Toon posts:

Server op zolder... wat voor kleine kast beneden?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed... het volgende... mn server staat nu op zolder. Dat wil ik misschien zo houden, omdat een pc in de woonkamer geen porum is. Althans, dat vind ik. Ik wil echter wel beneden een 17"tft neer gaan zetten i.c.m. draadloos toetsenbord.
Wat zou beter zijn:
OF, ik verleng mn USB-keyboard met 2x5m via een gevoede USB hub tot aan de woonkamer, en sluit mn 2.5GHz draadloze audio/video aan op de tft,
OF, ik moet een of andere workstation beneden neerzetten, die via 802.11g verbonden is met de server. Nadeel hiervan is volgens mij wel dat je gebonden bent aan de specs van je workstation.

Nadeel van de laatste oplossing is wel weer dat ik een mooie kast moet hebben (soort videorecorder-look...waar vind ik die?) en dat ie stil moet zijn (waterkoeling...kan dat in een videorecorder-look kast?)

wat denken jullie ervan...

Verwijderd

je kan een micro atx kast nemn, alleen moet je wel een micro atx board hebben.
of mischien een 3u kastje nemen ofzo

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Koop een Asus Pundit
http://www.barbones.com/Images/pundit/page1.htm meer heb je niet nodig :P

Alle proemn in n drek

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 13:29
videorecorder look kasten: http://www.colorcase.be/html/spading/cases.php (niet echt goedkoop overigens)

Ander optie evt. een shuttle barebone http://www.shuttle.com

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Ik weet niet wat je precies op die server wil doen, maar met een PC beneden kun je via RDC ook op de server werken. Dan heb je (gedeeltelijk) de specs van de server op de PC beneden. Bij gamen enzo trekt je netwerk dat echter niet.

ja, graag!

Verwijderd

Wat wil je gaan doen in de woonkamer op de PC ?

Er zijn trouwens zat kasten te koop die niet eens op PC kasten lijken, en anders stealth je die pc kast gewoon in een tafel/kist/stoel.

Je zou het ook kunnen omdraaien: je PC zo mooi maken dat je hem ingelijst aan de muur kunt hangen....

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik zou naar een kast kijken met een via epia M moederbord, zeer klein

Makerij Hofman

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wil ik gebruik maken van de rekenkracht die op zolder die nu in een grote Chieftec kast-zit. Daar komt het op neer.

Oh ja, EN hij moet dus muisstil zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 13:47 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Kop dan inderdaad een klein mooi kastje (snelheid proc maakt niks uit) en dan via netwerk terminal server of andere (VNC) gebruiken zodat je eik werkt op server boven en de client benenden alleenmaar data doorgeeft ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik ben bezig met een micro-atx kast met daarin een nforce micro-atx board en waterkoeling.. hopelijk heb ik over 2 weken pics als me mobo binnen is.

Gebruik maken van de rekenkracht zal niet echt lukken omdat je flink wat overhead hebt, je bent dan beter af met een epia of micro-atx box met een flinke proc erin (tbred b's worden amper warm en kunnen op een lagere clock op extreem lage voltages lopen icm 2k busdisconnect zijn ze extreem koel)

Verwijderd

Topicstarter
Ben je dan wel afhankelijk van sound/video on-board? Of kun je in een micro-atx kast gewone pci- en agp-kaarten zetten?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 14:10:
Ben je dan wel afhankelijk van sound/video on-board? Of kun je in een micro-atx kast gewone pci- en agp-kaarten zetten?
Vaak alleen low-profile kaarten.
En bij de meeste Micro ATX boarden zit alles al onboard.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• OverSoft
  • Laatst online: 06-08 11:46
je tft info verzenden via 2.4ghz gaat trouwens niet werken, dit is TV resolutie en geloof me... DAT WIL JE NIET...

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Als je een terminal benedeen zet hoefd hij aleen het beeld/geluid/invoer te verwerken.
Als je games enzo gaat spelen dan gaat dat niet helemaal lukken zonder GB-LAN.
Wat je ook kan doen is zo`n remote setje kopen.
Dat stuurt beeld/geluid/invoer via een UTP kabel naar de andere pc (en terug).
Met dit setje kan je pc max. 100m van de monitor e.d. staan.
Of je kan je pc in een andere ruimte zetten en tb, muis, monitor een paar metertjes verlengen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
BJDI schreef op 09 June 2003 @ 14:57:
Als je een terminal benedeen zet hoefd hij aleen het beeld/geluid/invoer te verwerken.
Als je games enzo gaat spelen dan gaat dat niet helemaal lukken zonder GB-LAN.
Wat je ook kan doen is zo`n remote setje kopen.
Dat stuurt beeld/geluid/invoer via een UTP kabel naar de andere pc (en terug).
Met dit setje kan je pc max. 100m van de monitor e.d. staan.
Of je kan je pc in een andere ruimte zetten en tb, muis, monitor een paar metertjes verlengen.
Dan mag je wel een dik gigabit netwerk aanleggen, wil je fatsoenlijke overdracht hebben :(.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het dus de beste oplossing om een mooie VCR-look kast te kopen met waterkoeling erin... en dan met high-end specs... is nog steeds de vraag: passen daar gewoon alle pci/agp kaarten in?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Termi schreef op 09 juni 2003 @ 15:04:
[...]

Dan mag je wel een dik gigabit netwerk aanleggen, wil je fatsoenlijke overdracht hebben :(.
Als je mijn post ff doorleest, zie je dat ik dat ook heb gezegd. 8)7
Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 15:58:
Eigenlijk is het dus de beste oplossing om een mooie VCR-look kast te kopen met waterkoeling erin... en dan met high-end specs... is nog steeds de vraag: passen daar gewoon alle pci/agp kaarten in?
Meestal hebben die kastjes 1a2 sloten.
Ik denk dat je dan bij 2 sloten een pci en een agp hebt.
Maar grafische kaartjen zijn er ook in PCI uitvoering.
High end specs zal niet nodig zijn.
Een GB-LAN kaartje is genoeg.

[ Voor 55% gewijzigd door BJD op 09-06-2003 16:04 ]

Verwijderd

Je kan ook via een KVM-switch vanaf beneden remote op de server werken. Heb alleen een keyboard, muis en scherm nodig.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03
sterker nog een kvm-extender over cat 5

Afbeeldingslocatie: http://www.networktechinc.com/images/st-c5kvmrs-600.jpg

op het werk heb ik een setje van blackbox (of was het nou belkin ...) anyways 20Meter zonder problemen

Repareren doe je zo.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 22:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Het ligt eraan wat je eigenlijk op je werkstation wilt gaan doen, maar als het licht is:

Score ergens een Boundless Capio'tje (nu Neoware Capio II) en regel dat je winxp op je server hebt staan, een Capio is een heel klein embedded pc'tje wat via WinCE of Linux boot en waarmee je connectie kunt maken naar RDP of ICA servers. Je kunt je tobo + muis + VGA aansluiten, en soms ook je sound en dergelijken... ligt aan de software van de Capio... die Capio is ongeveer zo groot als 4 cd hoesjes en is ongeveer 8 cm hoog. Passief dus geen geneuzel met geluid... ideaal als je lichte toepassingen zoals office of andere dingen wilt gaan doen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 22:11
Sine schreef op 09 June 2003 @ 16:13:
sterker nog een kvm-extender over cat 5

[afbeelding]

op het werk heb ik een setje van blackbox (of was het nou belkin ...) anyways 20Meter zonder problemen
Die dingen zijn wel leuk, maar ik denk niet dat hij elke keer naar de zolder wil lopen om een cd-tje te verwisselen, hij zou dan ook nog een externe dvd speler er bij moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
kvm-extender... dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Levert dit bij gamen geen problemen op? Oftewel: wat zijn de nadelen van zo'n kvm-extender?

Ik moet de afweging maken om een muisstille, mooie pc beneden neer te zetten of te gaan werken met apparatuur als de kvm-extender.

Verwijderd

ik zou eventjes wachten en een MSI mega pc kopen die komt aan het einde van deze maand uit, deze kun je tevens ook nog als mp3 stereo gebruiken en ziet er als look ook als stereo uit
http://img.hexus.net/cebitsff/MSI-megapc.jpg

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 09:47

AcouSE

Swedish Chef

Aangezien dit verder niets met modden te maken heeft, hoort dit topic in Overige Hardware

[CME] -> [OH]

Verwijderd

zoals rikz al zij: meschien kan je een thin client opzetten: hebt gewoon een pc nodig waar een os op draait dacht ik en alle rekenkracht komt van je server. met windows 2000 server kan je zelfs op je client de windows van je server gebruiken. zoiets moet ook wel bestaan voor linux. en je pc hoeft niet snel te zijn. net genoeg voor windows.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Misschien kan je ideeën opdoen op http://www.miniitx.com

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Het komt allemaal ook omdat ik mn pc als centrale unit wil gaan gebruiken. Ik heb een hekel aan allemaal losse componenten, die ook nog eens ontiegelijk duur zijn. Koop voor een paar honderd euro een geluidskaart, en je benadert de kwaliteit van professionele apparatuur. Dus waarom zou je daar geen gebruik van maken? 1pc, speakers wegwerken, en een beamer. Klaar ben je.

probleem blijft imo dat je gebonden bent aan low-end video en audio met die mini-atx spullen... behalve dan bij die MSI kast...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 19:21 ]

Verwijderd

Eigenlijk is dit de enige geschikte desktop-case (ATX) die ik gevonden krijg als ik door de Pricewatch loop:
Coolermaster 610-GX1
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/case/products/images/610-gx1.jpg

Kan ik hier gewoon waterkoeling inzetten of is er te weinig ruimte in een desktop?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dat is volgens mij de Coolermaster waar ook gewone PCI-kaartjes inpassen. Dus niet een low-profile versie

Dat ding heeft ruimte voor 2x 5.25" en 2X 3,5" intern, en er past een normale voeding in
Ik denk dat als je maar één CD-drive en één HD erindoet je wel ruimte hebt om het reservoir en pomp enzo in de andere twee bays te proppen. Verder kun je ook nog proberen het reservoir te vormen naar de ruimte die je bovenin de kast nog over hebt, zodat de pomp ook wat meer ruimte heeft, maar het zal waarschijnlijk wel krap worden

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Ja, hier past gewoon een ATX moederbord in, dus ook de gewone PCI en AGP kaarten. Dus flexibel in upgraden, zodat je high-end video en audio erin kunt proppen. Ik heb inmiddels gezien dat de goedkoopste variant van de 600-serie zo'n 160 euro kost, dus dat is goed te doen.

Mocht waterkoeling niet passen, dan moet ik maar op zoek naar stille ventilatoren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

wat ik binnenkort wil gaan doen, is mijn server in de kelder neer te zetten, met een VNC server erop, die dan als webserver / FTP-server / File-server enzo moet gaan dienen.
Deze server is tevens verbonden met de TV / Versterker voor audio en video (altijd handig) ;)

Als werkstation wil ik mij een laptop kopen, die dan middels een wifi 802.11g verbinding kan maken met de server. Via deze draadloze verbinding, icm de VNC client kan ik dan films, mp3 starten op de server die dan op de TV / Versterker wordt afgespeeld.
Voor browsen, beetje office enzo voldoet de laptop prima.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

klopt, kun je doen, heb ik ook aan zitten denken. Maar het nadeel is dan weer de laptop. Aangezien ik ook gewoon wil kunnen werken aan mn pc (en ook gamen), is een laptop niet ideaal, behalve als je een Travelmate van 1700 gaat kopen. Maar ik denk dat mijn oplossing eleganter is: een desktop (Coolermaster) in de huiskamer, icm met een 17" tft en draadloze toetsenbord/muis. Op die manier is alles netjes weggewerkt en kun je je desktop aansluiten op zowel TFT als TV/Stereo. En dat is nog een stuk goedkoper ook. Laptop heb je alleen iets aan als je met dat ding ook echt buitenshuis komt.

en die desktop dan wel onder je TV plaatsen of daar ergens in de buurt. Los van je TFT in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:20 ]

Verwijderd

Ik kom er nu ineens achter dat die desktops van Coolermaster ook alleen maar voor micro-ATX geschikt zijn. Waaarrrr zijn desktop kasten te vinden voor normale ATX bordjes?
Pagina: 1