[Geheugen]PC ziet maar 1 reepje

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Mobo: ASUS P4S533-e
Geheugen: 1 x TwinMOS 256Mb PC3200
Geheugen: 1 x Samsung 256Mb PC3200

Probleem:
De PC ziet alleen de Samsung reep. Ik heb drie DDR-sloten. Het maakt niet uit waar de reepjes zitten, zodra de Samsung reep in de PC zit, wordt alleen die maar meer gezien. Ik heb de geheugentimings al op zijn langzaamst gezet, dat hielp niet. Als ik de reepjes individueel in de PC stop, dan werken ze gewoon goed. MEMTest86 geeft geen fouten aan. Het TWINMos reepje werkt in een andere PC wel goed samen.

Is hier iets aan te doen? Of moet ik die TwinMOS verkopen en een Samsung erbij plaatsen?

Verwijderd

Misschien is je moederbord niet compatible met dat type Samsung geheugen. Je zou een bios update kunnen proberen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
En wat als alleen de Twinmos DIMM er in zit, die wordt dan wel of niet gezien?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb het gehad met sdram...dat wilde gewoon niet met elkaar werken |:(
ik heb toen een reepje geruild met iemand :)
moet je wel net iemand kennen die dat wil :>

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 09-06-2003 10:42 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Abbadon schreef op 09 juni 2003 @ 10:24:
En wat als alleen de Twinmos DIMM er in zit, die wordt dan wel of niet gezien?
metalant schreef op 09 juni 2003 @ 09:52:
Als ik de reepjes individueel in de PC stop, dan werken ze gewoon goed.
:)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Er zijn moederborden die een minder aantal reepjes dan normaal ondersteunnen als er DDR3200 reepjes gebruikt worden.
Heb je misschien een limitatie in het aantal mem-reepjes als het om 3200 geheugen gaat?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het is nog vroeg 8)7 Ja, dan denk ik ook gewoon aan ean ordinaire incompatibiliteit. Probleem is ook dat je er niks aan kunt doen; als ze niet samenwerken werken ze niet samen. Zou er idd eentje ruilen dan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
VisionMaster schreef op 09 June 2003 @ 10:44:
Er zijn moederborden die een minder aantal reepjes dan normaal ondersteunnen als er DDR3200 reepjes gebruikt worden.
Heb je misschien een limitatie in het aantal mem-reepjes als het om 3200 geheugen gaat?
Officieel ondersteund het moederbord geen PC3200. In het BIOS is er echter wel de optie om geheugen op 400Mhz te laten draaien, dus het werkt wel. De Samsung Dimm werkt al een halfjaar, de Twinmos heb ik er net bij geplaatst.

Een andere Twinmos DIMM (512Mb PC2700) die ik heb geleend werkt ook niet samen met de Samsung Dimm.
Pagina: 1