Toon posts:

webpagina voor Pc-Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webpagina gemaakt die zowel op de pc als op de mac er uitstekend moet uitzien. Op de pc kan ik dat zelf zien, echter ik heb geen mac tot me beschikking. Is er een manier om de html te testen zodat de pagina op de mac niet verschillend er uitziet en dat bijv. tussenruimtes anders zijn....?

Kan iemand zo ie zo vertellen wat precies het verschil kan zijn tussen pagina's op mac en pc?

IE 6, mac IE.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik herinner me een site, die een gratis proeftermijn aanbood, waarmee je een site met alle browsers kon laten bezoeken door die server, en die maakte er dan een screenshot van. Ik zal eens even zoeken of ik die nog kan terugvinden, dat is hier namelijk perfect voor :)

/edit: niet gevonden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Thijsmans op 09-06-2003 13:20 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Het lijkt em dat IE beide pagina's gelijk weergeeft. Alleen met browsers als mozilla, Netscape kun je problemen ondervinden.

(Kun je zelf ook allemaal installeren en testen natuurlijk)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een site gemaakt die er op IE en op Mozilla/Netscape goed uitziet. In dat geval ga ik er altijd maar vanuit dat ie op de Mac dus ook goed is.

Als je je zoveel mogelijk aan standaarden houdt zijn er niet zoveel problemen. Ok, soms is dat niet mogelijk.

Expanding the inexpandable

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Expander schreef op 09 June 2003 @ 13:25:
Als je je zoveel mogelijk aan standaarden houdt zijn er niet zoveel problemen.
Als dat nou eens echt waar was, werd het maken van cross-browser website's stukken makkelijker.
Je hebt waarschijnlijk nog nooit met IE onder MAC gewerkt?

Verwijderd

ook al maak je um IE op de pc ... zeg nix dat het op de MAc ook zo eruit ziet ... het beste is gewoon iemand zoeken mat een MAC die je site kan testen

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Misschien nog een aspect om naar te kijken, is het wel rendabel om ook Mac-compatible te maken?
Statistics

Afbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/modules/Statistics/images/windows.gif Afbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/leftbar.gifAfbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/mainbar.gifAfbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/rightbar.gif 98.88 % (13703) (Windows)
Afbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/modules/Statistics/images/mac.gif Afbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/leftbar.gifAfbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/mainbar.gifAfbeeldingslocatie: http://frontpage.vietcong.nl/themes/NukeNews/images/rightbar.gif 0.505 % (70) (Mac/PPC)

Bron: (c) vietcong.nl

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

ilovetechno schreef op 09 June 2003 @ 13:20:
Het lijkt em dat IE beide pagina's gelijk weergeeft.
IE voor de mac is evenveel compatible met de IE voor de PC

als een porsche is met een lada

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 09 June 2003 @ 14:14:
Misschien nog een aspect om naar te kijken, is het wel rendabel om ook Mac-compatible te maken?

[...]
/me gaat nu met alle macs in het huis vietcong.nl bezoeken >:)
Over t algemeen, als je niet te veel IE only dingen uithaalt (die dus niet standaard zijn) en het niet te ingewikkeld maakt is alles over t algemeen wel compatible...

Of je developed gewoon op een mac, dat kan ook :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Pram; die stats van Mac/PC IE gebruik zijn niet echt van toepassing dunkt me gezien een game site van een Vietnamese shoot-em-up een compleet andere doelgroep (en dus bezoeker) heeft van de website als je het vergelijkt met "algemene" websites.

McCane: Nee zo'n manier is er niet bij mijn weten :)
Maar als je de search hier een aantal maal raadpleegt zul je te weten komen dat IE voor Mac zo buggy als de pest is en dat je dus met 1 site nooit op PC en Mac in IE een goed weergegeven pagina kunt laten zien....

Als het je echt hoog zit, zit er weinig anders op dan 2 aparte sites te bouwen....

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[...]
Lijkt me een beetje onzinige statistiek. Deze vedeling kom je misschien tegen bij tmf.nl maar een applegerichte site heeft natuurlijk een heel andere verdeling

Tevens geeft de topicstarter aan dat het ook 100% op een mac moet werken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Met het programma Basilisk II kon je toch een Apple-omgeving creëren op de PC met OS 7.5 die Apple vrijgegeven had?

Het staat me bij dat de redactie van Computer!Totaal het zo'n dingetje vond omdat je met Basislisk II dan ook het internet opkon door Basilisk heen.

[edit]
Ik weet alleen niet of er ook een IE voor OS 7.5 is :?

[ Voor 13% gewijzigd door DUX op 10-06-2003 00:47 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Mafioso
  • Laatst online: 09:36
Denk dat je met gevalideerde (X)HTML en CSS een heel eind komt. IE op Windows of Mac gaat wel anders met bepaalde dingen om.

Dit lijkt me daarbij een handige site:
http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/

[edit]
Er staat me ook iets van bij dat de manier waarop fonts werden gerendert ook anders was, waardoor als je size in punten (pt) op gaf het niet overeen kwam. Daarom was het gebruik van px als eenheid beter.

Ik kan helaas niet zo snel een site vinden die dit bevestigt. toch wel:
http://www.rfwilmut.clara.net/about/fonts.html

[ Voor 48% gewijzigd door Mafioso op 10-06-2003 00:59 ]

Verwijderd

Ik heb een website gemaakt welke XHTML 1.1 strict is. Deze website voor op alle PC browsers perfect geshowt. Op de MAC is het geen drama maar sommige elementen woren niet goed gerendered door de browser. Hetzelfde geld voor de nieuwe Safari browser van Apple zelf. Ik zou als ik jou was ook hierop gaan testen omdat nu het contract met MS is afgelopen Safari steeds vaker gebruikt zal worden. Waarschijnlijk zullen nieuwe OSX versies helemaal geen IE meer installeren maar word standaard Safari bijgeleverd.

Wanneer je wilt kan ik wel even de website voro je kijken en enige screenshots maken in zowel Safari, IE en Mozilla op de apple.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 07:27:
Ik heb een website gemaakt welke XHTML 1.1 strict is. Deze website voor op alle PC browsers perfect geshowt. Op de MAC is het geen drama maar sommige elementen woren niet goed gerendered door de browser. Hetzelfde geld voor de nieuwe Safari browser van Apple zelf. Ik zou als ik jou was ook hierop gaan testen omdat nu het contract met MS is afgelopen Safari steeds vaker gebruikt zal worden. Waarschijnlijk zullen nieuwe OSX versies helemaal geen IE meer installeren maar word standaard Safari bijgeleverd.

Wanneer je wilt kan ik wel even de website voro je kijken en enige screenshots maken in zowel Safari, IE en Mozilla op de apple.
Dat nu Safari geleverd wordt in plaats van IE wil niet zeggen dat alle bezoekers nu via Safari komen. Integendeel, veel mensen met oudere MAC-OS'sen gebruiken gewoon IE, en die stappen echt niet allemaal tegelijk over naar Safari. Duurt nog wel jaren voor de meerderheid Safari gebruikt.

En verder denk ik dat Safari redelijk gelijk staat aan Mozilla en consorten. Toch allemaal de Gecko-engine?

Verwijderd

Dan ken je de apple community nog niet. Deze mensen zet zich fel af tegen alles wat ook maar met de PC te maken heeft. En Microsoft hoort hier dan ook wel bij. Ik denk dat daarom de mensen snel gaan overstappen op Safari ipv. IE. Kijk ook naar hoe IE zijn positie heeft gekregen, doordat Microsoft standaard zijn browser ging leveren bij hun OS'en. Mocht het pas over een paar jaar zijn zoals jij zegt, dan nog zou ik rekening ermee gaan houden met deze toch wel belangrijke speler. En raar dat mijn website in Mozilla er goed uitziet, en dat Safari hem toch net iets anders renderd. Ik weet het neit zeker, maar volgens mij heeft apple hem juist niet op de Mozilla programmatuur gebouwd, dit omdat deze veels te veel rompslomp aan code had. Een andere speler (weet de naam niet meer) had dit veel compacter. Maar zoals gezegd, dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

[list]
• Safari is nog NIET uit, en wordt dus NIET standaard meegeleverd
• Safari is gebaseerd op KHTML
• Safari is nu bij v80, en zal wellicht of 2-3 weken final worden

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

even omhoog halen, dit topic komt namelijk precies overeen met mijn probleem, maar ik kan hier nog geen antwoord vinden.

Mijn site heb ik zoveel mogelijk volgens standaards gemaakt (XHTML en CSS volgens W3C), en op een paar kleinigheden klopt het gewoon. Ik kan hem hier ook gewoon goed zien (minimale resolutie 800x600), maar nu hoor ik ineens dat mac gebruikers hem niet goed kunnen zien. Dit stoort mij toch wel, omdat ik wil dat ie helemaal goed is!

het gaat om de site: http://www.pulse-djs.com

dus weet iemand inmiddels al een site waar je verschillende browserviews kan bekijken of iets dergelijks?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

xhtml? Ik zie allemaal font-tags :P Daar zijn dus span-tags voor ;) search/replace font->span dus :)

Ik krijg overigens ook geen handjes op de links in het menu.. dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me (anders wel een hele verwarrende keuze).

Verwijderd

Bosmonster schreef op 29 July 2003 @ 20:41:
xhtml? Ik zie allemaal font-tags :P Daar zijn dus span-tags voor ;) search/replace font->span dus :)

Ik krijg overigens ook geen handjes op de links in het menu.. dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me (anders wel een hele verwarrende keuze).
goed, fonts zijn dus kleinigheden die nog moeten worden vervangen..

en die handjes-vervanging is met opzet, hoewel ik er nu over twijfel aangezien je niet de eerste bent..

maar ik neem aan dat je hem niet op een mac bekeken hebt?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nope.. kan morgen wel even kijken als ik tijd heb.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Nee, idd niet op de mac bekeken :)

Verwijderd

als je zou willen graag, kan alleen op een mac op school...............en het is vakantie :P

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Prammenhanger schreef op 09 juni 2003 @ 14:14:

[...]
Is Vietcong dan wel MAC-compatible :X

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:24:
... maar nu hoor ik ineens dat mac gebruikers hem niet goed kunnen zien. Dit stoort mij toch wel, omdat ik wil dat ie helemaal goed is!

het gaat om de site: http://www.pulse-djs.com
simpel foutje:
code:
1
[img]"images\splash.jpg"[/img]

backslash is toch echt een PC-dingetje, daarvan zal je vast liever:
[img]"images[b]/[/b]splash.jpg"[/img] willen maken, mac's en linux-bakken krijgen dan alles wel goed te zien

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

als je gewoon aan de standaarden zult houden, zal je site perfect zichtbaar zijn in mac-omgeving.

microshoft lapt wel eens meer zn laarzen aan standaarden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 00:27:
als je gewoon aan de standaarden zult houden, zal je site perfect zichtbaar zijn in mac-omgeving.

Ja.. dat maakt het ook des te beroerder dat veel Maccers ook nog eens surfen met een vreselijk brakke IE op hun Mac. Wat dat betreft is je comment wel kort door de bocht.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:27:

riekt naar een flame... :(

anyway, IE voor MAC is destijds ontwikkeld door een ander team dan IE voor windows; sommige dingen zijn beter in de MAC versie geimplementeerd (ik meen dat de CSS ondersteuning beter zou zijn dan die van IE5), sommige dingen minder goed of niet. Ook schijnt IE voor MAC meer met bugs te kampen te hebben dan IE voor windows (ws omdat het niet doorontwikkeld is en er weinig tot niets meer aan support gedaan wordt).

Anyhow, ik ben van mening dat als je op professionele basis met webdesign bezig wilt zijn je ook zult moeten investeren; schaf dus gewoon een Maccie aan, dat verdient zichzelf heus wel eens een keer terug.
Ben je vanuit hobby met webdesign bezig (zoals ik) dan hebben die Mac gebruikers gewoon pech en krijgen ze een linkje van me naar de laatste Mozilla ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Op de Mac (OSX + IE) is -ie inderdaad niet te bekijken.
Even wat screenshots.

pulse-djs.com:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lu.di/pulse-djs.jpg

Leeg dus!?
edit:
Blijft leeg met Safari

pulse-djs.com/home:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lu.di/pulse-djshome.jpg

Niet compleet, de teksten verspringen, de links zijn leeg en werken niet.
edit:
Met Safari is ie OK, hetzelfde als op de PC met IE 6

pulse-djs.com/gallery:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lu.di/pulse-djsgallery.jpg

Meer screenshots maken had geen zin. :'(
edit:
Maar met Safari OK

Daarom surf ik ook liever met m'n PC. Maar als je doelgroep Mac-gebruikers zijn, zal je toch iets moeten bijsturen. Sterkte.
:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 03:35 . Reden: Aanvulling i.v.m. resultaat Safari ]

• The Dolf
  • Niet online
Waarom testen met IE?

IE wordt iig niet meer ontwikkeld voor de mac. En apple is met Safari gekomen (gelukkig)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

The Dolf schreef op 30 July 2003 @ 02:20:
Waarom testen met IE?

IE wordt iig niet meer ontwikkeld voor de mac. En apple is met Safari gekomen (gelukkig)
Omdat er nog vele Mac gebruikers zijn die niet met OSX werken. En dus niet met Safari.

Overigens heb je wel gelijk en loopt de site met Safari (meteen maar even geïnstalleerd) bijna hetzelfde als op de PC (met IE 6), maar pulse-djs.com is nog steeds leeg!? |:(

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 00:36

phizzie

always look on the bright side

Over Safari gesproken:
Er zijn strenge minimumeisen voor dit programma, namelijk OSX 10.2, ookwel Jaguar genoemd. Het percentage MAC gebruikers dat ook al voldoet aan OSX 10.2 EN dan ook nog Safari heeft geinstalleerd zal wel erg laag liggen. Voornamelijk ook omdat de 'hippe' imacs [bureaulamp editie] werden geleverd met OSX 10.1. Een upgrade is ook aardig aan de prijs, dussss..
Safari heeft echter voor zover ik weet [ik houd me er nog niet zo heel erg lang mee bezig] wel erg veel overeenkomsten met Mozilla, dus gebruik dit om te checken of het er goed uit ziet. :)

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Haal die site eens door een validator heen - dat zal een stukje schelen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik snap ook niet zo goed waarom men het als een obstakel ziet een site zo te bouwen, dat hij in alle browsers werkt.
Afgezien van wat CSS en uitlijnverschillen, werken alle browsers hetzelfde. Je moet wel enorme rotzooi maken en het hele concept van het WWW missen, wil je niet een op alle platformen en OS'en en browser (-versies) werkende site kunnen maken.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

zou iemand mijn site misschien ook willen bekijken? Is volledig w3c valid html en css. Heb alleen nooit de mogelijkheid gehad om hem op een mac te testen. Wel getest in IE5.0 5.5 6, Mozilla 1.3, 1.4, Opera 7.

Heb idd wel gehoord dat ie5 op de mac rare dingen kan doen, dus ben benieuwd.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
crisp schreef op 30 July 2003 @ 00:36:
Anyhow, ik ben van mening dat als je op professionele basis met webdesign bezig wilt zijn je ook zult moeten investeren; schaf dus gewoon een Maccie aan, dat verdient zichzelf heus wel eens een keer terug.
Precies, kijk gewoon even op www.marktplaats.nl en zoek naar een 2dehands iMac ofzo. Hoeft echt niet zoveel te kosten ;).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Onze Imac kostte een kratje bier.. dus inderdaad ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CrashOne schreef op 30 juli 2003 @ 09:05:
zou iemand mijn site misschien ook willen bekijken? Is volledig w3c valid html en css. Heb alleen nooit de mogelijkheid gehad om hem op een mac te testen. Wel getest in IE5.0 5.5 6, Mozilla 1.3, 1.4, Opera 7.

Heb idd wel gehoord dat ie5 op de mac rare dingen kan doen, dus ben benieuwd.
Op IE5 doet ie het hier prima op de Mac :)

Je ontwerp is alleen te hoog.. op 800/600 is het dus niet echt een lekkere site om te bekijken (scrollen om te je content te kunnen scrollen :P). En dat na iedere klik weer.. behoorlijk storend :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2003 09:21 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dank je! De mensen die op 800*600 de site bekijken zullen er mee moeten leven, sorry!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

RM-rf schreef op 30 juli 2003 @ 00:20:
[...]

simpel foutje:
code:
1
[img]"images\splash.jpg"[/img]

backslash is toch echt een PC-dingetje, daarvan zal je vast liever:
[img]"images[b]/[/b]splash.jpg"[/img] willen maken, mac's en linux-bakken krijgen dan alles wel goed te zien
jezus dat ik dat niet gezien had |:(

thanx :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 01:33:
Op de Mac (OSX + IE) is -ie inderdaad niet te bekijken.
Even wat screenshots.

pulse-djs.com:

[afbeelding]

Leeg dus!?
edit:
Blijft leeg met Safari

pulse-djs.com/home:

[afbeelding]

Niet compleet, de teksten verspringen, de links zijn leeg en werken niet.
edit:
Met Safari is ie OK, hetzelfde als op de PC met IE 6

pulse-djs.com/gallery:

[afbeelding]

Meer screenshots maken had geen zin. :'(
edit:
Maar met Safari OK

Daarom surf ik ook liever met m'n PC. Maar als je doelgroep Mac-gebruikers zijn, zal je toch iets moeten bijsturen. Sterkte.
:)
dat snap ik dus echt niet he! alles (inclusief menulinks) is gepositioneerd met divjes, allemaal absoluut. Maar goed, dan hebben de Mac gebruikers maar pech want ik zou niet weten hoe ik dat op moet lossen. En mijn doelgroep is toch niet meer dan normaal de Mac-gebruiker. Maar met Safari deed ie het ok zei je?

enniewee de eerste pagina met het splash screen is gefixed nu

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
misschien ligt het ook wel aan die javascript met viewphoto.php. Met Opera 7.11 laat ie hem ook net goed zien zoals met IE.
Maar ik zou je er niet zo druk over maken hoor, zolang die maar te bekijken is met IE en netscape...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik zou de comments in je CSS eens proberen weg te halen.

Verwijderd

chem schreef op 30 July 2003 @ 12:53:
Dit zou idd wel iets uit kunnen maken.

Vedder werk de site goed op:
Windows 2000 SP4
Mozilla 1.4

Verwijderd

chem schreef op 30 juli 2003 @ 12:53:
done :)

Verwijderd

[...]
Tja! Vind je het logisch als je op een windows-game site gaat kijken |:( .

Als je een echte web/graphic design site hebt kan je ik je vertellen dat de meeste bezoekers macgebruikers zijn....

Verwijderd

ach het is niet zozeer dat ik veel mac bezoekers zal krijgen. Maar het irriteert me gewoon dat ze het niet goed kunnen zien ;) beetje perfectionistisch he

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 00:39:
[...]

Tja! Vind je het logisch als je op een windows-game site gaat kijken |:( .

Als je een echte web/graphic design site hebt kan je ik je vertellen dat de meeste bezoekers macgebruikers zijn....
Dat zal wel meevallen.. iig wat web betreft.. Een site over webdesign zal denk ik 95%+ windows gebruikers trekken. Gaat het over DTP/offline vormgeving e.d. zal het merendeel mogelijk wel Mac gebruikers zijn.
Pagina: 1