Toon posts:

[Xvid] Beeld blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een filmpje dat met Xvid gecodeert is. Op zich is dit niet zo erg bijzonder alleen na 37 minuten de film gekeken te hebben blijft het beeld hangen maar het geluid gaat wel door. Als ik dan met dan probeer om hem een stukje vooruit te spoelen met WMP9 blijft het beeld nog steeds hangen en hoor ik alleen nog maar geluid. Alsof dat frame zich erin gevreten heeft. Als ik dan WMP9 afsluit en weer opnieuw opstart met de film en ik spoel voorbij die 37 minuten dan kan ik de film wel gewoon doorkijken. Nu is mijn vraag of hier iets aan te doen is. Zou het kunnen dat tijdens het downloaden er iets mis is gegaan dat hij blijft haken bij dit frame. :?
Anderen die ik ken met hetzelfde filmpje hebben geen problemen en alles speelt feilloos door. Ik heb ook al met BsPlayer geprobeert en die doet hetzelfde.

(de codec is trouwens wel up-to-date)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 21:46 ]

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43
-edit- niet goed gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door Ikkuh84 op 09-06-2003 12:52 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:16

momania

iPhone 30! Bam!

Timocos schreef op 09 juni 2003 @ 12:47:
Probeer eens BSplayer :) Mssn dat hij dan wel doorgaat of er zit een foute frame in de film
lezen:
Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 12:40:
Ik heb ook al met BsPlayer geprobeert en die doet hetzelfde.
Lijkt mij toch een codec probleem.
Waarschijnlijk ben je te up to date. Ik loop zelf ook altijd te klooien met die XviD codecs. Voor die film weer die versie, voor de andere weer die.. gek wordt je d'r van , maar ja.
Heb je ffdshow trouwens al geprobeerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Open die file eens met VirtualDub, als er frames missen krijg je daar een melding van met mogelijkheid tot reconstruction...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:49

IceStorm

This place is GoT-like!!!

momania schreef op 09 juni 2003 @ 12:49:
Lijkt mij toch een codec probleem.
Waarschijnlijk ben je te up to date. Ik loop zelf ook altijd te klooien met die XviD codecs. Voor die film weer die versie, voor de andere weer die.. gek wordt je d'r van , maar ja.
Heb je ffdshow trouwens al geprobeerd?
Lijkt mij niet als hij 37 minuten gewoon prima kan kijken :). Ik zou het houden op een corrupt framepje, daar zijn oplossingen voor maar die mag iemand anders aandragen :+.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 12:52:
Open die file eens met VirtualDub, als er frames missen krijg je daar een melding van met mogelijkheid tot reconstruction...
Ik zal kijken of ik dat programma ergens kan vinden
IceStorm schreef op 09 juni 2003 @ 12:52:
[...]

Lijkt mij niet als hij 37 minuten gewoon prima kan kijken :). Ik zou het houden op een corrupt framepje, daar zijn oplossingen voor maar die mag iemand anders aandragen :+.
Dat lijkt me ook, als er oplossingen voor zijn hoor ik het graag, zoals boven gezegd zal ik even naar VirtualDub kijken, al ken ik dat programma niet.

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Via Kazaa zeker gedownload.... Dan willen nog wel eens versie verschillen van de bestanden zijn waardoor je dit soort dingen krijgt.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ik ben nu bezig met dat VirtualDub kan, ik heb hem nu zover dat hij gewoon doorspeelt in dat programma. Je ziet dan een heel klein foutje maar niets opmerkelijks.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
"scan video frames for errors..." in virtual dub werkt over het algemeen erg goed. Dit probleem komt vaak voor in xvid. Het werkt meestal ook om hem opnieuw te openen, en dan vlak na het hangende beeld verder te kijken, werkt meestal heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Scorpion1984 schreef op 09 June 2003 @ 13:24:
"scan video frames for errors..." in virtual dub werkt over het algemeen erg goed. Dit probleem komt vaak voor in xvid. Het werkt meestal ook om hem opnieuw te openen, en dan vlak na het hangende beeld verder te kijken, werkt meestal heel goed.
Ja klopt alleen ik heb het hele mikkie op de tv aangesloten en om dan telkens naar de pc te lopen om even door te spoelen :/ . Maar ik ben nu bezig met scannen... repareert hij het bestand na het scannen dan?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Nee, hij repareert volgens mij niet na het scannen maar je kunt de .avi wel opnieuw opslaan met de gefixte frames ...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Nee, hij repareert volgens mij niet na het scannen maar je kunt de .avi wel opnieuw opslaan met de gefixte frames ...
Klopt, alleen moet je dan wel Audio en Video op Direct Stream zetten, anders zit hij gewoon de film opnieuw te encoden (verlies!)... (of belachelijk groot omdat er geen codec geselecteerd is)...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 09:07 ]

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 00:27:
[...]
Klopt, alleen moet je dan wel Audio en Video op Direct Stream zetten, anders zit hij gewoon de film opnieuw te encoden (verlies!)...
Neej want dan krijg je een gewoon non-compressed file, en dat is een beetje ziekelijk groot.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost met de nieuwste (instabiele) build van Koepi:

http://www.roeder.goe.net...?file=XviD-24062003-1.exe

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

gooi alle Codecs eraf en installeer alleen die gene die je nodig hebt en anders gebruik je ffdshow of SLD codec, nooit alles door elkaar gooien.

Verder vindt ik WMP 9 een pokke ding en kan je beter BS player gebruiken.....vreet minder van je PCeetje en loopt veel vloeiender.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1