Netwerken in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik moet tussen een win98 bak en een old skool 486 wat bestanden oversturen, beide hebben een netwerkkaart, seriele en parallele aansluiting.

Vroeger was en zo'n programma fxlink, deze werkte prima, maar de dos versie (2.01) is nergens meer te vinden)

Ik heb nog wel wat proggies voor seriele en parallele overdracht, maar weet niet hoe ik zo'm kabel (parallel) moet maken, seriele heb ik al maar schiet niet op

if broken it is, fix it you should

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
programma heet voluit FastLynx en is nog steeds te downloaden. Heeft nu wel een wat luxer uiterlijk gekregen, maar nog steeds met dos mogelijkheden.
http://www.sewelld.com/FastLynx.asp

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• elgringo
hmm seriele null modem kabel werkt ook niet meer, misschien iemand hier een schema van?

• elgringo
cobratbq schreef op 09 juni 2003 @ 14:19:
programma heet voluit FastLynx en is nog steeds te downloaden. Heeft nu wel een wat luxer uiterlijk gekregen, maar nog steeds met dos mogelijkheden.
http://www.sewelld.com/FastLynx.asp
dos verbinding kent alleen lpt en com, geen netwerk....

• cobratbq
hmmm... da's waar.
Kun je niet met Ms Client en NDIS drivers een netwerk mapping diskette maken.
Check deze site eens, die hebben wat bootdisks voor TCP/IP en NetBeui enzo: http://www.bovistech.com/

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

Om hoeveel kb/mb gaat het? Anders eenmalig floppy's gebruiken.

Verwijderd

elgringo schreef op 09 June 2003 @ 14:20:
[...]

dos verbinding kent alleen lpt en com, geen netwerk....
fout. Onder dos kun je prima TCP/IP verbindingen opzetten hoor.

Wat imo makkelijker werkt is een linux-op-flop variant downloaden en deze gebruiken voor je bestandsoverdracht.

• cobratbq
idd, als je linux een beetje kent.
Wat voor mij dus nog wel ff puzzelen zal zijn :)

Kun je trouwens met een linux-op-flop variant ook gelijk het windows netwerk in dan?

edit:
Hij bedoelt dat FastLynx onder dos niet zo makkelijk TCP/IP verbindingen kan maken. Het is idd wel mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door cobratbq op 09-06-2003 14:27 ]

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Je kunt de files ook overzetten met Total Commander 5.51 en LPTdos. Beide programma's zijn te vinden op http://www.ghisler.com. De kabel wordt ook in het programma (schema) behandeld. Makkelijker kan toch niet ..... ;)

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

• cobratbq
ja maar da's LPT link en het gaat om TCP/IP link ...
Maar wel een leuk programma hoor :)

• elgringo
cobratbq schreef op 09 June 2003 @ 14:35:
ja maar da's LPT link en het gaat om TCP/IP link ...
Maar wel een leuk programma hoor :)
Nee gaat om een verbinding tussen 2 pc's..

• cobratbq
ok U win :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Wat voor filesystem staat er op die 486?

Als het gewoon fat(32) is kun je idd MSnet (via Bart's netboot flop) of netstarter gebruiken. Gebruik ik zelf om te klonen over lan naar een w2k fileshare. Bart's flop is echt uitgebreid en ruim 100 driver modules staan voor het grijpen.
Je kunt ook via de Bootdisk Wizard van Ghost een passende drive-mapping flop maken, maar dat kost (officieel) een licentie en levert niet altijd een werkende flop (te weinig driver templates).

Verwijderd

Uh netware lite of personal netware een idee.. ok is geen TCP/IP maar IPX.. werkt ook ;)

Verwijderd

Fastlynx is later Winlynx geworden (van Rupp), ik heb vast no wel ergens een versie liggen maar tis geen shareware. Als je wel een nullmodemkabel (http://www.stack.nl/~marcolz/null-modem.html) hebt zou je een interlnk kunnen proberen wat bij dos 6(.22) zat.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Zip-disk gebruiken ?
Of CD-brander in de W98 bak ?

Bouw anders even een HD (van de 486) over.

Of nog beter: gebruik Google om het schema van een null-modem kabel te vinden

[ Voor 34% gewijzigd door Brothar op 09-06-2003 23:44 ]

eagle

Verwijderd

www.bootdisk.com (uit de faq)

staan ook dos-boot images met netwerkondersteuning bij. Dan met net use shares benaderen.

//edit
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
A highly professional network boot disk for connecting to a network share on a Windows 9x/ME/NT4/2000/XP or Linux Samba machine. Also allows you to use network applications such as SSHDOS (secure shell) or Ghost Peer-to-peer/multicast, using Packet driver interface.

Best features are:
Modular design
PCI nic auto-detect
Supports TCP/IP, Nwlink and Netbeui protocol
Very easy driver plugin support (100 driver plug-ins currently available)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 00:04 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DOS 6.22 heeft intersvr en interlnk (beide .exe geloof ik). Hiermee kun je een seriele of paralelle verbinding opzetten. Die 486 moet dat met een bootdisk makkelijk aankunnen; die 98se mits je geen FAT32 hebt draaien moet dat ook snappen. En anders een oude versie van norton commander voor dos...die heb ik zelfs onder een dos-prompt onder XP aan de praat gekregen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zie met name de post van hezik, en anders idd FastLynx gebruiken.
Is allemaal wel erg makkelijk met de search en de FAQ te vinden hoor ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.