[HTML/JS]scherm focus geven

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
He allen,

Ik heb een vraagje maar ik weet niet precies met welke scripttaal het opgelost moet worden.

Als men begint op de site dan kan men later via een andere site iets aanvragen. Als er iets aangevraagd is dan volgt er een scherm met een status. Als deze wordt gesloten dan zou de eerste scherm weer focus moeten krijgen zodat men door kan gaan.

Ik heb dus 3 schermen die blijven bestaan. Het enige wat er moet gebeuren is focus geven aan de eerste (tevens hoofdscherm) scherm.

Hoe kan ik dat het beste oplossen?

grtz Paco

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Als je netjes via je eigen window de method window.open(args) gebruikt kun je het window object dat geopend wordt toekennen aan een variabele.. Je kunt hier dus netjes methods en properties aan hangen (Denk aan externWindow.onClose = mijnFunctie)..

Kijk eens op http://www.dynamicdrive.com oid.. genoeg over te vinden.

Download my music on SoundCloud

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dan zal je (als ik je warrige verhaal begrijp) met openers moeten werken:

code:
1
2
/* van 3e naar 2e */ window.opener.focus();
/* van 3e naar 1e */ window.opener.opener.focus();

Weet niet zeker of het werkt, en of dit is wat je bedoelt, maar het komt denk ik aardig in de buurt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• snrg_Paco
hij geeft een melding dat het niet een object is of null is en dat klopt misschien ook wel omdat het scherm niet door de methode window.open is aangemaakt.

Ik moet dus inderdaad met argumenten werken zoals dominic zegt maar ik kan er niets over vinden op het Internet of ben ik soms slechtziend? Op dynamicdrive of hotscripts kan ik niets vinden.

grtz Paco

• snrg_Paco
ok hij doet nu wat ik wil maar ik stuit dan weer gelijk op een probleem.

Als hij weer terug gaat naar het eerste scherm dan zou hij eigenlijk het 2e scherm ook moeten sluiten. Ik kan dus niet meer met opener.focus werken omdat hij z'n opener kwijt is geraakt als ik het 2e scherm window.close gebruik. Hoe zou ik dan me eerste scherm kunnen focussen zodat ik toch het 2e scherm kan sluiten.

grtz Paco

• snrg_Paco
ik betrap mezelf op het snel typen en niet nadenken

mijn excuses daarvoor maar heb ik nu wel een vraag.. kan ik checken of er een window al bestaat of niet. Stel hij is op de achtergrond dan moet het focus krijgen maar als hij niet bestaat dan zou het scherm aangeroepen worden. Is daar een check voor toevallig want die kan ik echt nergens vinden.

grtz Paco
Pagina: 1