Toon posts:

[~ Virus?] Tilde in hoofddirectory *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal.

Ik vermoed dat ik een computer virus op mijn pc heb. Wat is nu het probleem. Soms komt ineens zonder reden een file op mijn desktop, c root, c:\documents & settings\username. De file heet ~ en heeft geen extensie. Wat is dit?

Als ik hem met notepad open zie ik veel lege ruimte met wat tekens en bijna bovenin iets met Main Identity. Dis dus het Microsoft adresboek van windows en outlook. Als ik iets erin wijzig veranderd deze file niet qua grootte, wat als je iets wijzigd wel zou moeten. Ik kijk overigens naar de echte grootte met bytes en die wijzigen niet.

Weet iemand wat dit is? Virus?

groeten en alvast dank. Christiaan

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pak je virusscanner en scan :)

dan weet het je het :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
online virusscannen : http://housecall.trendmicro.com/

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat ken ik mijn virusscanners zien nix, totaal nix. draaien ookgeen vage processen en in mijn registry is ook alles netjes bij dat RUN.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

~ kwam altijd in mijn root. (C:\)

Sinds ik Windows opnieuw geinstalled heb is het weg. Naar mij weten is het geen virus, maar wat het dan wel is zou ik niet weten. Heb je al op Spyware gecontroleerd?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals verwacht vindt de search erg weinig op "~" maar ik kan me herinneren dat deze bestanden horen bij een applicatie die je draait; MSN (plus :? ) oid... niets om je zorgen over te maken dus.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Heb ik soms ook last van, volgens mij zou het iets kunnen zijn van MSN Messenger en Outlook samen. Ik krijg het meestal alleen als ik ze allebei snel afsluit of iets uit Outlook sleep.
Iig een oplossing hiervoor of een verklaring zou handig zijn...

Omelette du fromage!

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 12:58:
Ja ok dat ken ik mijn virusscanners zien nix, totaal nix. draaien ookgeen vage processen en in mijn registry is ook alles netjes bij dat RUN.
meld dit dan in je topicstart:
TopicStart

wat heb je verder gedaan, adaware gedraaid :?

Verwijderd

Topicstarter
OK maar het vage is dat het nu ook op mijn server is te vinden waar geen programma;s op draaien, behalve Powershute Plus, Adaptec SCSI RAID MAnager en Backup Exec.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=tilde file on desktop] tada
The ~ file is the backup file for your address book. Do you have Outlook Express or Outlook? The April patch for Outlook Express Q330994 created this problem. You can remove this update from the Add/Remove Programs and the problem will be gone. Or you can live with it and wait for the next Outlook update, which may get rid of it.

What happens normally is when you update your address book, it is stored in the address book folder. In the same folder, the backup address file is updated, for example, user.wab becomes user.wa~ . But the April patch caused this user.wa~ not to be updated. Instead the backup file ~ is created on the desktop. If you open it, you may recognize some content of your address book.

[ Voor 92% gewijzigd door Spider.007 op 09-06-2003 13:04 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Maarten
  • Niet online
Onder welk OS is dit :?

weer de info die ik mis, en die jij niet geeft...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

IK keek net ff in me C:/ schijf, maar daar heb ik ook een file die ~ heet.

Der zit allemaal vreemde tekentjes en blokjes in als ik hem open in Program File Editor.

Weet zo ook niet wat het is

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:33

BaRF

bijna kerst

niet een temp-file van 1 of ander progje? beetje rare plek ok, maar wie weet :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Helmet
  • Laatst online: 13:34
rename die ~ maar eens naar test.wab :)
je zult zien dat het inderdaad gewoon een backup is van je windows address book
heb het hier ook in de C root (windows 2000)

Icons are overrated

Verwijderd

Heb em ook, ik zie de inhoud van m'n contactpersonenlijst van Outlook Express voorbijkomen.

Edit: you may call me really slow.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK thx. Loos alarm, je je weet nooit tegwoordig. Zeker nu ik laatst 2 programs met edonkey had binnengehengeld...

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ja dat moet je ook niet doen he, dat leechen ;)
Happy to hear, dat het niet schadelijk is. :)

Omelette du fromage!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel ontCAPST en bijgewerkt voor het nageslacht ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

* nuttige kick *

Is er eigenlijk al een nieuwe patch welke het probleem van deze patch verhelpt? Ik heb nu de patch gewoon verwijderd, maar dan zitten er misschien weer lekken in OE.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1