[RadeOn 9700] Stil en snel

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ben me aan het orrienteren op de aankoop van een nieuwe videokaart, heb zo rond de 200 euro te besteden. Heb wat topics doorgelezen en mijn voorkeur gaat nu uit naar een ATI-RadeOn 9700 kaartje.

Ik lees echter niets over de geluidsproductie van de fan(s) die erop zitten. Ik wil een snelle kaart (die liefst ook nog eens goed te oc'en is) met een efficiente koeling die mijn pc niet laat opstijgen >:).

Welke kaarten komen in aanmerking?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf een Sapphire 9700 (@pro), en ik vind hem stil en snel is die zeker...
Voordeel van die Sapphire is dat er erg snel Samsung mem. opzit, is net ff beter te clocken.

Overigens zijn er ook goedkopere merken, maar wil je het beste (in termen van beeldkwaliteit) dan zou ik persoonlijk voor de Sapphire gaan

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik lees echter niets over de geluidsproductie van de fan(s) die erop zitten. Ik wil een snelle kaart (die liefst ook nog eens goed te oc'en is) met een efficiente koeling die mijn pc niet laat opstijgen
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar je kan indien de kaart naar jouw mening teveel geluid produceerd toch ook altijd passieve cooling overwegen. Bijvoorbeeld de Zalman ZM80A-HP :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Ik heb nu net 2 dagen de Club 3D 9700 erin zitten... mijn vorige kaart was een GF2MX400 zonder koeling... ik hoor bijna geen verschil, en niet dat ik een allesovertemmende kastcooler heb... alleen, ik weet het niet zo met de prestaties van die 9700... Generals 1600x1200 met alle opties op high wil bij drukke beelden nog steeds stokken.... ik dacht dat dat niet meer zo zou zijn... of eis ik nu teveel...?? Ps. mijn kaartje kostte 202€ plus 12€ verzendkosten.

Verwijderd

Ik denk dat het dan meer aan je processor ligt. Het berekenen waar al die mannetjes en tankjes heen gaan gaat namelijk niet over de videokaart maar over je processor. En dan blijft er dus weinig over voor je videokaart. Tuurlijk, je videokaart is niet afhankelijk van je processor, maar er is altijd wat kracht nodig om je videokaart aan te sturen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
Dat zal waarschijnlijk aan je CPU liggen.

Heb ook sinds een paar dagen een Club 3D maar die hoor ik echt niet.
(En geflashed naar een Pro ;) )

Verwijderd

...2.4/2.6 400FSB Boxed erin hangen dus..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 11:33:
Ik heb nu net 2 dagen de Club 3D 9700 erin zitten... mijn vorige kaart was een GF2MX400 zonder koeling... ik hoor bijna geen verschil, en niet dat ik een allesovertemmende kastcooler heb... alleen, ik weet het niet zo met de prestaties van die 9700... Generals 1600x1200 met alle opties op high wil bij drukke beelden nog steeds stokken.... ik dacht dat dat niet meer zo zou zijn... of eis ik nu teveel...?? Ps. mijn kaartje kostte 202€ plus 12€ verzendkosten.
Dat ligt puur aan die Pentium 4 1500Mhz van jou....dat schiet ook inderdaad niet op...

P4 2.4C met een canterwood mobotje ;) Dat schiet tenminste op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 11:46 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
heb een gigabyte 9700 pro.
ik had alles in mijn kast fluister still behalve de vid card, en dan hoorde ik hem wel.
heb er toen zo een zalman opgezet en nu kan ik niet eens meer horen of mijn PC aan staat of niet :9
ik speel al mijn spellen op teminste 1280x1024 (minder ziet er niet uit op 22'' :*)) en draait altijd goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 09-06-2003 11:50 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
Ik heb ook een 9700, fan erop hoor je niet. M'n HD's maken nog meer lawaai..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb sinds zaterdag een Hercules 9800 Pro in mijn systeem hangen 8)

Maakt niet meer geluid dan mijn vorige 2 kaarten: Radeon 8500LE en Radeon 9100

He who controls the Spice, controls the Universe.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb zelf ook een gigabyte maya II 9700 pro met een zalman 80a-hp en dat werkt perfect.
Het is ff sleutelen maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Het koelertje op mijn XP2000+ produceert een bak herrie...mijn Club3D 9700 Pro alleen een bak warmte...die is trouwens nog steeds lichtelijk underpowered met zo'n CPU...wat een kaart hehe

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
n00bs schreef op 09 juni 2003 @ 11:30:
Ik heb zelf een Sapphire 9700 (@pro), en ik vind hem stil en snel is die zeker...
Voordeel van die Sapphire is dat er erg snel Samsung mem. opzit, is net ff beter te clocken.

Overigens zijn er ook goedkopere merken, maar wil je het beste (in termen van beeldkwaliteit) dan zou ik persoonlijk voor de Sapphire gaan
Ik heb ook een Sapphire 9700, echter met Infineon mem(zwart pcb en zilveren koeler) maar ik vind hem dus echt niet stil.

De meeste video kaarten maken redelijk wat lawaai, dit komt omdat er een kleine fan opzit die dus veel toeren moet maken om een beetje lucht te verplaatsen.

Binnenkort ff zo'n Zalman ZM80A erop gooien... dan is m'n Radeon wel stil :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 14:02:
die is trouwens nog steeds lichtelijk underpowered met zo'n CPU...wat een kaart hehe
Idd, hetzelfde geldt voor mijn "bak" XP 2000+ met 9800 Pro :D
Nou ja, hoef ik voorlopig geen videokaart meer te kopen. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 12:40
Relaxed dat hier ff een topic voor gemaakt wordt :). Ik ga ook een 9700 CLUB 3D ATI halen :*) :9~

• Sjah
  • Laatst online: 16-08 21:56
Ik heb op t punt gestaan om een sapphire 9700 te kopen . Was ik bij mycom, vroeg ik of ik het geluid mocht horen, dat mocht (fijne zaak). Ik hoorde 'm duidelijk boven de cpu uitkomen, omdat die zo een kenmerkend hoog geluid maakte. Heb 'm toen niet gekocht, en besloot om mijn gf4 ti een langer leven te gunnen, door er een Zalman 80a op te zetten. Heb nu een heel stille pc, geen spijt van.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
Sjah schreef op 09 June 2003 @ 15:47:
Ik heb op t punt gestaan om een sapphire 9700 te kopen . Was ik bij mycom, vroeg ik of ik het geluid mocht horen, dat mocht (fijne zaak). Ik hoorde 'm duidelijk boven de cpu uitkomen, omdat die zo een kenmerkend hoog geluid maakte. Heb 'm toen niet gekocht, en besloot om mijn gf4 ti een langer leven te gunnen, door er een Zalman 80a op te zetten. Heb nu een heel stille pc, geen spijt van.
Waarom dan niet allebei, 9700 en zalman?? 8) Lijkt me net zo stil met bonken power :Y)

• Sjah
  • Laatst online: 16-08 21:56
Das waar, maar ik zat al tegen die prijs aan te hikken, en dan nog eens 40 erbij voor een Zalman. Kwam bij dat ik eigenlijk de pro wilde, maar die was echt even te duur. (8>

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
zo'n zalman hp80a haal je al voor 25 euro... ;)

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Is er iemand die ervaring heeft met het geluid van een Geforce4MX400 en een RadeOn9700? Is de geluidsproductie ongeveer gelijk?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
EmilneM schreef op 10 June 2003 @ 19:33:
Is er iemand die ervaring heeft met het geluid van een Geforce4MX400 en een RadeOn9700? Is de geluidsproductie ongeveer gelijk?
Zoeken is moeilijk he ? |:(

ik quote nog uit het zelfde topic ...
Ravin poste dat... :X ( ja sorry hoor maar dis nu de 5e keer dat ik zon actie vandaag mee maak )

Verwijderd

Er zijn tientallen topics die over dit onderwerp gaan. Zie @ FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) of stop je vraag maar effe hier -> -= Radeon Topic - Deel 66 =-/ ;)
Pagina: 1