zonder doek waren ze nu kapot geweest' ...

Moeders komen tegenwoordig niet meer op mijn kamer (als je er zo'n bende van maakt dan ruim je het zelf maar op !), dus ook daar heb ik geen last meer van.

Het ziet er wel veel mooier uit, en het schijnt zelfs je hoog beter te laten klinken en dat kan ik goed gebruiken, want het hoog uit mijn speakertjes is niet meer 100%...

[ Voor 3% gewijzigd door TheLunatic op 09-06-2003 23:40 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

EROP

....zolder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32929

Ik heb ze de meeste tijd gewoon eraf... vind ik er namelijk een stuk leuker eruit zien... ofniet soms?!?! (Let er niet op HOE ze staan, is een ouwe foto!)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/i.van.hanegem/Pics/94_jpg_7642.jpg

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 19:55

t!mP

is inflatie gevoelig

Volgens mij ga je niet echt verschil merken, als de kapjes maar er maar goed stevig opzitten en niet trillen. En mocht er wel verschil zijn denk ik niet dat je dat gaat merken ;).
En ik zou ze erop laten ivm stof dan zien ze er maar iets minder mooi uit :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Stof schudden we er wel af met wat Techno @ heel erg luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32271

Ik laat ze er altijd af, omdat de frontjes van mn Wharfedale 8.2 speakertjes heen en weer trillen als t geluid hard staat (of ze vallen er zelf gewoon af).

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/f9/e2/Wharfedale_Diamond_8_2_Bookshelf_Speakers__Black___Bookshelf_Speaker_DIAMOND_8_2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Zonder kappen ben je eerder geneigd te zeggen dat je kunt horen 'waar' het geluid vandaan komt, doordat je de units ziet zitten. Dus kappen eraf en ogen dicht 8) De kappen eraf halen doordat het "stoer" is vind ik imo een beetje triest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Anoniem: 32929 schreef op 10 juni 2003 @ 02:22:
Ik heb ze de meeste tijd gewoon eraf... vind ik er namelijk een stuk leuker eruit zien... ofniet soms?!?! (Let er niet op HOE ze staan, is een ouwe foto!)

[afbeelding]

>:)
Waarom moet ik hier toch denken aan het gezegde 'kwaliteit gaat boven kwantiteit' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

TheLunatic schreef op 10 juni 2003 @ 10:51:
[...]

Waarom moet ik hier toch denken aan het gezegde 'kwaliteit gaat boven kwantiteit' :/
Je bedoelt 't waarschijnlijk net andersom. Het gezegde wil zeggen dat men eerder geneigd is voor veel matig spul te gaan dan weinig qualitatief goed spul, dus: Kwantiteit gaat boven kwaliteit.

Om weer even terug on topic te raken, ik heb de kappen op mijn speakers zitten omdat ik niet weet waar ik ze anders zou moeten laten :P . Zonder kappen zien ze er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front_rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Mijn Linn Keilidhs hebben geeneens kappen. Linn levert wel "iets" mee wat je ervoor kunt hangen maar dat moet je meer zien als een soort nylon panty die je er omheen spant.

Daarnaast, mijn luidsprekers zijn zwart en de drivers ook, het is gewoon een prachtig gezicht zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.kack-entel.com/img0/keilidh.gif

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

liever laat ik mijn kappen eraf..er zit namelijk wat heel moois onder..maar aangezien mijn lieve moeder altijd komt binnenstormen, en nog velen andere..en het recht voor mijn deur staat.. laat ik ze er liever op..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 22:38

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb de kappen van mijn zuiltjes eraf (omdat de kat anders misschien zn nagels eraan zou willen scherpen).
Op mn achterspeakers zitten de kappen wel, maar dat is voornamelijk omdat mijn vrouw dat mooier vindt.
Of het beter of minder klinkt heb ik eigenlijk nog nooit zo gemerkt.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Xanandu schreef op 10 juni 2003 @ 10:40:
Zonder kappen ben je eerder geneigd te zeggen dat je kunt horen 'waar' het geluid vandaan komt, doordat je de units ziet zitten. Dus kappen eraf en ogen dicht 8) De kappen eraf halen doordat het "stoer" is vind ik imo een beetje triest ;)
Ik vind dat dikgedrukte verhaal eigenlijk iets triester nog........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32929

TheLunatic schreef op 10 juni 2003 @ 10:51:
[...]

Ja ach... het oog wil ook wat!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Anoniem: 37864 schreef op 10 juni 2003 @ 11:17:
[...]

Je bedoelt 't waarschijnlijk net andersom. Het gezegde wil zeggen dat men eerder geneigd is voor veel matig spul te gaan dan weinig qualitatief goed spul, dus: Kwantiteit gaat boven kwaliteit.
Dat is inderdaad zoals de eigenaar van de speakers het ziet, maar ik zie het toch echt zoals ik het zelf noemde, kwaliteit boven kwantiteit dus :)
Anoniem: 32929 schreef op 10 June 2003 @ 15:32:
[...]

Ja ach... het oog wil ook wat!! 8)
Dan vind ik deze mooier :
Afbeeldingslocatie: http://www.speakerland.com/images/korrekt.jpg
Heb ik zelf niet hoor, maar mijn vader. Alleen dan ongelakt, en dus ook zonder stofkappen :) Niet dat dit te vergelijken is natuurlijk, de jouwe zijn echt volume-boxen, maar over het algemeen vind ik speakers die fijn klinken er ook fijn uitzien :)

[ Voor 38% gewijzigd door TheLunatic op 10-06-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04 09:35
't Is net als met condooms:

Zonder is niet zo veilig, wel zo lekker
Ikzelf doe aan safe sex :o

[ Voor 6% gewijzigd door DasHMauL op 10-06-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
zimbab schreef op 10 June 2003 @ 07:47:
Stof schudden we er wel af met wat Techno @ heel erg luid.
Moet kunnen ;)

Ik heb m'n kappen er ook af, vind ik er gewoon veel mooier uitzien (B&W DM602 s3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

InZane schreef op 10 June 2003 @ 16:12:
[...]

Moet kunnen ;)

Ik heb m'n kappen er ook af, vind ik er gewoon veel mooier uitzien (B&W DM602 s3).
user-icon-idee-jatter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Pubbert

random gestoord

Mijn subwoofer van mn FPS1600 was de voorkap ook "beschadigd" omdat ik mn voeten er altijd op heb. Heb ook de kap eraf gehaald en nog even helder geluid als eerst :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij een subwoofer boeit dat ook niet. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
TheLunatic schreef op 10 June 2003 @ 19:45:
[...]

user-icon-idee-jatter :+
Heb ik al redelijk lang hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

w00Dy

Make soap, not war

ik heb me ooit laten wijsmaken dat de kappen waren tegen het zonlicht, zodat de rubber niet zo snel zou verduren. :X

anyway, meestal heb ik ze erop tegen het stof.
Misschien ook wel goed tegen insecten uitwerpselen ;)

Ze gaan er alleen af als ik wil patsen 8)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk286019/warwick3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

met doek:
[afbeelding]

zonder doek:
JAJAJAJA, onze 104tjes staan ook zonder doek...megadingen en zo veel zuiverder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik heb ze erop omdat ik dat mooier vind.
Wel hoor ik verschil als ik ze eraf heb, ze klinken dan iets minder dof.
Pagina: 1