[XP] Thumbs.db verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Ik heb dit keer een typische computer totaal! vraag :)

Ik heb in windows xp alle bestanden weergeven aangezet (want ik wil ze allemaal zien met extensie).

Maar nu wil ik een file juist niet zien. Dat is de file Thumbs.db. Hij mag best bestaan, maar ik wil hem niet zien.

Heb al gezocht op google en GoT, maar kon niet iets passends vinden...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja , het is een systeembestand. Verwijderen helpt zowieso niet. Wat je wel kunt doen is een vinkje bij alle verborgen bestanden weergeven , maar niet de systeembestanden. Als je dit wel wilt , moet je er denk ik gewoon mee leren leven , of telkens schakelen tussen beide modes.

Raku

• damouzer
Eth3r3al schreef op 09 June 2003 @ 12:29:
Tja , het is een systeembestand. Verwijderen helpt zowieso niet. Wat je wel kunt doen is een vinkje bij alle verborgen bestanden weergeven , maar niet de systeembestanden. Als je dit wel wilt , moet je er denk ik gewoon mee leren leven , of telkens schakelen tussen beide modes.
Mmm das niet relaxt...

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
t bestand is een cache van de tumbnails uiit de betreffende map. maar mijn ervaring is dat hij toch elke keer opnieuw word gemaakt, dus je kunt die cache best uitzetten -> folder options -> view -> do not cache tumbnails. dan zouden die bestanden ook verwijderd moeten worden automatisch lijk me

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is volgens mij inderdaad niet mogelijk om bepaalde bestanden uit het zicht van de verkenner te zetten behalve dan door deze bestanden hidden of system te maken. Verwijderen of je view aanpassen blijven dan de enige oplossingen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45
misschien werkt "do not cache thumbnails"?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zucht1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zucht2.gif

...Zo dus....

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of je zegt dat je alleen de extensies wil zien :9
Weet alleen de naam zoals ie er staat niet...

Of wil je dat juist niet? De extensie zien in Windows? Wel toch? Of wil je dat juist alle bestanden zien, met extensie, behalve die?

• damouzer
Ik denk dat ik at cachen maar uit ga zetten.

Ik wil wel de extensie zien, dat een mogelijk virus mij niet voor de gek kan houden. En wil alle bestanden ook kunnen zien. Behalve thumbs.db ;)

Bedankt voor de reacties!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

De optie om extensies te zien, en om systeembestanden te verbergen zijn apart hoor. Je kan makkelijk de extensies aan laten staan en thumbs.db uit.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
nog een opmerking bij dat don't cache thumbnails, je zult dan de bestanden handmatig moeten verwijderen, ze zullen dan echter niet meer terug komen.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
elephtera schreef op 09 juni 2003 @ 19:33:
nog een opmerking bij dat don't cache thumbnails, je zult dan de bestanden handmatig moeten verwijderen, ze zullen dan echter niet meer terug komen.
Lijkt me het handigste als je dit doet door je al je vaste schijven te laten doorzoeken door Windows op thumbs.db en dan deze hele lijst in een keer te kicken.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ga naar uitvoeren typ dan cmd . typ cd\. dan attrib/s +s +h thumbs.db ! Als je meer partities hebt doe dat dan ook in d:\ bijvoorbeeld! Maar je moet in c:\ d:\ zitten en niet in en map!!!

attrib/s +s +h thumbs.db

/s zorgt ervoor dat ook de bestanden in de submappen worden gewijzigd
+s wijzigt het attribuut van het bestand in als systeembestand
+h wijzigt het attribuut van het bestand in als verborgen

Zal wel lang duren omdat hij alle mappen moet doorzoeken!

Suc6

• TimMer
  • Niet online
serhat schreef op 09 juni 2003 @ 23:19:
Ga naar uitvoeren typ dan cmd . typ cd\. dan attrib/s +s +h thumbs.db ! Als je meer partities hebt doe dat dan ook in d:\ bijvoorbeeld! Maar je moet in c:\ d:\ zitten en niet in en map!!!

attrib/s +s +h thumbs.db

/s zorgt ervoor dat ook de bestanden in de submappen worden gewijzigd
+s wijzigt het attribuut van het bestand in als systeembestand
+h wijzigt het attribuut van het bestand in als verborgen

Zal wel lang duren omdat hij alle mappen moet doorzoeken!

Suc6
Dat maakt niet uit, want je stelt nu op al die bestanden de attributen systeem en verborgen mee, maar die worden gewoon getoond als "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanstaat.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In een command prompt:
code:
1
2
3
C:
CD\
Del thumbs.db /s

en dat dus ook voor de D: schijf etc...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

RobIII schreef op 10 June 2003 @ 08:17:
In een command prompt:
code:
1
2
3
C:
CD\
Del thumbs.db /s

en dat dus ook voor de D: schijf etc...
Windowkey + F --> thumbs.db

Is denk ik sneller en zoekt in 1 keer je hele pc af :)

Wees consequent, maar niet altijd

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ook schreef op 10 June 2003 @ 10:57:
[...]
Windowkey + F --> thumbs.db

Is denk ik sneller en zoekt in 1 keer je hele pc af :)
Klopt, maar XP search vind ik zwaar bagger. Vindt de helft van de tijd maar de dingen die ik zoek. (En ja, alle opties staan goed/geavanceerd en die pokke hond staat ook uit ;) ) Ik vertrouw zelf meer op mijn DOS skillz ;)

Over mij

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Klopt ja, maar ik merk wel dat als ik die "Geavanceerde opties" gebruik dat ik wel gewoon alles vind (wat ik zoek).

Wees consequent, maar niet altijd

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
TimMer schreef op 10 juni 2003 @ 00:39:
[...]

Dat maakt niet uit, want je stelt nu op al die bestanden de attributen systeem en verborgen mee, maar die worden gewoon getoond als "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanstaat.
Als je alleen +h doet ofzo dan niet maar met +s +h wel! Ik heb het zelf geprobeerd! Zo verbergt windows ook een paar belangrijke bestanden als boot.ini!

Dus attrib/s +s +h thumbs.db in c:\ en ook in d:\ enzo als je meer schijven, partities hebt!

[ Voor 12% gewijzigd door serhat op 10-06-2003 13:27 ]

• TimMer
  • Niet online
serhat schreef op 10 juni 2003 @ 13:26:
[...]

Als je alleen +h doet ofzo dan niet maar met +s +h wel! Ik heb het zelf geprobeerd! Zo verbergt windows ook een paar belangrijke bestanden als boot.ini!

Dus attrib/s +s +h thumbs.db in c:\ en ook in d:\ enzo als je meer schijven, partities hebt!
Bij mij niet, typisch...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kon je niet per bestandstype opgeven of je wel of niet de extensie wilde zien, en zoek ook eens op extensies van geregistreerde bestandstypen niet weergeven. Je moet dan natuurlijk wel je alles weergeven uit zetten.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Je kan wel per extensie opgeven of je deze wel of niet wil zien. Zie jij be je snelkoppeling altijd de extensie .LNK staan? Deze staat normaal verborgen ook al geef je aan dat je alle extensies wil weer geven. Bij de extensie "lnkfile" staat in het register "NeverShowExt".

Deze staat ook bij piffile, ik haal hem daar altijd weg vanwege de vele virussen die tegenwoordig hierop eindigen.

Maar het gaat toch om het hele bestand?
Pagina: 1