[Zalman] gaat CNPS6000CU passen in miditower?

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben voor een vriend een pc aan het samenstellen.
Nu ben ik bij de CPU cooler aangekomen.
Ik kwam, na wat op GOT ernaar te hebben rondgekeken, tot de conclusie dat dit wel een goede cooler voor een XP2400+ moet zijn. (de zalman CNPS6000CU dus)

Alleen nou zit ik met een vraag (en nee dat antwoord kon ik niet in de search vinden).
Gaat deze cooler passen in een el cheapo kast van norrod?
Ik heb deze case nog niet besteld, dus het kan nog wel veranderen, alleen het moet niet een extreem dure kast worden.

Dus past ie in deze kast, en zo nee, in welke <€100 kast dan wel?
http://www.norrod.nl/ws_a...asp?id=25&hoofdgroep_id=3

[ Voor 3% gewijzigd door manta op 09-06-2003 10:56 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hij past alleen niet in kasten waar de voeding naast het mobo hangt, dus boven de CPU, dan is er meestal te weinig ruimte, zolang de voeding boven het mobo hangt past het wel. Dan is het ook nog mogelijk dat een kat breed geneog is dat hij toch past in een kast met de voeding ernaast, echter weet Norrod zelf je dat wel te vertellen, want die weten doorgaans redelijk wat wel en niet kan met het spul ze verkopen...

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

in de meeste kasten past hij wel voor zover ik weet en je kan die waaier altijd nog een btje inklappen als het ware

Multimonitor is relax :P

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
hij past in mijn Aopen H600 en die is ook ongeveer zo groot.

Verwijderd

Deze kast en cooler heb ik ook. Bij mij past het net, de cooler zit op ca. een halve cm van de voeding af.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

het gaat er meer om dat de socket niet te dicht bij de boven rand van mobo zit...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Hij past :) bij ons op de JOG hebben we die dingen ook. :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Dit kun je gewoon op de zalman site nalezen hoor

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
kan ik op de zalman site nalezen of hun cooler in een kast van norrod past?
Ehm ja.....

Maar in ieder geval, er zitten een aantal antwoorden tussen die het super bevestigen dus bedankt! en deze kan dicht...

Verwijderd

manta schreef op 09 juni 2003 @ 21:02:
kan ik op de zalman site nalezen of hun cooler in een kast van norrod past?
Ehm ja.....

Maar in ieder geval, er zitten een aantal antwoorden tussen die het super bevestigen dus bedankt! en deze kan dicht...
ja dat kan beter lezen man, niet specifiek die kast maar er staat wel wanneer die wel of niet zal passen :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 22:12 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
Norrod verkoopt kast en koeler, dus vraag het gewoon ff bij de winkel. Weet je het zeker en anders geld terug.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een midi kast.
Bij mij past de waaier wel op de processor, alleen de koeler paste er niet recht op.
heb zelf een kleine fan 40mm op de waaier zitten die niet precies pastte, en de 80mm blaast er van bovenaf tegen aan. de voeding blaast de verdere warme lucht naar buiten, werkt perfect!, temps niet boven de 50 graden stressed met dit mooie warme weer @ 2300Mhz, 1,7vcore.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 01:49:
Bij mij past de waaier wel op de processor, alleen de koeler paste er niet recht op.
heb zelf een kleine fan 40mm op de waaier zitten die niet precies pastte, en de 80mm blaast er van bovenaf tegen aan. de voeding blaast de verdere warme lucht naar buiten, werkt perfect!, temps niet boven de 50 graden stressed met dit mooie warme weer @ 2300Mhz, 1,7vcore.
Die mhz van jouw XP1700 geloof ik niet helemaal...

Maar ja.... Wonderen zijn de wereld nog niet uit.... :+

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 01:49:
Jaw hoor, en mensen met een Alpha 8045 met Papst fan halen 50+ graden stressed met dit weer. Lekker geloofwaardig allemaal.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

Croga

The Unreasonable Man

Yokozuna schreef op 10 June 2003 @ 10:52:
[...]
Jaw hoor, en mensen met een Alpha 8045 met Papst fan halen 50+ graden stressed met dit weer. Lekker geloofwaardig allemaal.
Waarom niet dan? Mijn 2200+@2400+ komt niet hoger dan 46 graden op dit moment met een CU6000 en stock fan..... dus zeg aub niet dat het niet geloofwaardig is....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 10:34:
[...]

Die mhz van jouw XP1700 geloof ik niet helemaal...

Maar ja.... Wonderen zijn de wereld nog niet uit.... :+
http://service.futuremark.com/compare?2k3=867688

radeon 9700 was op dat moment niet geoclocked, maar kan eventueel wel eentje draaien met hem ook overgeclocked ;)

Verwijderd

Die cooler is leuk.. wil je een beetje OC"en dan is het toch iets minder..

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Croga schreef op 10 juni 2003 @ 10:56:
[...]

Waarom niet dan? Mijn 2200+@2400+ komt niet hoger dan 46 graden op dit moment met een CU6000 en stock fan..... dus zeg aub niet dat het niet geloofwaardig is....
Ohja, dus volgens jou geldt: 2400+ = 2.3GHz ? Nee :)

Gaat om degene die op 2.3GHz niet hoger dan 50 graden komt met een Zalman 6000CU, deze waaiers komen namelijk in geen enkele review goed uit de bus kwa prestaties. De cooler is ook niet bedoeld voor overclockers.

Maar toch onder de 50 graden op 2.3GHz met zo'n waaier, dat vind ik toch wel knap (ook met 2 fans).

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2003 13:53 ]

Verwijderd

Ik heb een Aero 7+ en ik ben er dik tevreden over...

Hiervoor had ik ook een Zalmann maar die kon het niet bij houden en zorgde ervoor dat mijn cpu makkelijk 58 graden werdt... en hij stond dan op zijn maximum dus hoorde je m er bovenuit komen... :+

Ik raad je dus toch aan ff te kijken naar de Aero 7+ 8)

Hij loopt nu op een toerental dat je m niet hoort en mijn pc blijft 54 graden stresst! :D

Voor spec zie sig... })

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:36 ]

Pagina: 1