Nee, 'oct' werkte met Internet Explorer (en misschien wat andere browsers) goed omdat Internet Explorer automatisch het bestand wil downloaden als hij 't content type niet kent. Mozilla echter, gaat er vanuit dat het bestand plain text is al het content type onbekend is, en dan krijg je dus een hele lap binary crap in je browservenster.
2/ onzinnig: misschien, maar ik was gewoon wat aan het testen.
3/ cache headers: dunno eigenlijk, same as 2... gewoon aan't testen
4/ misschien niet nuttig, maar daarom niet onzinnig. Het werkt bij dis.pater wel, terwijl het bij mij niet werkt. Dus waar zou dat dan wel aan liggen. Ik zal eens je hint proberen
Ik kan het toch niet met die werkwijze eens zijn. De uitleg die ik hierboven gaf is daar de perfecte argumentatie bij: als je gewoon maar allerlei dingen bij elkaar zet en wat aanklooit todat het bij jouw werkt, dan is de kans klein dat het ook in allerlei andere omgevingen goed werkt! Je hebt het probleem dan alleen voor jezelf opgelost.
Als je een universeel geldige (portable) oplossing zoekt, moet je uitgaan van standaarden en specificaties. Dan hou je een oplossing over waarvan je kunt aantonen dat 'ie werkt en (als het goed is) dan werkt 'ie ook in andere, standard-compliant omgevingen.
Het bij wijze van experiment toevoegen van caching headers kan denk ik weinig kwaad (al zal het ook weinig goeds doen), maar meerdere content type headers toevoegen is vragen om problemen, omdat het omgevingsafhankelijk is hoe daar mee omgegaan wordt. Misschien pikt Internet Explorer de goede eruit, maar hoe weet je welke Mozilla, Konqueror, Opera of Internet Explorer voor de Mac gaan gebruiken?