Gister heb ik mijn GeForce 4 440 omgeruild voor een FX 5600. Ik heb win xp pro. Nu bevriest mijn pc spontaan of allerlei delen van het scherm worden verschoven zodat niets meer te lezen is. Ik heb de nieuwste drivers en heb xp er al opnieuw overheen gegooid. Wie kan mij helpen?
Deze al doorgenomen:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Oftewel, wat heb je nog meer geprobeerd dan alleen nieuwe drivers?
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Oftewel, wat heb je nog meer geprobeerd dan alleen nieuwe drivers?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Effe windows opnieuw installeren, want je drivers kunnen in de weg zitten!
There is no place like ::1
Ik heb gekeken naar de spanningen... voor 5V geeft ie 4.865 V, moet toch kunnen op zich. Ik heb een 300W voeding (A-Open). APG voeding blijf ik maar af, maar staat standaard op 1.5 V
Dat gaat als wel de lage kant op met die 5V lijn, dus het zou best kunnen dat dat je probleem is.diewom schreef op 09 June 2003 @ 11:55:
Ik heb gekeken naar de spanningen... voor 5V geeft ie 4.865 V, moet toch kunnen op zich. Ik heb een 300W voeding (A-Open). APG voeding blijf ik maar af, maar staat standaard op 1.5 V
Je moet niet vergeten dat je nieuwe videokaart aardig wat meer power vraagt
Trouwens , voor een nieuwe user doe je het niet slecht, dat je zelf al met voltages komt
ik denk dat je 300 watt een beetje aan de zwakke kant is voor een gffx. die dingen lusten nogal wat... even een andere voeding ergens lenen dus (400 - 450 watt)
zou een format kunnen helpen? Of is dus de voeding toch waarschijnlijker?
zal ik wel proberen, dankjeMadMod schreef op 09 June 2003 @ 11:58:
ik denk dat je 300 watt een beetje aan de zwakke kant is voor een gffx. die dingen lusten nogal wat... even een andere voeding ergens lenen dus (400 - 450 watt)
Een format zal niks uitmaken. Dat wordt wel vaak geroepen, maar opnieuw installen kost vaak alleen maar tijd en het lost niets op.diewom schreef op 09 June 2003 @ 11:59:
zou een format kunnen helpen? Of is dus de voeding toch waarschijnlijker?
Kijk of je ergens een voeding even kan lenen van iemand om het te testen eventueel, maar grote kans iig dat je voeding gewoon het probleem is.
Ik weet niet wat de rest van je specs zijn, maar 300W is gewoon al gauw te zwak tegenwoordig
Of gooi even al je andere hardware eruit. Dus 2e HD, cdrom, geluidskaart, etc. Dus aleen met het hoognodige opstarten.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
andere specs:
amd 1800+ xp
gigabyte moederbord (welke weet ik niet precies)
512MB ddr
amd 1800+ xp
gigabyte moederbord (welke weet ik niet precies)
512MB ddr
lijkt me wel makkelijk om die uit te schakelen in de bios en de drivers er van eraf te gooiendiewom schreef op 09 June 2003 @ 12:08:
ik heb er gister ook een sb live 5.1 ingegooid, trekt zo'n ding ook veel vermogen? En ik heb mijn onboard geluidskaart niet uitgezet in bios.
anders krijg je dus conflicten.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Geluidskaart trekt niet zo erg veel, maar alle beetjes bij elkaar scheelt het altijd wel.
Dus zoals hierboven al eens is voorgesteld eerst zonder al te veel extra proberen
edit: conflicten? mwoah, ligt eraan hoeveel meuk er op de PCI bus hangt. en IRQ sharing hoeft nogeens het probleem niet te zijn (vooral met ACPI).
Dus zoals hierboven al eens is voorgesteld eerst zonder al te veel extra proberen
edit: conflicten? mwoah, ligt eraan hoeveel meuk er op de PCI bus hangt. en IRQ sharing hoeft nogeens het probleem niet te zijn (vooral met ACPI).
[ Voor 30% gewijzigd door Vinnie op 09-06-2003 12:11 ]
C:\>_
Nee, trekt niet zoveel. En de onboard kan je dan beter uitzetten.diewom schreef op 09 juni 2003 @ 12:08:
ik heb er gister ook een sb live 5.1 ingegooid, trekt zo'n ding ook veel vermogen? En ik heb mijn onboard geluidskaart niet uitgezet in bios.
Probeer nu wel op te passen, want dit topic raakt zo een beetje van het orginele pad af. Probeer eerst eens een andere voeding. Kom je dan daarna nog problemen tegen en je hebt hier ontzettend je best gedaan met zoeken en je komt er echt niet meer uit, kan je altijd nog een nieuw topic openen met volledige informatie over wat je probleem is en wat je allemaal wel niet hebt geprobeerd om het op te lossen.
Probeer ook de
Ook moet je niet teveel met dit soort makkelijke achteraf vragen komen, want we zijn hier geen helpdesk. We willen graag helpen, maar we verwachten ook wat niveau en inzet.
Lees daarvoor ook even dit door aub: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Succes
Verwijderd
kijk ff of je de molex van bvb een andere pc kunt gebruiken om die FX van power te voorzien, als het dan wel werkt, dan weet je dat het idd je voeding is die het niet trekt
Normaal kan een 300W dat wel aan hoor... ik heb hier een :
Xp1800+
MSI k7t266pro
256DDR
Ati Radeon 9700 pro
Creative Audigy
CDRW,DVD,floppy
HD 40GB Maxtor
Pinnacle TVPC pro
netwerk10/100
Belinea 17" CRT
medion 15" TFT
...
+2 Xtra casefans
Op een wit product case + voeding (300W)
Xp1800+
MSI k7t266pro
256DDR
Ati Radeon 9700 pro
Creative Audigy
CDRW,DVD,floppy
HD 40GB Maxtor
Pinnacle TVPC pro
netwerk10/100
Belinea 17" CRT
medion 15" TFT
...
+2 Xtra casefans
[ Voor 3% gewijzigd door tweak_master op 09-06-2003 14:42 ]
mnjah ik heb ook allemaal problemen met me gf fx
[ Voor 97% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-06-2003 00:32 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
300 Watt is natuurlijk de voedings PIEK vermogen en niet zijn normale vermogen. ...we praten dus over de 5 volt lijnen en de 12 volt lijnen, de rest is nu onbelangrijk. Die twee lijnen voeden all het zware, energie zuipende werk in onze systemen....en die kunnen ook overbelast raken.tweak_master schreef op 09 June 2003 @ 14:41:
Normaal kan een 300W dat wel aan hoor... ik heb hier een :
Xp1800+
MSI k7t266pro
256DDR
Ati Radeon 9700 pro
Creative Audigy
CDRW,DVD,floppy
HD 40GB Maxtor
Pinnacle TVPC pro
netwerk10/100
Belinea 17" CRT
medion 15" TFT
...
+2 Xtra casefans
Een goede voeding..net zoals een goede koeler + heatsink of goede case word tegenwoordig steeds belangrijker.
net zoals vroeger er 20 verschillende "merken" 386 chips waren...en nu maar 3 fabrikanten het aandurfen i.v.m. kwaliteit. Komen we in een tijdperk dat onze eisen aan onze hardware...zo hoog worden dat OEM materiaal langzamerhand de verleden tijd ingeduwd wordt.
....het is niet ondenkbaar dat de voedings problemen zo groot worden dat we inplaats van 1...twee voedingen in onze kast hebben. Een voor het moederbord en de harde schijven enzo. En een ander voor onze casefans, grafische kaarten, geluidskaarten enzo!
There is no place like ::1
Nja, ik weet niet, ik vind die stelling beetje gelul.MadMod schreef op 09 juni 2003 @ 11:58:
Ik heb hier een ASUS A7N8X 1.06 draaien met een XP1800+ die op 1916MHz draait (FSB overklok). Op luchtkoeling... idle 45 graden volgens ASUS Probe, en volgens bios rond de 35 (vaag verschil, naja zal wel).... met 512MB kingston ddr (PC2700), 3 harde schijven die toch aardig wat power vreten, 52b cdrom drive... en een FX5600.
vcore 1.504, 5v line op 4.8, 12v line op 11.9 3volt line op 3.2 ...
nja, beetje aan de lage kant allemaal, maar het werkt nog prima
Zonder problemen wat power betreft. Hangt allemaal in een AOpen H600a kastje met de standaard 300W voeding van AOpen erbij ...
En nu ontopic: Heb je al die nvidia registry cleaners gebruikt? Die dus echt elk restje detonator driver eraf haalt.... en heb je wel de detonator FX drivers geinstalleerd? Dacht dat ze tegenwoordig 2 verschillende detonator sets uitbrengen.. eentje voor FX en eentje voor de overige kaarten.
Kan zijn dat je nog ergens oude driver meuk hebt zitten...... simpelweg de-installeren via configuratiescherm/software is niet afdoende.....
[ Voor 12% gewijzigd door cavey op 13-06-2003 14:10 ]
Pagina: 1