Toon posts:

[DOS game] Lands of lore probs

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik dacht ik ga weer eens lekker retro een oude rpg spelen. Maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Sound & Speech doet het wel en alles, maar zodra ik een nieuwe game start hangt-ie.

PC(oudje :P) : PII 350, v2(12mb), creative pci64, 194 ram en WIN98(gewoon)

Wat betreft deze game dus genoeg snelheid....

Ik heb het al geprobeerd met VDM sound en alle opties met opstarten(run as dos enz enz..) Heeft iemand even die gouden tip voor me? Zou erg cool zijn deze game weer eens op te pakken.

Hulp Gaarne :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb je dosBOX geprobeerd? DosBOX is een dos emulator voor windows/linux, op het moment nog in beta maar er werken wel veel spellen onder dosBOX ;)

Mooie tijd aan Lans of Lore beleefd :Y)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:00

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

White Dust schreef op 09 June 2003 @ 12:49:
Mooie naam voor lanparty ;)

Je hebt gewoon win98?
maak een bootmenu zodat je gewoon onder dos kan booten.
werkt beter dan beta software :+
En je kunt meteen alle dos games spelen zonder rare fratsen in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap geen hout van die dosbox...
Bovendien 'ziet' LOL mijn cd niet, terwijl hij hem wel gewoon pstart als ik de game begin(muziek e.d.) Dan start je het echte spel en zegt 'ie dat ik de cd erin moet doen.... (komt ook omdat ik 4 virtual cdroms heb met deamon-tools)

Kan iemand misschien die commands uitleggen? Ben geen n00b, maar het staat heel onduidelijk uitgelegd.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:53 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

White Dust schreef op 09 June 2003 @ 12:49:
Heb je dosBOX geprobeerd? DosBOX is een dos emulator voor windows/linux, op het moment nog in beta maar er werken wel veel spellen onder dosBOX ;)

offtopic:
Is dat op die pagina bovenaan niet dat ene ventje van Dune 2 ? Een van de mentors ?

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 10-06-2003 12:29 ]

Verwijderd

Klopt. Is de mentat van de Harkonnen als ik me niet vergis :)

Verwijderd

jup Mentat van de Harkonnen :) maar probeer gewoon eens echt in DOS, denk wel even aan je geluid, zal je DOS drivers voor nodig hebben en in je autoexec.bat moeten specificeren

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Beetje een gigantische kick.

Ik heb lands of lore geinstalleerd via dosbox en dat ging gewoon goed. Maar als ik het start zegt ie cd drive not found, terwijl die er wel inzit. Het is nog de orginele gekochte cdrom versie.
Ik heb een p4 winxp.

7th guest onder doxbox doet het wel gewoon overigens. Daar vindt hij de cdrom dus wel.

Iemand een idee?
Pagina: 1