Toon posts:

Welk moederbord is het?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat laatst op mijn werk een pc voor een collega van mij te installeren en nou was het probleem dat hij voor de rest (naast Windows) geen installatiesoftware had. Het is een al wat oudere computer: een Pentium II 466 Mhz Celeron, als ik me niet vergis, met een onboard geluids- en videokaart... Nou herkent die computer het geluid niet en kan ie alleen de standaard VGA drivers installeren, wat dus resulteert in een resolutie van maximaal 640 x 480 op 16 kleuren...

Wie o wie kan mij helpen de juiste drivers te vinden, want ik word er gek van... 8)7 Ik heb wat zaken opgeschreven die op of naast de verschillende chips stonden op het moederbord zelf:

Award S/N 170337932
Inbond W83627F-AW
ASUS AS99127F (hier was al wat over te vinden, maar ik weet niet of dit alleen op het moederbord betrekking had)
ITE IT8888F 9919 DXS ZM3K40

By the way, de computer heeft 5 PCI sloten en geen AGP. Niet dat dit verder boeiend is, maar misschien dat iemand dit moederbord herkent...

Alvast thanx...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
kijk hier eens mee, dan vindt je het vast wel ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Of met Sisoft Sandra :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Klein beetje offtopic: Pentium Celerons bestaan niet. Een Celeron is gewoon trager: face it ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Die AS99127F is een hardwaremonitoring chip, komt op meerdre Asus borden voor. Dus daar schieten we niks mee op ;) Wat jij moet doe is de kast opentrekken, kijken wat voor bord er in zit (staat er wel silkscreened op) en dan op de Asus site of desnoods met google kijken wat voor drivers je nodig hebt :)

Best wel een zoekertje dit ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.