[smartripper] wel aspi, geen aspi?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:55

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb op mijn divx-pc'tje net geprobeerd een dvd te "rippen". Met SmartRipper kreeg ik eerst de melding dat geen ASPI aanwezig was. Okay, na een search (GOT rulez) :) kwam ik er dus achter dat die los te installeren is. Dat heb ik dus gedaan. Ook met aspichk.exe zie ik nu netjes dat hij is geinstalleerd. Ik heb gereboot en een nieuwe poging gewaagd.

Als ik nu SmartRipper (2.4.1) opstart krijg ik de melding dat ASPI "niet voor deze drive (m'n dvdrom, een AOpen) beschikbaar is en zodoende er nog files "gelockt" zijn. Als ik eerst met een dvdplayer de dvd "open" en dan PowerDVD afsluit en SmartRipper opstart werkt het wel (al blijft de melding dat geen ASPI beschikbaar is).

Dit is lastig (eerst dvdplayer opstarten), weet iemand wat ik nog kan proberen??

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Je moet als je een dvd wilt rippen ALTIJD de dvd altijd een paar minuten afspelen met een dvd player (zoals WinDvD of PowerDvd), het beste even doorscrollend van voren naar achteren.

Smartripper kan nl. zelf de dvd niet unlocken. Dus daar zit je aan vast. :)

Verwijderd

Wrm rip je niet met dvd decrypter ? die kan namelijk wel unlucken. Dvd decrypter is ook een stuk geanvanceerder, meer info www.doom9.net